عوامل موفقیت تولید کنندگان محتوا
امروزه با توسعه دسترسی و فضای دیجیتال و پیشرفت چشمگیر تکنیک ها و انواع روش های بازار یابی و فروش های دیجیتالی، حجم تقاضا برای تولید محتوا رو به رشد میباشد. همچنین تاثیر محتوا در فضای تجاری و کسب وکار روز به روز بیشتر میشود. تولید کنندگان محتوا سعی دارند نیازمندی های بازار را تامین کنند. هدف اصلی بسیاری از تولیدگنندگان انجام دادن کارها برای بالا بردن کیفیت و تامین رضای کارفرمایان و کسب سهم بیشتر در بازار میباشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا عوامل موفقیت تولیدکنندگان محتوا را برای شما بیان کنیم.
۱۰ عادت یک تولید کننده موفق محتوا
۱- مطالعه روزانه یک مقاله تخصصی در زمینه تولید محتوا
روزانه مقالات و مطالب متعددی در زمینه تولید و بازاریابی محتوا در مجلات، نشریات و فضای وب منتشر میشود. افراد موفق حوزه تولید محتوا سعی میکنند روزانه حداقل یکی از این مقالات معتبر را مطالعه کنند تا با استفاده از آموختههای حاصل از آنها علم و آگاهیشان را بهروز کرده و استراتژیها و تکنیکهای تولید محتوای خود را بهروزرسانی کنند.
۲- مطالعه یک مقاله تخصصی مرتبط با صنعت مورد فعالیت
برای فعالیت موفق و اثربخش در زمینه تولید محتوای یک صنعت خاص، لازم است فرد فعال در این زمینه بهخوبی از روندها و رویدادهای جاری آن صنعت مطلع باشد. یکی از نیازمندیهای تولید محتوا توانایی پیشبینی روندها و رویدادهای آینده صنعت است. به همین منظور یک تولیدکننده موفق محتوا بایستی همواره در جریان تغییرات و پیشرفتهای مربوط به آن صنعت خاص باشد که این هدف جز با مطالعات منظم و روزانه اخبار و مقالات تخصصی میسر نخواهد بود.
۳- داشتن یک برنامه منظم
نوشتن روزانه برای تبدیلشدن به یک تولیدکننده موفق محتوا، لازم است هرروز در ساعات مشخص و بر اساس برنامه تعیینشده پشت میز کارتان نشسته و بنویسید. توصیههای زیادی برای سحرخیزی و نوشتن صبحگاهی وجود دارد ولی انجام این کار شاید برای همه افراد بازدهی و نتیجه یکسانی در پی نداشته باشد. بهترین روش، شناسایی ساعاتی از شبانهروز است که فرد در آن بیشترین کارایی و بازدهی ذهنی و فکری را دارد.
این زمان میتواند برای بعضی از افراد صبح زود و برای برخی دیگر ساعات پایانی شب باشد. نوشتن در این ساعات بیشترین نتایج مثبت را در پی خواهد داشت. افراد موفق در زمینه تولید محتوا همهروزه و بدون استثنا در ساعات مشخصشده مینویسند. البته لازمه دستیابی به نتایج چشمگیر، انجام این کار بهصورت مداوم و منظم است و نبایستی برای انجام این کار منتظر الهام و رسیدن ایده تازه بمانید؛ در این صورت امکان دارد تا چند روز نتوانید بنویسید.
۴- سخاوتمند بودن تولیدکنندگان موفق محتوا
صرفاً باهدف تولید محتوا و یا بهروزرسانی وبلاگ نمینویسند، بلکه هدف اصلی آنها از نوشتن کمک به دیگران و پاسخ دادن به نیازها و سؤالهای آنان است. نوشتن برای کمک به افراد بسیار جذابتر و لذتبخشتر از نوشتن برای کسب درآمد است؛ بنابراین رعایت این نکته علاوه بر اینکه کار تولید محتوا را به یک فرایند جذاب روزانه تبدیل میکند بلکه باعث خواهد شد شما در این زمینه پیشرفت خوب و سریعی داشته باشید.
۵- حفظ تعادل بین نوشتن و خواندن
مغز ما برای داشتن بازدهی بالا جهت تولید محتوا، نیاز به خوراک دارد و خوراک مغز برای نوشتن، مطالعه است؛ بنابراین لازمه هرچه بهتر نوشتن و داشتن خلاقیت در تولید محتوا، مطالعات منظم و مداوم روزانه است. این مطالعات میتواند شامل وبلاگها و کتابهای تخصصی و یا عمومی باشد.
