چگونه در سرچ گوگل اول باشیم

اول بودن در گوگل

چگونه در سرچ گوگل اول باشیم

برای کسانی که وب سایت دارند همیشه یکی از مسائل مهم این است که در کلمات کلیدی مختلف در صفحه اول نتایج نمایش داده شوند. ما در این مقاله ابتدا به این مسئله می پردازیم که چرا بودن در صفحه اول نتایج گوگل مهم است. سپس روش هایی که می توان به صفحه اول گوگل رسید معرفی می شوند. با ما همراه باشید.

چرا بودن در صفحه اول نتایج گوگل مهم است

برای یک وب سایت تعداد بازدید کننده باکیفیت و مرتبط یکی از مسائل مهم است. هر چه تعداد بازدیدکننده بیشتر باشد احتمال فروش محصول یا خدمت نیز بالاتر می رود. البته نکته مهم در اینجا این است این بازدیدکنندگان باید باکیفیت باشند یعنی بخشی از جامعه هدف و مشتریان بالقوه ما باشند. بازدیدکننده باکیفیت را خیلی ساده می توان کسانی در نظر گرفت که در گوگل در حال جستجو هستند. امروزه بیشتر افراد برای آگاهی یافتن از موضوعی خاص، خرید محصول یا استفاده از خدماتی که نیاز دارند ابتدا در مورد آن در گوگل جستجو می کنند.

اگر فرد با هدف خرید محصولی خاص یا استفاده از خدمات خاصی در گوگل جستجو کند، در این حالت بالا بودن در نتایج گوگل به معنای فروش محصول یا خدمت است. مثلا وقتی که یک نفر کلمه خرید صندلی اداری را سرچ می کند پس به احتمال زیاد دنبال خرید صندلی اداری است و وب سایت هایی که در این کلمه کلیدی در صفحه اول باشند احتمال فروش بالاتری نسبت به سایر رقبا دارند. (البته حالاتی هم وجود دارد که شخصی که این کلمه را سرچ می کند ممکن است رقیب شما، کسی که در حال انجام تحقیق است و … باشد.)

حال زمانی را در نظر می گیریم که فرد هنوز در حال تحقیق در مورد خرید یک محصول یا خدمت است. مثلا این عبارت را جستجو می کند: صندلی اداری خوب چه خصوصیاتی دارد؟ در این حالت اگر یک وب سایت فروش صندلی اداری چنین مطلبی در وب سایتش داشته باشد و در نتایج بالا باشد می تواند با گرفتن اطلاعاتی از کسی که وارد وب سایتش شده چرخه فروش را بر روی این شخص انجام دهد تا در نهایت منجر به فروش محصول شود.

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم

شما می توانید برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل راهکارهای زیر را به کار ببرید:

۱- محتوای خود را جذاب و کاربردی تولید کنید

چندسال پیش گوگل یک بروزرسانی در الگوریتم های خود بوجود آورد به نام RankBrain. این الگوریتم نحوه برخورد کاربران با وبسایت شما را بررسی میکند. اگر کاربران سایت شما را دوست داشته باشند و مشتاق مطالب و محتوای شما باشند. رتبه بالاتری کسب خواهید کرد. در غیر این صورت گوگل شما را به عنوان یک سایت سنگین رها میکند.

۱- به دنبال این باشید که کاربران به دنبال چه هسنتد و چی محتوایی می تواند برای کاربران حائز اهمیت باشد و برایشان کاربردی قلمداد شود.
۲- یک محتوایی که مشکلی را حل کند برای کاربران جذاب است.
۳- یک محتوایی که دارای یک سری تکنیک ها و ترفند ها باشد برای آن ها جذاب است.
۴- محتوایی که مطالب تازه و دارای عکس و فیلم باشد برای کاربران جذاب می باشد.
۵- محتوایی که بیشتر از تئوری بودن عملی بودن در آن به کار رفته باشد برایشان جذاب است.
۶- صفحه اول گوگل صفحاتی که به کندی باز می شوند، صفحاتی که چیز ازرشمند و تازه ای برای گفتن ندارند، محتوایی که به روز نمی شود و از محتوای چند رسانه ای در آن استفاده نشده باشد و کاملا حالت دستوری و تئوری و حتی ثابت نشده داشته باشد برای کاربران جذاب نیست و در گوگل افت رتبه خواهد داشت.
۷- سعی کنید برای تولید محتوا ابتدا به دنبال این باشید که بفهمید کاربران چه کلماتی را دقیقا در گوگل جستجو می کنند و آن کلمات را به صورت کلمات کلیدی در محتوا خود استفاده کنید.
۸- از محتوای تکراری به شدت پرهیز کنید. محتوایی که قبلا دیگران نوشته اند را باز نویسی نکنید.
۹- اگر برای تولید محتوا نیاز به کمک دارید حداقل از ترجمه کردن متون خارجی استفاده کنید.
۱۰- کیفیت محتوا و غنی بودن آن را با طولانی یا کوتاه بودن آن بررسی میکنند. تلاش کنید از چنین محتوایی خودداری کنید. حداقل کلماتی که در تولید محتوا استفاده میکنید بالای ۲ الی ۳ هزار کلمه باشد.
۱۱- اگر چنین مواردی که در بالا گفته شد رعایت کنید رتبه خوبی خواهید داشت.

