قانون های طلایی برای پول خرج کردن
قانون های طلایی برای پول خرج کردن به چه صورت هست؟حتی چنانچه روی کوهی از پول نشسته باشید، باز هم مجوز ندارید بیمحابا همهشان را آتش بزنید. چون در همه حال قواعد خدشه ناپذیری موجود باشد که چنانچه به آنها عمل کنیم، مطمئن خواهیم بود که در راه صحیح قرار داریم.
تفاوتی نمیکند که در یک فروشگاه وسایل خانگی، لباس و پوشاک، تلفن همراه یا سوپرمارکت باشید. در همه حال قواعد خدشه ناپذیری موجود باشد که به شما مجوز نمیدهد موجودی حسابهایتان را بیمحابا به آتش بکشید. حتی چنانچه روی کوهی از پول نشسته باشید، باز هم مجوز ندارید بیمحابا همهشان را آتش بزنید. چون در همه حال قواعد خدشه ناپذیری موجود باشد که چنانچه به آنها عمل کنیم، مطمئن خواهیم بود که در راه صحیح قرار داریم.
فروشندهها باید به شما ارج بنهند و از این راه برای خود جایگاه و مقام بالاتری تهیه بکنند. هیچ کسب و کاری با سادهانگاری پایداری نخواهد آورد. چنانچه برخی مواقع گرفتار کوتاهی میشوند این تکلیف ماست که نحوه صحیح را به خاطرشان بیاوریم.
فریب ظواهر را نخورید

وقتی به یک فروشگاه وسایل صوتی عکسی میروید شما خودتان را با قویترین و جسورترین نحوههای تبلیغات محیطی درانداختهاید. در این فروشگاهها همه چیز در برترین وضعیت خود به تصویر در میآید و تمام وسایل برق و زرق دارند. چگونه این پیش آمد؟
چگونه اتفاق میافتد؟
بهره گیری از صدا و عکس ها و تصاویر دلپذیر کمترین حقی است که فروشندهها برای خود قائل هستند. حالا چنانچه این عکس ها و تصاویر کمی اغراق شده باشند چه اتفاقی میافتد؟ در طول فروشگاهها محصولات جدید در محل بهتری چیده میشوند. معمولا نور این قسمت در فکرآلترین شکل امکانپذیر قرار دارد تا شما تلویزیونهای جدید را دلرباترین ساخته دست بشر ببینید. این تلویزیون قرار است در طول طول ساعت کاری فروشگاه یک محتوای بازرگانی از پیش حاضر را به اکران بگذارد که به عکس ها و تصاویر دریای نیلگون، آسمان لاجوردی و تپههای بر تن کرده از چمن مخملی اختصاص دارد!
حالا باید چه کار کنیم؟
شکیبایی پیشه کنید. تلویزیونهای جدید سریع و تند زیادی روانه بازار میشوند و جای قدیمیها را میگیرند. تقریبا پیوسته خرید نمونه مدلهای قبلی کم هزینهتر و به صرفهتر است. خبر خوب اینکه اختلاف فنی آنها در حدی نیست که بخواهید دلواپس عقب افتادن از فناوری باشید.
خرید از ترمینالهای فروشگاهی