۶- پاک نکردن مطالب نوشتهشده
یکی از اقدامات مفیدی که در حین نوشتن میتوان انجام داد این است که مطالبی را که در هنگام ویرایش و یا بازنویسی قصد دارید حذف کنید، از فایل اصلی بریده و در فایل دیگری که برای همین منظور ایجاد کردهاید، ذخیره کنید.این کار باعث خواهد شد مطالب و محتوایی را که بر اساس تفکراتتان نوشتهاید همیشه داشته باشید و بعداً در جای دیگر از آن استفاده کرده و یا در شبکههای اجتماعی آنها را منتشر کنید. همچنین این کار میتواند موجب شود که مقاومت درونیتان در هنگام ویرایش نوشته و قتل کلمات کاهش یابد و راحتتر و بهتر بتوانید به حذف بخشهای اضافی نوشتهتان اقدام کنید.
۷- شبکه سازی
به نظر میرسد بسیاری از تولیدکنندگان محتوا افرادی درونگرا هستند و به همین دلیل شبکهسازی و ایجاد ارتباط با تعداد زیادی از افراد برایشان کاری سخت و چالشبرانگیز است و ترجیح میدهند بر اساس ایدهها، معلومات و تواناییهای خودشان عمل کرده و تا حد ممکن از ارتباطات کاری غیرضروری پرهیز نمایند. درحالیکه یکی از عوامل مهم موفقیت در زمینه تولید محتوا، ایجاد شبکه و ارتباطات مفید و مؤثر با فعالین این حوزه و به اشتراک گذاشتن محتوای تولیدشده با آنان و همچنین قرار گرفتن در جریان مطالب و مقالات و روندهای جاری است.
لازم است برای تبدیلشدن به یک تولیدکننده محتوای موفق، از هر موقعیتی برای توسعه شبکه ارتباطات و روابط خود بهره بگیرید و حداکثر استفاده را از این کار بکنید. بهتر است این نکته را هم مدنظر داشته باشید که کیفیت ارتباطات بسیار مهمتر از کمیت آن هست و سعی کنید کیفیت ارتباطات خودتان را در این شبکهها افزایش دهید.
۸- استفاده از دیتا و اطلاعات برای بهبود کیفیت محتوا
تولیدکنندگان موفق محتوا معمولاً توجه خاصی به اطلاعات و گزارش مراجعات و بازدیدهای انجامشده از وب سایتشان دارند. آنها این اطلاعات را نهتنها برای بررسی کیفیت محتوای منتشرشده بلکه برای تصمیمگیری و برنامهریزی در مورد انتشار پستهای بعدی هم مورداستفاده قرار میدهند. برای تولید محتوای تأثیرگذار لازم است که به تعداد و روند تغییرات مراجعات به پستهای با موضوعات مختلف هم توجه کرده و در صورت نیاز از آزمونهای A/B برای مشخصههای مختلف وب سایت استفاده کنید.
۹- انتشار محتوای مفید و کاربردی در شبکههای اجتماعی
امروزه اکثریت افراد جامعه و شرکتها و برندهای مختلف در شبکههای اجتماعی حضورداشته و فعالیت میکنند. تولیدکنندگان موفق محتوا، با انتشار محتوای تولیدیشان در این فضاها علاوه بر جذب و هدایت مخاطب به فضای اختصاصی خودشان، جایگاهی ویژه در زمینه تخصصی خود به دست آورده و برند شخصیشان را میسازند. این کار تأثیر خوبی هم بر بازاریابی برای مهارتها و تخصصهایشان دارد.
۱۰- یادداشتبرداری
در کنار همه موارد گفتهشده،داشتن یک دفترچه یادداشت یا یک نرمافزار مناسب برای یادداشت برداری بر روی گوشی تلفن همراه از ضروریات است. تولیدکنندگان موفق محتوا همواره و در همه حال یک ابزار یادداشت برداری در دسترس خود دارند و در حین مطالعه، انجام کار، وبگردی، گردش، استراحت یا هر زمان دیگری بهمحض اینکه ایده، مطلب و یا نکته جالبی به ذهنشان رسید یادداشت برداری میکنند تا بعدها از آن استفاده کنند.
استراتژی های کلیدی برای تولید محتوای موفق
تولید محتوایی که مشتریانتان را به طرفداران پرو پا قرص شما تبدیل کند کماکان کلید اصلی موفقیت در هر کسب و کار آنلاین است. با این که گاهی در بازه های زمانی خاص، محتوای تولیدی جذابیت خود را برای مخاطبین از دست داده است، اما طبیعت پویای فضای مجازی و نیز نحوه رفتار کاربران بار دیگر آن را به ابزاری ترغیب کننده برای جذب مشتری تبدیل کرده است.