۲- از تکنیک OPP استفاده کنید

اول بودن در گوگل

همان طور که می دانید نرخ حضور کاربران در وب سایت شما بسیار مهم است. کاربرانی که به سرعت وب سایت شما را ترک میکنند به گوگل ثابت می کنند وب سایت شما از کیفیت لازم برخوردار نیست. پس توجه کنید بالا بردن نرخ حضور کاربران در سایت بسیار مهم است، که برای این منظور می توانید از تکنیک OPP استفاده کنید. این تکنیک به گونه ای طراحی شده که میزان افراد فراری از وبسایت شما را کاهش دهد.

در این تکنیک ابتدا نتیجه محتوا را به کاربر نمایش می دهیم. به این صورت که کاربر در ابتدا متوجه شود که مطالعه محتوای تولید شده چه نتیجه ای دربر خواهد داشت. بعد از آن که نتیجه را به کاربر نمایش دادید نوبت به آن رسیده که مطالعات خود را به کاربر اثبات کنید. شما باید نتایجی را که به کاربر نشان داده اید را با مدرک اثبات کنید. سپس پیش نمایش محتوا و  مقدمه آن مطلب را به کاربر نمایش دهید. بعد از این مراحل محتوای خود را می نویسید. به این عمل تکنیک OPP می گویند که نرخ حضور کاربر در سایت را افزایش می دهد.

۳- استفاده از لینک های خارجی

در سال گذشته یک وبسایت انگلیسی یک تحقیق در رابطه با این که لینک های خارجی موثر هستند یا خیر انجام داد. طی این تحقیق به این نتیجه رسیدند که لینک دادن به سایت های دیگر برای افزایش رتبه شما موثر است. فقط توجه داشته باشید باید به وبسایت های قدرتمند لینک بدهید که مربوط به محتوای شما است. مثلا اگر برای موبایل محتوا تولید می کنید می توانید به وبسایت های apple ،samsung ،huawey و غیره لینک دهید. نمی گویم که تاثیر فوق العاده ای دارد اما می تواند موثر باشد.

۴- استفاده از لینک های داخلی

بعد از قرار دادن لینک های خارجی وقت آن رسیده که لینک های داخلی را قرار دهید. قرار دادن لینک های داخلی یعنی لینک های دیگر صفحات وبسایتتان را در محتوای خود قرار دهید. با این کار قدرت صفحه خود را به دیگر صفحات توزیع میکنید و حتی باعث افزایش بازدید صفحات شما توسط بازدیدکنندگان می شود. با این کار گوگل می گوید : “این صفحه که به چندین صفحه مرتبط خود لینک داده است می تواند مرجع باشد پس باید جایگاه بالاتری داشته باشد.”

۵- استفاده از محتوای چند رسانه ای

تصور کنید که دو محتوای یکسان دارید. یکی از آن ها بدون تصاویر و مدیا و دیگری همراه با ویدئو و تصاویر زیبا است، محتوا اول یک محتوا زیبا و با کیفیت و محتوا دوم مثل یک بیابان متروکه… به نظر شما کدام یک از این دو محتوا مناسب تر است؟ پس نظر گوگل هم همان نظر شما خواهد بود، شک نکنید. طبق بررسی های انجام شده، کاربران محتوایی که مانند یک دیوار زشت متن باشد را دوست ندارند. اما با موارد زیر میتوانید محتوای خود را زیبا و مناسب کنید:

۱- تصاویر
۲- نمودار
۳- تجسم
۴- اینگفوگرافییک
۵- فیلم ها
۶- امتحانات
لازم نیست که از هزاران تصویر در محتوا استفاده کنید شما می توانید حتی به یک یا دو تصویر زیبا، با کیفیت و مرتبط، محتوا خود را زیبا و مناسب کنید.

