مهارت های نرم برای موفقیت کسب وکار

مهارت های نرم برای موفقیت کسب و کار

مهارت های نرم برای موفقیت کسب وکار،اگر بخواهیم تعریف ساده ای از مهارت های نرم داشته باشیم

می توان گفت مهارت های نرم آن دسته از مهارت های ذهنی هستند که ارزیابی کمیت آنها به راحتی

امکان پذیر نیست مثل توانایی مذاکره یا توانایی کار تیمی.

در حالیکه میزان مهارت های سخت در افراد به راحتی از طریق آزمون ها قابل بررسی است

مثل میزان مهارت شما در زبان های خارجی، برنامه نویسی کامپیوتر و … .

 وجود مهارت های نرم در افراد برای موفقیت

در کسب و کار بسیارضروری است

برخی از مهم ترین مهارت های نرم بدین شرح هستند:

مهارت های نرم برای موفقیت کسب وکار

مهارت تصمیم گیری:

هر تصمیمی که توسط یک کارمند و یکی از اعضای کسب‌وکار گرفته شود می‌تواند در کل شرکت تأثیرگذار باشد.

افرادی که می‌دانند چگونه گزینه‌ها را شناسایی و ارزیابی کنند و سپس تصمیمات صحیحی بگیرند

که تأثیر مثبتی بر بهره‌وری شرکت، روحیه کارمندان، تیم و به طور کلی به عنوان یکی از مهره‌های کسب‌و‌کار

می‌توانند منشاء اثر باشند برای هر کسب و‌کاری بسیار ارزشمند هستند.

قابلیت های حل مسئله:

ممکن است وقتی برای مصاحبه استخدامی می روید از شما  بخواهند درباره زمانی صحبت کنید

که یک مسئله پیچیده را به روشی خلاقانه یا ابتکاری حل کردید. آن ها این سوال را می‌پرسند

تا بفهمند آیا شما می توانید از جهات مختلف به معضلی نزدیک شوید و راه حل های خارج از چارچوب

را پیدا کنیدیا خیر.

مهارت های نرم برای موفقیت کسب وکار

مهارت رهبری:

مهارت های نرم متنوعی وجود دارد که به افراد کمک می کند رهبر بهتری باشند، از جمله مهارت های ارتباطی،

مهارت های حل مسئله و مهارت های مدیریت پروژه.

 مهارت رهبری مجموعه ای از چند مهارت است.

افرادی که برای کار روی توانایی هایی که مهارت رهبری آنها را افزایش می دهد وقت می گذارند،

در بلند مدت از همکاران خود متمایز خواهند شد.

مهارت حل تعارض:

درگیری در محل کار می‌تواند مانع بهره‌وری شود و نرخ جابجایی کارمندان را افزایش دهد. این باعث می شود

کارکنانی که توانایی کار کردن و انتقال اختلافات گذشته با هم قطاران خود و در واقع مدیریت تعارض را دارند،

برای هر کسب و کاری یک نیروی موثر و با ارزش باشند.

مهارت ارتباط نوشتاری:

ارتباطات نوشتاری شامل همه موارد، از قرارداد گرفته تا ایمیل است. افرادی که قادر به نوشتن پیام های واضح،

موجز و بدون خطا نیستند بعید به نظر می رسد که در محل کار جلو بیفتند.

مهارت های نرم برای موفقیت کسب وکار

مهارت ارتباط کلامی:

یکی از فواید مهارت های ارتباطی کلامی قوی این است که به افراد کمک می کند تا اطلاعات را به طور واضح

انتقال دهند این مساله باعث صرفه جویی در وقت و جلوگیری از سوء تعبیر پیام ها می شود.

مهارت خلاقیت:

تعداد فزاینده ای از شرکت ها برای ساده سازی فرآیندها به فناوری و اتوماسیون روی آورده اند. با این حال، نیاز به افراد خلاق که بتوانند به طراحی محصولات و راه حل های جدید کمک کنند، همچنان پابرجاست. این مهارت از معدود مهارت هایی است که قابل انجام توسط ربات ها نیست و همیشه مورد نیاز است.

مهارت تطبیق پذیری:

فناوری همیشه در حال تغییر است و مدیران می خواهند افرادی را که مایل به یادگیری هستند استخدام کنند.

توانایی سازگاری با تغییر یا همان تطبیق پذیری در محل کار بیش از هر زمان دیگری مهم است.

مهارت های نرم برای موفقیت کسب وکار

مهارت مذاکره:

داشتن یک محصول یا مفهوم عالی یک چیز است. اینکه دیگران بتوانند مردم را ترغیب کنند که از آنها خرید کنند

چیز دیگری است. مهارت های قوی مذاکره صرف نظر از اینکه کارمندی در فروش یا مدیریت پروژه کار می کند

یا خیر، باید در محل کار وجود داشته باشد و برای همه افراد در هر پستی مورد نیاز است.

کمترین کاربرد آن این است که شما هر بار در جلسات شرکت می کنید هر بار که فعالیت گروهی با همکاران

خود انجام می دهید به این توانایی نیاز دارید.

مهارت کار تیمی و گروهی:

کار گروهی یک ویژگی مهم در محیط کار است و غیر معمول نیست که مدیران در مورد توانایی شما برای کار

در یک تیم بپرسند. وقتی درباره مهارت های نرم صحبت می کنیم مهارت کار تیمی یکی از اولین

مهارت هایی است که به ذهن افراد می رسد اما می توان گفت این یکی از مهارت هایی است

که در سیستم آموزشی ما کمتر به آن توجه شده و نیاز داریم بیشتر روی آن کار کنیم.

مهارت های نرم برای موفقیت کسب وکار

مهارت تفکر انتقادی:

کسانی که تفکر انتقادی دارند به این معتقدند که دنیا و مسائل آن سفید سفید یا سیاه سیاه نیست

بلکه همیشه سیاه و سفید در کنار هم هستند. آنها قبل از تصمیم گیری قادر به مشاهده مسئله از همه زوایا،

تجزیه و تحلیل و ارزیابی اطلاعات هستند.

چارلز کترینگ، مخترع مشهور آمریکایی می گوید:

«مشکلی که به خوبی تعریف و تشریح شود

مشکلی نیمه حل شده است».

این جمله نشان از اهمیت تفکر انتقادی دارد. در دنیای کسب‌وکار ما روزانه با موارد بسیاری مواجه می شویم

که حل و فصل آن نیاز به دید درست و همه جانبه دارد و این مهارتی است که از تفکر انتقادی نشات می‌گیرد.

مجموعه مهارت های نرم فقط این چند مورد نیست اما سعی کردیم به چند مورد از مهم ترین ها بپردازیم.

توصیه می شود برای موفقیت در دنیای پر رقابت کسب و کار امروز به توسعه مهارت های نرم توجه کنید.

مهارت های نرم برای موفقیت کسب وکار

پاسخ دهید