بازاریابی محتوا، استراتژی نابی برای افزایش نرخ فروش است. مطالعات جدید نشان می دهند ۸۲ درصد از خریداران حداقل ۵ تاپیک از محتوای تولید شده توسط یک شرکت را مطالعه می کنند. علیرغم این تصور اشتباه که بازاریابی محتوا تنها در ابتدای فرآیند فروش تاثیر گذار است باید گفت بازاریابی محتوا در تمامی مراحل فرآیند فروش در افزایش نرخ فروش موثر است.
تمرکز بر روی خواسته های مشتری
برای مثال می توانید به سراغ قسمت نظرسنجی وبسایت خود رفته و مشاهده کنید که بیشترین سوالات مطرح شده از طرف مشتریان حول محور چه مسائلی هستند. می توان گفت موضوعات مطرح شده اکثرا پیرامون قیمت، گزارش مشکلات یا خرابی محصول و .. می باشند.
تولید محتوایی مطابق با رفتار درون سازمانی
زمانی که مشتریان با شما تماس می گیرند انتظار دارند تا رفتار شما مطابق با محتوای تولید شده تان باشد. اگر چنین نباشد آنها احساس می کنند که فریب خورده اند و تقاضای خود را به جای دیگری می برند. محتوای تولید شده اگر در بر گیرنده فضای واقعی حاکم بر شرکت نباشد موفقیت چندانی به بار نمی آورد. مشتریان زمانی به شما وفادار می مانند که تصویری که از خود در ذهن آنان ایجا کرده اید با رفتار درون سازمانی شما منطبق باشد.
اولویت بندی بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا موضوعی است که باید در اولویت کارها قرار گیرد. حتی اگر مجبور شوید از ساعت تماشای تلویزیون خود بکاهید و یا خواب کمتری داشته باشید. شرکت ها می بایست خلاقیت در ایجاد محتوا را در اولویت امور خود قرار دهند. بهانه هایی از قبیل نداشتن زمان کافی را کنار بگذارید بسیاری از شرکت ها زمان زیادی را صرف ارسال ایمیل می کنند، اما تعدا کمی از آنها همین زمان را صرف ایجاد محتوا در شبکه های اجتماعی و …می کنند.
تولید محتوای مفید و متنوع
تولید محتوا می تواند در انواع مختلفی صورت گیرد که شامل ویدئو، اسلاید شو، اینفو گرافی، انیمیشن، پادکست و … می باشد. اگر محتوای تولیدی در شامل انواع گوناگونی از موارد ذکر شده باشد، می تواند مخاطبین آنلاین زیادی را جذب کند. البته بازخورد هر کدام از این موارد از طرف مشتریان می تواند متفاوت باشد.
اولین اقدام این است که هزینه های مالی و زمان مصرفی جهت تولید هر کدام را محاسبه کنید. بعد از آن، اقدامات صورت گرفته رقیبانتان را در این زمینه مدنظر قرار دهید و بازخورد محتوای تولیدی آنان را از نظر معیارهای مختلفی مانند ترافیک تولید شده، میزان اشتراک گذاری ها، نظرات و لینک های قرار داده شده مورد بررسی قرار دهید.
افزایش کیفیت محتوای تولید
بسیاری از تولید کنندگان محتوا مرتکب این اشتباه می شوند و نتایج بدست آمده از محتوای تولیدی خود را ارزیابی نمی کنند. این در واقع به نوعی هدر دادن زمان و هزینه است. اگر محتوای تولیدی شما کیفیت پایینی داشته باشد تکرار در پست گذاری کمک چندانی نخواهد کرد چه بسا تاثیری کاملا برعکس نیز می تواند داشته باشد. تقلید و کپی کردن در این زمینه یکی دیگر از اشتباهات رایج است که بر سئو نیز تاثیر گذار است. در بازاریابی محتوا بر کیفیت تمرکز کنید نه بر افزایش تعداد آن.
چکیده
یکی از الزامات موفقیت در هر شغل کسب توانمندیها و مهارتهای موردنیاز آن شغل میباشد که بسیاری از این تخصصها با انجام مداوم و منظم کارهای خاص که گاها به عادات روزمره در آن زمینه خاص تبدیل میشوند، به دست میآید. تولیدکنندگان موفق محتوا هم از این قاعده جدا نبوده و یک سری عادات و برنامهریزیهای روزانه دارند که نقش مهمی در موفقیت آنها در حوزه تخصصی خودشان دارد. امیدواریم این مقاله نیز در جهت افزایش اطلاعاتتان مفید بوده باشد. از اینکه با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.