روش های متقاعد کردن دیگران
توانایی متقاعد کردن دیگران یک امتیاز مهم برای افراد است. متقاعد سازی یک تکنیک هوشمندانه است که طرف مقابل را به واکنشی هدایت شده از سوی فرد هدایت می کند. همه تبلیغات رسانه ها به منظور متقاعد کردن دیگران و افزایش فروش انجام می شود. برای اینکه یک مذاکره کننده ماهر شده و دیگران را در هر موردی قانع کنید باید اصول متقاعد سازی را بلد باشید. تنها با کسب مهارت های متقاعد سازی می توانید به هر چیزی برسید. با ما همراه باشید تا تکنیک های متقاعد کردن دیگران را برای شما بیان کنیم.
اصول اولیه متقاعد کردن دیگران
متقاعدکردن افراد هم مانند هر مهارت دیگری اصولی دارد که عبارتست از:
۱- متقاعد سازی با فریب دادن متفاوت است
در فریب دادن یا گول زدن دیگران شخص از طرق مختلف افراد را مجبور به انجام کارهایی میکند که علاقهای به انجام آن ندارند یا به نفع آنها نیست. اما متقاعد کردن هنری است که با آن میتوان مردم را به انجام کاری ترغیب کرد که هم به نفع خودشان و هم به نفع شماست.
۲- کسی را متقاعد کنید که قابلیت متقاعدشدن را داشته باشد
هرکسی را میتوان با توجه به زمان و موقعیت مناسب، متقاعد کرد اما نه لزوماً در کوتاهمدت. کمپینها و گروههای سیاسی وقت و پول خود را بر روی گروههای کوچکی از افراد متمرکز میکنند که مردد بوده و احتمال تغییر نظرشان بیشتر است. همیشه اولین قدم در متقاعد کردن شناسایی افرادی است که قبل از آن توانستهاید به نحوی آنان را در مورد موضوعی متقاعد کنید و سپس انرژی و زمان لازم را صرف تغییر نگرش در آنان کنید.
۳- زمان و زمینه باید مناسب باشد
اساس متقاعدسازی به زمینه و موقعیت و همچنین زمان مناسب بازمیگردد. درواقع برای قانع سازی زمینه باید تا حدودی محیا باشد. بهعنوانمثال، آزمایش زندان استنفورد نشان داد که دانشآموزانی میتوانند به زندانبانهای دیکتاتور تبدیل شوند که زمینه و توانایی بالقوه آن را داشته باشند. زمان نیز بر روی آنچه از دیگران و زندگی میخواهیم، تاثیر میگذارد. برای مثال در طول زمان ممکن است ملاکهای ازدواجمان تغییر کند چراکه آنچه در زندگی میخواهیم با گذشت زمان تغییر کرده است.
۴- باید بخواهد تا متقاعد شود
شما هرگز نمیتوانید کسی که به آنچه در موردش صحبت میکنید علاقهای ندارد را متقاعد کنید. برای آنکه شخص را به موضوع مورد نظر خود علاقهمند کنید باید بتوانید آنچه را که میخواهید بگویید به نحوی به علاقمندیهای وی مرتبط سازید. ما همه به خودمان علاقهمند هستیم و زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد پول، عشق یا سلامتی میکنیم. اولین هنر متقاعد کردن این است که بتوانید موضوع مورد نظر خود را با این موضوعات پیوند دهید تا بتوانید توجه مخاطبتان را جلب کنید.
۵- رضایت متقابل
هنگامی که من برای شما کاری میکنم، احساس میکنید مجبور هستید کاری برای من انجام دهید. این بخشی از روند تکامل انسان است و به نحوی با DNA ما مرتبط میباشد. از آن مهمتر این است که شما بتوانید از این اهرم بهطور غیرمستقیم به نفع خودتان استفاده کنید. با اعتنا کردن حتی ناچیز به دیگران و توجه نشان دادن، شما میتوانید انتظار بازگشت میزان خیلی بیشتری از توجه را از جانب آنان داشته باشید.
