قواعد وقت شناس و آنتایم بودن

قواعد وقت شناس و آنتایم بودن

قواعد وقت شناس و آنتایم بودن ، در دورانی که زندگی می کنیم وقت شناسی و آن تایم بودن برای قرارهای شخصی و یا کاری یکی از مهم ترین موارد در آداب و رفتار اجتماعی است. با راز ثروت آنتایم شوید.

آداب وقت شناسی و آن تایم بودن

در دورانی که زندگی می کنیم وقت شناسی و آن تایم بودن برای قرارهای شخصی و یا کاری یکی از مهم ترین موارد در آداب و رفتار اجتماعی است.
برای مثال اگر ما با شخصی یک قرار ملاقات داریم (مخصوصا برای اولین ملاقات) بهتره که سرقرار دیر نرسیم و حداقل ۱۰ دقیقه زودتر در محل مورد نظر حضور داشته باشیم.

ویلیام شکسپیر به زیبایی بیان کرده که:

بهتر است سه ساعت زودتر باشی، تا یک دقیقه دیر
در بیشتر شهرهای بزرگ ترافیک یک امر طبیعی است و اگر جایی دیر رسیدیم بهتره که جمله “ترافیک بود” را بیان نکنیم، چراکه “ترافیک بود” معنیش اینه که من صلاحیت نداشتم بتونم وقتم رو با ترافیک تنظیم کنم و سرِ وقت به قرار یا جایی که باید حضور داشته باشم برسم.

“ترافیک بود”

یعنی من از عهده مدیریت زمان که یکی از الزمات در هر روابطی است بر نمیایم چه برسه به اینکه بخام با شما یک همکاری یا پروژه جدیدی رو شروع کنم.
یکی از رفتارهای خوبی که افراد حرفه ای انجام میدند وقت شناسی و احترام گذاشتن به وقتِ دیگران هست.
پیشنهاد می کنیم که اگر قرار ملاقات مهمی داریم حدودا نیم ساعت زودتر از ساعت مقرر در محلِ قرار حضور داشته باشیم.

چند نکته بسیار مهم در آداب وقت شناسی و آن تایم بودن:

اگر سرِ قراری دیر میرسیم زودتر از ساعتِ مقرر به طرفِ مقابلمون اطلاع بدیم
مثلاً اگر ساعت ۷:۰۰ قرار گذاشتیم همون سر ساعتِ ۷:۰۰ باهاش تماس نگیریم و بگیم که من نیم ساعت یک ساعت دیرتر میرسم.
آیا ما همون ساعته ۷:۰۰ متوجه میشیم که یک ساعت دیرتر میرسیم، ما به هر حال از برنامه خودمون خبر داریم و به هر حال میدانیم که دیر میرسیم یا نه.
پس نزاریم همان ساعت ۷ باهاش تماس بگیریم بگوییم دیر میرسیم قبل از ساعت ۷ تماس بگیرین و اعلام کنید.
اگر به ترافیک برخورد دید از گوگل مپ استفاده کنید و مسیر های نزدیک تر را انتخاب کنید.
قواعد وقت شناس و آنتایم بودن

۸عادت افراد منظم

قوانین وقت شناس و آنتایم بودن

۱-همه چیز را یادداشت کنید

همه ما در اطرافمان شخصی را می شناسیم که همه تولدها را به یاد داشته و برای هر مناسبتی کارت تبریک می فرستد. این کار شعبده بازی نیست و آنها معجزه نمی کنند، و برای یادآوری تاریخ های مهم از حافظه خود استفاده نمی کنند. به خاطر سپردن وقایع از شما یک شخص منظم نمی سازد. شما باید سعی کنید تا وقایع را یادداشت کنید.
یک خودکار و چند ورق کاغذ یک روش خوب برای به یاد داشتن وقایع است و بسیار هم دایمی است. البته می توانید از یک رایانه و یا تلفن همراه برای یادداشت کردن استفاده کنید.