۶- افزایش CTR یا میزان کلیک سایت با بهینه سازی عنوان

اول بودن در گوگل

همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل توجه بسیار زیادی به نحوه ارتباط افراد با سایت شما دارد. آنها می خواهند ببینند که افراد در نتایج جستجو روی سایت شما کلیک می کنند یا نه! بنابراین اگر تعداد افراد بالای میانگین شما بر روی سایت شما کلیک کند، به گوگل می گوید: مردم واقعا می خواهند این محتوا را ببینند ما باید آن را به بالای صفحه قرار دهیم!

این به عنوان ارزیابی میزان کلیک (CTR) شناخته شده است که یک عامل رتبه بندی SEO است که هر روز بیشتر و بیشتر مهم می شود. بنابراین اگر شما سایت خود را برای CTR بهینه سازی نکنید، در بسیاری از ترافیک ارگانی از بین می رود. من این آزمایش را شروع کردم. و به نظر می رسد که اضافه کردن عبارت “چگونه” به برچسب عنوان شما CTR را بهبود می بخشد. سپس، مطمئن شدم که از یک عدد در عنوان استفاده کنم. مطالعات نشان می دهد بر روی عناوینی که حاوی عدد هستند بیش از عناوین بدون عدد کلیک می شود. بنابراین من به شما اطمینان می دهم که اگر عدد ( ۲۰۱۹ ) را در برچسب عنوان اضافه کنید بازده بیشتر ی خواهد داشت.

۷- بهینه سازی برای جستجوگر های معنایی

شما باید چندین بار در محتوا خود کلمه کلیدی مورد نظر خود را ذکر کنید. همه ی کاری که باید انجام دهید این است که واژه ها و عبارات مرتبط را در محتویات خود قرار دهید. این کلمات و عبارات مرتبط به گوگل در مورد محتوای مطالب شما کمک می کند. به عنوان مثال، شما یک پست در مورد تولید محصولی نوشته اید. و کلمه کلیدی اصلی شما برای آن پست این است: “نکات بهره وری”. شما فقط برای این کلیدواژه و کلمات کلیدی مرتبط با آن در Google جستجو کنید. سرانجام، این اصطلاحات را به محتوای خود اضافه کنید. این کار سبب می شود که محتوای شما برای جستجوی معنایی بهینه تر شود.

۸- دریافت نظرات از کاربران

آیا نظرات در رتبه بندی گوگل موثر است؟ یک کارمند گوگل به تازگی اظهار داشت که نظرات می تواند به “رتبه های بالا” کمک کند. در اینجا دو نکته وجود دارد: اول، پاسخ به هر نظر. بنابراین برای نشان دادن احترام به افرادی که در سایت می آیند هر نظر را پاسخ دهید، این باعث می شود آنها نیز بیشتر نظر خود را بیان کنند. و در طول زمان، گوگل می بیند که محتوای من فقط یک صفحه ثابت نیست، بلکه یک انجمن فعال است. بنابراین آن را در رتبه بندی بالا می برد.

۹- تبلیغات نمایشی محتوا

برای رتبه بندی بهتر در رنکینگ گوگل باید کاری کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید. هر محتوایی را که تولید میکنید باید در مکان های زیاد و پر مخاطبی آن را به اشتراک بگذارید نه از روش انتشار و دعا استفاده کنید، یعنی محتوایی را که منتشر کنید سپس دعا کنید تا اتفاقی بیوفتد و شخصی آن را مطالعه کند. شما باید سعی کنید مکان هایی را برای انتشار محتویات خود در نظر بگیرید.