۶- ایستادگی نتیجه میدهد
کسی که خواستهها و ارزشهای معنادار خودش را حفظ میکند، درنهایت دیگران را قانع خواهد کرد؛ راهی که بسیاری از شخصیتهای تاریخی با کمک آن توانستند درنهایت تودههای مردم را با مبارزه و پیام خود همراه کنند. آبراهام لینکلن قبل از اینکه بهعنوان رئیسجمهور ایالاتمتحده آمریکا انتخاب شود، مادرش، سه پسر، خواهر و دوستدخترش را از دست داد، در کسبوکار ناکام ماند و هشت بار در انتخابات شکست خورد.
۷- احترام گذاشتن صادقانه
احترام بر روی همه ما تأثیر مثبت زیادی میگذارد و احساس خوبی در ما ایجاد میکند. ما تمایل داریم به کسی اعتماد کنیم که احساس خوبی به ما میدهد. سعی کنید به مردم صادقانه احترام بگذارید و از چیزهایی که معمولاً نسبت به آن بیتفاوت هستید، تعریف و تمجید کنید. این سادهترین کاری است که میتوانید انجام دهید تا دیگران را بدون پرداخت هیچ هزینهای متقاعد کنید که تا در مورد آنچه میخواهید فکر کنند.
۸- تعیین سطح انتظارات
مقدار زیادی از متقاعد سازی را میتوانید با تعیین سطح انتظاراتی که موجب میشود درنتیجه آن مردم به قضاوت شما اعتماد کنند، مدیریت کنید. مدیرعاملی که قول افزایش ۲۰ درصدی در فروش داده است و به افزایش ۳۰ درصدی میرسد، پاداش میگیرد، درحالیکه همان مدیرعامل اگر ۳۵ درصد افزایش فروش داشته باشد اما قول افزایش ۴۰ درصدی فروش را داده باشد، مواخذه میشود. به عبارتی متقاعد کردن با درک و تحقق انتظارات دیگران مرتبط است.
۹- حدس نزنید
هرگز حدس نزنید که چه کسی چه چیزی نیاز دارد، شما همیشه ارزشهای خود را ارائه دهید. ما اغلب هنگام فروش محصولات یا خدماتمان از بازار عقب میمانیم چون فکر میکنیم که مردم پول یا علاقهای به محصول موردنظر ما ندارند. حدس نزنید که دیگران چه چیزی را میخواهند یا نمیخواهند، شما آنچه را که دارید ارائه دهید و انتخاب را به عهده آنان بگذارید.
۱۰- احساس نیاز ایجاد کنید
علاوه بر نیازهای اولیه برای زنده ماندن، اکثر نیازهای انسان دارای ارزش نسبی است. ما خیلی از چیزها را میخواهیم چون دیگران هم آنها را میخواهند. اگر میخواهید کسی آن چیزی را که شما تمایل دارید، بخواهد، باید این احساس نیاز و فقدان نسبت به آن چیز را در فرد ایجاد کنید، حتی اگر آن چیز مورد نظر، خودتان باشید.
۱۱- احساس ضرورت ایجاد کنید
شما باید بتوانید برای آنچه میخواهید انجام دهید در دیگران احساس نیاز فوری ایجاد کنید. اگر ما اکنون چیزی را نخواهیم بعید است در آینده آن را بخواهیم. ما باید مردم را در حال حاضر متقاعد کنیم، و ایجاد احساس نیاز فوری به آنچه ما ارائه میدهیم مهمترین کارت ما برای بازی است.
۱۲- تصاویر سازی کنید
آنچه ما میبینیم، قویتر از چیزی است که ما میشنویم. شاید به همین دلیل است که شرکتهای داروسازی در حال حاضر عوارض بالقوه وحشتناک داروهای خود را، بر روی تصویری از افرادی که از غروب خورشید هاوایی لذت میبرند، چاپ میکنند. اولین نظرات خود را بدون نقص ارائه داده و در خلق تصاویر ذهنی و تحریک قوه تخیل افراد در مورد آیندهای که میتوانید با تجربیات خود برای آنان بسازید، ماهر شوید.