۲- فهرستی از کارها و مهلت سررسیدشان تهیه کنید

افراد منظم وقت خود را هدر نمی دهند. آنها بر این باورند که نظم در کارها با بهره وری ارتباط مستقیم دارد. بنابراین برای هر روز و هر هفته خود جداولی را درست می کنند، مهلت سررسید کارها را مشخص می کنند و به اهداف خود دست پیدا می کنند. در یک زندگی شلوغ و بهم ریخته، شما وقت کافی برای رسیدن به اهدافتان را ندارید.
قواعد وقت شناس و آنتایم بودن

۳- کارهایتان را به تعویق نیاندازید

هر قدر در انجام کاری سستی کنید، رسیدن به آن سخت تر خواهد شد. اگر می خواهید که زندگی شما استرس و دشواری های کمتری داشته باشد پس هر چه سریع تر آن را سازماندهی کنید. به موقع انجام دادن کارها وظایف شما را سبک تر خواهد کرد.

۴- به هر چیزی مکانی اختصاص دهید

سازماندهی زندگی به این معناست که وسایل خود را در جای درست قرار دهید.
افراد منظم بوسیله قرار دادن وسایل در محل مناسب و برچسب زدن فضاهای نگهداری این وسایل، محیط اطراف خود را مرتب نگه می دارند.
این عمل دسترسی شما را به وسایل مورد استفاده تان آسان می کند، و مانع از بهم ریختگی و شلوغی قفسه ها و فضاهای اطراف شما می شود.
در پیدا کردن فضا برای وسایل خود خلاق باشید. در ضمن، هرگز از برچسب “جورواجور” یا “متنوع” استفاده نکنید.
قواعد وقت شناس و آنتایم بودن

۵- بطور منظم ساماندهی کنید

در هفته اوقاتی را به مرتب کردن اختصاص دهید. افراد منظم در هفته اوقاتی را به این کار اختصاص می دهند. باید بدانید که وسائل به خودی خود مرتب نمی شوند، بلکه باید به طور پیوسته و مداوم مرتب شوند.

۶- وسایلی را که احتیاج دارید، نگه دارید

افراد منظم فقط وسایلی که احتیاج دارند و از آنها استفاده می کنند را نگه می دارند.
وسایل کمتر به این معناست که شما از داشتن و استفاده کردن آنها لذت بیشتری می برید و احساس بهتری دارید تا اینکه نصف وسایلتان به خاطر بی استفاده ماندن خاک بگیرند.
آیا تاکنون این حس به شما دست داده است که برای تمام وسایلی که دارید فضای کافی نداشته باشید؟
پس به جای اینکه به دنبال خرید یک قفسه و یا خانه بزرگ تر باشید، بهتر است از شر برخی از وسایل اضافه خلاص شوید.

۷- از خرید کالاهای ارزان اجتناب کنید

شما کالاهایی که نیاز نداشته اید را کنار گذاشتید.
آیا با دیدن یک حراجی، آنها را جایگزین می کنید؟
به جای خرید فاقد برنامه چیزهای ارزان، چیزهایی که واقعا احتیاج دارید را یادداشت کرده و آنها را تهیه کنید.
افراد منظم تحت تاثیر تبلیغات غلط قرار نمی گیرند زیرا وسایل حراجی فقط باعث شلوغی می شوند.

۸-مسئولیت ها را واگذار کنید

یک زندگی منظم با مسئولیت ها، قرار ملاقات ها و مهلت سررسیدها انباشته نمی شود. زیرا چیزهایی که استرس زا هستند کم کم باعث بی نظمی می شوند.

عادت کنید از آلارم ساعت یا موبایل‌تان بیشتر استفاده کنید

شما باید آلارم را روی چند دقیقه زودتر تنظیم کنید. یک قانون خیلی خوب به شما توصیه می‌کنیم:
۱. تعداد دفعاتی که دکمه اسنوز را می‌زنید با هم جمع کنید
۲. آن عدد را در طول مدت هر اسنوز ضرب کنید
۳. عدد به دست آمده را از ساعتی که آلارم را روی آن تنظیم می‌کنید کم کنید
۴. عدد به دست آمده، زمانی است که در واقع باید از خواب بیدار شوید
قواعد وقت شناس و آنتایم بودن

چگونه وقت شناس باشیم

۱٫ همه چیز را از شب قبل آماده کنید
۲٫ وسایل ضروری و مورد نیاز خود را نزدیک در بگذارید
۳٫ تأخیرها را قبل از اتفاق افتادن پیش بینی کنید
۴٫ خودتان را متعهد بدانید همیشه ۱۵ دقیقه زودتر برسید
۵٫ سرعت عملان را بالا ببرید
نظر شماچیست؟
قوانین وقت شناس و آنتایم بودن ؟
پیشنهاد شما در این باره چیست؟

پاسخ دهید