برای این کار روش های زیادی وجود دارید که در زیر به آن می پردازیم: یکی از این راه ها این است که پس از انتشار مقاله ای آن را در شبکه های اجتماعی پرطرفدار مانند: توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و تلگرام، منتشر کنید. با این کار می توانید مطالبتان را در این شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. راه دیگر هم این هست که با بلاگر ها آشنا شوید و با آنان ارتباط برقرار کنید تا مقاله ها و محتویات سایت شما را در وبلاگ خودشان منتشر کنند. با این دو راه می توانید توجه گوگل را به سایت خود جلب کنید.

۱۰- استفاده از توییتر

اول بودن در گوگل

گوگل احتمالا از اشتراک اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک یا Pinterest به عنوان یک سیگنال مستقیم رتبه بندی استفاده نمی کند. به عبارت دیگر، افرادی که مطالب خود را در مورد رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، به طور مستقیم به جستجوگرها کمک نمی کنند. اشتراک اجتماعی می تواند به  افزایش ترافیک شما کمک کند و شانس اینکه برخی از این بازدید کنندگان به سایت شما لینک کند را بالا میبرد و در نهایت این لینک ها به طور مستقیم رتبه بندی شما را بهبود می بخشد.

تکنیک هایی برای بالا آوردن سایت در گوگل

برای بالا آوردن سایت خود در سرچ گوگل توجه به نکات زیر نیز مفید است.

۱- محتوای طولانی تولید کنید

محتوای طولانی سبب می شود که شما را به عنوان یک متخصص معرفی شوید و احتمال این که دعوت و اشتراک گذاری را افزایش دهد بسیار است. محتوای طولانی صرفا به محتوایی که کمتر از ۱۵۰۰ کلمه باشد گفته نمی شود. برای داشتن یک محتوای طولانی و تاثیر مثبت آن نظر من این است که باید محتوایی بالای ۲۰۰۰ کلمه تولید کنید. این به نفع شماست. مزیت های محتوای طولانی به تازگی شناخته شده است و در حوزه دیجیتال به اهمیت آن پی برده اند که چطور می تواند کسب و کار ها را دگرگون کند.

در سال ۲۰۱۲، در طی یک بررسی که با بیش از ۲۰,۰۰۰ کلمه کلیدی صورت گرفت و نتایج نشان داد که محتواهایی که در صفحه اول قرار گرفتند بالای ۲۰۰۰ کلمه داشتند و محتوایی که ۲۴۱۶ کلمه تشکیل شده بود رتبه اول را داشت. این شواهد کاملا قطعی است. اگر می خواهید مقالات خود را به خوبی رتبه بندی کنید، از محتوای طولانی استفاده کنید. طبق وبلاگ گوگل وبمستر تاثیر محتوای طولانی بر رتبه بندی تایید شده است یکی از اعضای گوگل پستی را در این رابطه منتشر کرده:
کاربرانی که در گوگل به دنبال رفع نیازهایشان هستند در ۹۰ درصد مواقع سعی دارند تا مواردی را یاد بگیرند و آموزش بیینند چه بهتر است که ای مطالب کامل و مرجع باشد تا کاربر از مطالعه آن راضی باشد و موارد ارزشمندی را یاد بگیرد. طولانی بودن محتوا نشان از کامل بودن و مرجع بودن آن دارد. این عضو گوگل به صراحت به این نکته اشاره کرده که طول محتوا بر روی رتبه بندی تاثیر دارد.

۲- مطالعه کلاسیک

در یک بررسی که صورت گرفته است یک مجله را از حالت محتوای عادی به محتوای طولانی تغییر دادند تا میزان نرخ بازدید آن سایت را مقایسه کنند. که در نتیجه بدست آورده متوجه شدند ۳۷٫۵درصد نرخ بازدید محتوای طولانی آن مطلب نسبت به قبل بیشتر شد! اگر به این فکر میکنید که در یک صفحه، محتوای طولانی تولید کنید و نتیجه آن خسته شدن مخاطبان شما شود می توانید در همان صفحه سیستم پرسش و پاسخ برای کاربران خود ایجاد کنید که نتیجه بسیار مثبتی خواهد داشت.

یکی از بهترین راه هایی که می توانید مخاطبان بیشتری را برای خود جذب کنید استفاده از شبکه های اجتماعی است. طی یک بررسی که در رابطه با پست های شبکه اجتماعی انجام شده متوجه شدند که از ۳۲۷ پست وبلاگ پست های زیر ۱۵۰۰ کلمه به طور متوسط ​​۱۷۴ توییت و ۵۹ فیس بوک را دریافت کرد. از سوی دیگر، محتوای بیش از ۱۵۰۰ کلمه، به طور متوسط ​​۲۹۳ توییت و ۷۵ مورد فیسبوک را دریافت کرد.  همچنین دریافتند که محتویات طولانی مدت بیشتر قابل اشتراک است.