۱۳- حقیقت را بگویید
بعضی مواقع مؤثرترین روش برای متقاعد کردن کسی این است که به آنها چیزهایی در مورد خودشان بگوییم که دیگران نخواستهاند بگویند. مواجهه شدن با حقایق سخت، یکی از نافذترین و معنیدارترین اتفاقاتی است که میتواند در زندگی آدمی رخ دهد. با گفتن حقایق بدون قضاوت یا نصیحت و دستورالعمل، در اکثر مواقع با پاسخهای کاملاً تعجبآوری از طرف دیگران مواجه خواهید شد.
۱۴- ایجاد تفاهم
ما افرادی را دوست داریم که ما را دوست دارند. این فراتر از تصمیمات آگاهانه بوده و به رفتارهای ناخودآگاه ما مربوط میشود. با آینهسازی و انعکاس عادات رفتاری دیگران (زبان بدن، ریتم، الگوهای زبان، و غیره)، میتوانید یک حس اعتماد و توافق در طرف مقابل ایجاد کنید که در آن مردم با شما احساس راحتی بیشتری کرده و نسبت به پذیرش پیشنهادهای شما بازتر میشوند.
۱۵- انعطافپذیری رفتاری
افراد منعطف، نه لزوماً قدرتمند، کسانی هستند که موقعیت را تحت کنترل دارند. بچهها اغلب بسیار متقاعدکننده هستند، زیرا آنها با مجموعهای از رفتارها، آنچه را که میخواهند به دست میآورند (قهر کردن، گریه کردن، چانه زدن، التماس کردن، دلبری کردن)، درحالیکه پاسخ والدین یک “نه” واحد است. هر چه خزانه رفتارهایتان بزرگتر باشد و الگوهای رفتاری بیشتری برای سازگاری با موقعیتهای مختلف داشته باشید، بیشتر قانعکننده خواهید بود.
۱۶- انرژی دادن به دیگران
برخی از مردم انرژی ما را میگیرند و برخی به ما انرژی میدهند. افراد متقاعدکنندهتر میدانند که چگونه انرژی خود را به دیگران منتقل کنند تا بتوانند در دیگران انگیزه ایجاد کرده و آنها را سرحال بیاورند. بهعنوان سادهترین کارها در این زمینه میتوان به یک ارتباط چشمی، تماس فیزیکی، خندیدن، هیجان داشتن هنگام پاسخهای کلامی یا حتی فقط فعالانه گوش دادن بهطرف مقابل اشاره کرد.
۱۷- ارتباط واضح داشتن
گاهی شما نمیتوانید دیدگاه یا نقطه نظر خود را به یک کلاس هشتمی توضیح دهید، درحالیکه میتوانید آن را با وضوح کافی برای یک بزرگسال دیگر توضیح دهید. هنر متقاعدسازی در ساده کردن برخی چیزها به نکات اصلی و مطالب عمده آن و ارتباط دادن آنها به چیزهایی است که برای طرف مقابل مهم میباشد.
۱۸- آماده بودن یک مزیت است
برای شروع همیشه باید در مورد مردم و موقعیتهای اطرافتان بیشتر بدانید. آمادگی دقیق به شما اجازه میدهد قانع سازی مؤثرتری داشته باشید. بهعنوانمثال، شما بهطور چشمگیری شانس خود را در یک مصاحبه شغلی زیاد میکنید اگر که بهطور کامل با محصولات، خدمات و پسزمینه آن شرکت آشنایی داشته باشید.
۱۹- خونسردی و حفظ آرامش هنگام تعارض
هیچکسی در سراشیبی و یک وضعیت بیثبات نمیتواند مؤثر باشد. در شرایط هیجان زا، شما همیشه با آرامش، خونسردی و عدم هیجانزدگی، میتوانید بیشترین نفوذ را داشته باشید. در تعارضات، مردم به سمت کسانی گرایش پیدا میکنند و به آنان بهعنوان رهبر، اعتماد میکنند که بتوانند هیجانات خود را کنترل کنند.
۲۰- استفاده هدفمند از خشم
اکثر مردم هنگام تعارض احساس ناراحتی میکنند. اگر شما سطح تنش و تعارض را در یک موقعیت بالا ببرید، در بعضی از موارد فرد مقابل عقبنشینی میکند. بهندرت از این موضوع استفاده کنید، و هرگز این کار را در شرایط هیجانی و یا شرایطی که منجر به از دست دادن کنترل خود میشود، انجام ندهید. اما به یاد داشته باشید، شما میتوانید از خشم بهطور هدفمند به نفع خودتان بهره ببرید.