برگزیدن با خود شما است؛ میقادر باشید دیدهای خیره و چپ چپ فروشنده را به جان تهیه بکنید اما به او بفهمانید که خرید با سیستمهای کارتمطالعه کن فروشگاهی پیوسته آداب ویژه خود را دارد. رمز کارت که تنها در اختیار شما است حکم کلید گاوصندوق را دارد و نباید با آن همانند جزئیات عمومی برخورد شود.
چگونه اتفاق میافتد؟
فروشندهها تکلیف دارند سیستم را جایی نهند که خریدار به آن دسترسی داشته باشد. حتی میقادر باشیم مبلغ خرید را شما خودتان وارد کنید و در انتها رمز چهار رقمی کارت را بزنید. این پروسه به هیچ وجه زمانبر نیست. چنانچه رمز را با صدای بلند به فروشنده نقل بکنید، دقیقا بهاندازه انسان هایی که در فروشگاه حاضر هستند و صدای شما را خواهند شنید، شما خودتان را تحدید کردهاید.
حالا باید چه کار کنیم؟
حتی چنانچه ضروری شد به فروشنده بفهمانید که میخواهید از حق مسلم خود بهره گیرید. اهمیتی ندارد چه مقدار او را میشناسید و چندین بار در هفته از فروشگاهش خرید میکنید؛ رمز را شما خودتان وارد کنید. سیستمهای کارتمطالعه کن در پایان هر تراکنش دو قبض مجزا صادر میکنند که یکی به خریدار و دیگری به فروشنده اختصاص دارد. قبض ویژه فروشنده را چک کنید تا مطمئن شوید همه چیز صحیح به ثمر رسیده است.
شجاع باشید

فروشندههای خوش برخورد و مهربان در فروشگاههای لباس و پوشاک میقادر باشند بیش از حد قانع کننده باشند. لبخندی که معمولا بر لبانشان نقش بسته یکی از پرخطرترین دامهایی است که سر راهتان پهن میشود. آنها با این لبخند حتی میقادر باشند یک کفش سایز بزرگتر را به شما به فروش برسانند.
چگونه اتفاق میافتد؟
به یک فروشگاه لباس و پوشاک رفتهاید و روی یکی از رگالها پلیوری توجهتان را به خود جلب میکند. وقتی از کارکنان فروشگاه در خواست میکنید سایز متناسب شما را برایتان بیاورند تا «پرو» کنید آنها کمی مکث میکنند. هر چه مقدار زمان این مکث بیشتر باشد، احتمال فقدان در موجودی انبار بیشتر است. چنانچه بحث تنها به وجود نداشتن سایر متناسب مربوط شود، شاید به شما مینقل کنند سایز XXL بسیار بهتان میآید و چنانچه رنگ مورد نظرتان را نداشته باشند شاید خواهید شنید که «الان بیشتر مردم از این رنگ میمارک»! فروشندههای کفش هم بهره گیری از کفی را پیشنهاد میکنند.
حالا باید چه کار کنیم؟
به فروشنده نقل بکنید مد سال و رنگ دوست داشتنی بقیه مشتریها را دوست ندارید. به او بفهمانید که وقتی سایز لباس شما Medium است، بر تن کردن لباسهای Large تصویر تمسخرآمیزی از شما ارائه میدهد. بهره گیری از کفی؟ نه! هیچ گاه زیر بار این بحث نروید. حتی چنانچه مطمئن باشید که تا پایان دنیا کفش سایز پای شما خودتان را نخواهید یافت.
سوپرمارکتها یکی از شلوغترین محلهای شهر هستند و ما تقریبا روزانه گذرمان به یکی از آنها میافتد. آنچه از آنها میتهیه کنیم پیوسته گرانترین خریدهای روز نیستند اما حتی چنانچه بسیار اهل وسواس نباشید، باز باید مواظب باشید. هر چه مقدار که سوپرمارکت شلوغتر باشد، احتمال اشتباه بیشتر میشود.
چگونه اتفاق میافتد؟
تاریخ تولید و انقضایی که روی محصولاتی همانند ماست یا پنیر درج میشود، به دلیل جزئیات عمومی نیست. تولیدکنندهها از آن برای اطلاع مشتری استفاده میکنند پس قبل از اینکه به حساب و کتاب برسید با وسواس بیشتری این تاریخها را چک کنید. فروشندهها معمولا محصولات قدیمی را در قفسههای جلویی میگذارند. مسئله مهم دیگر موقع محاسبه نرخ اجناس است. فروشندههای باستانی کاربلد اجناس شما را با سرعتی حیرت آور درون کیسههای نایلونی میپاشند و آنها را در حافظه خود جمع میبندند. جدیدترها محاسبه را با