نکاتی در مورد محتوای طولانی

اول بودن در گوگل

با وجود اینکه محتویات طولانی یک راه عالی برای ایجاد سایت شما به عنوان یک مقام بر روی یک موضوع خاص است و به شما در رتبه بندی بهتر کمک می کند، نباید همه چیز را به صورت محتوای طولانی منتشر کنید.

۱- برخی از موضوعات به محتوای طولانی نیاز ندارند

به عنوان مثال، اگر می خواهید ویدیویی را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید که فکر می کنید مخاطب آن را جذب می کند، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما باید ۲۰۰۰ کلمه برای توضیح ویدیو ارسال کنید.

۲- کیفیت مهمتر از کمیت

سعی کنید کیفیت مطالبتان را بالا ببرید و بعد به فکر بالا بردن طول محتوا باشید. اگر در محتویاتتان خطاهای املایی وجود داشته باشد ممکن است گوگل متوجه شود که وب سایتتان سطح پایین است. اگر هدفتان این باشد که به سرعت یک محتوای طولانی ایجاد کنید و در گوگل رتبه خوبی دریافت خواهید کرد اشتباه میکنید. این کار سبب انجام دادن اشتباهات زیادی در تولید محتوا می شود. سعی کنید با صرف وقت یک محتوای کامل و غنی را تولید کنید.

۳- در هر صورت کامل بنویسید

اگر برای تولید محتوای طولانی مشکل دارید و برایتان سخت است که همچین مطالبی را تولید کنید می توانید یک سری عناصری را در نظر بگیرید. مثلا در مورد مقاله ای می خواهید بنویسید توضیحات کاملی بدهید. یا این که از لیست ها استفاده کنید و مطلبتان را کامل کنید. مانند مقاله : “ ۵۰ دلیل برای خیانت ”.

چطور در صفحه اول گوگل بمانیم

اول بودن در گوگل

پس از کسب جایگاه مناسب و حضور در صفحه اول گوگل کار شما تمام نمیشود. شما باید همچنان برای حفظ این جایگاه تلاش کنید. برای دست یابی به این مهم فعالیت های زیر ضروری است:
۱- چند وقت یک بار مطالب خود را به روز کنید و اطلاعات تکمیلی به کاربران ارائه دهید.
۲- جایگاه مطلب را در صفحه اول گوگل بررسی کنید و میزان کلیک کاربران را مقایسه کنید، اگر تعداد کلیک ها پایین است عنوان و توضیحات را بازبینی کنید.
۳- برای مطالب خود لینک سازی کنید و در صفحات و سایت های مرتبط آن را معرفی کنید.
۴- محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
۵- نظرات کاربران را در مورد متن خود بپرسید و به درستی پاسخ آنها را بدهید.
۶- به محض اینکه به صفحه اول گوگل میرسید رقابت اصلی شما آغاز میشود. رقبا را یک به یک بررسی کنید و تلاش کنید که جایگاه آنها را بگیرید.

برای دانلود رایگان فایل صوتی توضیحات تکمیلی این مقاله کلیک کنید.

چکیده
به احتمال زیاد به عنوان مدیر وب سایت تلاش های زیادی کرده‌ اید تا سایت خود را به صفحه اول سرچ گوگل برسانید، اما به خوبی درک کرده‌ اید که این کار تا چه اندازه پیچیده می‌ باشد. شما باید بدانید که تنها فردی نیستید که میخواهد سایتش رتبه بگیرد، بلکه مدیران سایت های زیادی نیز وضعیت مشابه به شما را دارند. بنابراین، گوگل الگوریتم های مختلفی را استفاده می کند تا بهترین سایت‌ ها را در صفحه اول نشان دهد. اگر شما هم می‌خواهید که سایت خود را به صفحه اول سرچ گوگل برسانید، لازم است که فاکتورهایی را که در این مقاله برای شما بیان نمودیم رعایت کنید. از اینکه در این مقاله نیز با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

پاسخ دهید