۲۱- اعتماد به نفس و قاطعیت
هیچچیز گیرایی، اقناعکنندگی و جذابیت قاطع بودن را ندارد. یک حس بیتکلف از قاطعیت میتواند همیشه دیگران را متقاعد کند. اگر واقعاً به آنچه انجام میدهید باور داشته باشید، همیشه میتوانید دیگران را متقاعد سازید که آنچه را انجام دهند که هم به نفع آنان است و هم به نفع شما.
راه های متقاعد کردن دیگران
۱- اعتماد آنها را جلب کنید: مردم خود به خود در مقابل افرادی که می خواهند نظراتشان را تغییر دهند هوشیارانه رفتار می کنند. به همین دلیل است که جلب اعتماد آنها یکی از مهمترین قدم ها میشود. باید به آنها ثابت کنید که فردی بی ریا و صادق هستید و نظرات مفیدی دارید. باید تسلط کامل روی صحبت های خود داشته باشید.
۲- نقطه ی مشترک پیدا کنید: افراد زیادی در مورد مسائل و موضوعات مختلف نقطه نظرات مشابهی دارند. به مخاطبین خود نشان دهید که افکار و ایده های شما با مال آنها سازگار است. باید خودتان را جای آنها بگذارید، نگرانی های آنها را بفهمید و نسبت به احساساتشان همدردی نشان دهید.
۳- خوب ساختار بندی کنید: هر بحث متقاعد کننده ای، چه یک سخنرانی باشد، چه یک مقاله باید ساختاری روشن داشته باشد. منظور از ساختار مناسب، تکرارها و جا گذاری ها است. وقتی دلایل اینکه چرا مردم باید به شما گوش بدهند را لیست کنید، مهمترین دلایل را برای آخر لیست بگذارید تا در مغز شنوندگانتان باقی بماند. مطالب مهم را چند بار تکرار کنید.
۴- هر دو جنبه را به آنها نشان دهید: هر دو جنبه ی مثبت و منفی نظراتتان معرفی کنید. این کاری بسیار معقول است. حقه ای که اینجا باید بزنید این است که روی جنبه های مثبت را بیشتر تاکید کنید. توضیح دهید که چطور جنبه های بد نظراتتان آنقدرها هم بد نیستند و مزیت ها و فواید آنها بر جوانب منفی اش غلبه دارد. هیچوقت در مورد نقاط منفی آن دروغ نگویید چون اگر مخاطبین این مسئله را متوجه شوند که آنها را فریب داده اید از شما خشمگین خواهند شد. و هیچوقت دوباره به شما اعتماد نمی کنند.
۵- منافع شخصیشان را به آنها یادآور شوید: وقتی منافع شخصی افراد را از یک ایده به آنها توضیح دهید، شانس بیشتری برای متقاعد کردن آنها دارید. چون آنچه از این نظر گیر آنها می آید آن چیزی است که همه به آن فکر می کنند. برای انجام این مسئله ابتدا باید نیازهای مخاطبینتان را دریابید. توجه آنها را با گفتن نیازهایشان جلب کرده و به آنها بگویید که چور می توانید آنها را راضی کنید.
۶- به نفس آنها بپردازید: به این کار چاپلوسی و تملق استراتژیک هم می گویند. تحسین کردن کار دیگران اگر درست انجام شده باشد. چیزهایی را پیدا کنید که مخاطبینتان به آن افتخار می کنند، چه مربوط به استعدادهایشان باشد و چه مشغولیاتشان. وقتی شما افراد را تحسین می کنید، نشان می دهید که توانایی های آنها را شناخته اید. با این کار آنها میل بیشتری به شنیدن حرفهایتان خواهند داشت.
۷- از مراجع استفاده کنید: همه افراد متخصص را دوست دارند. اگر کارشناسی چیزی در مورد موضوعی بگوید، حتماً حرف درستی زده است. حرف های خود را با حرف های متخصصین و کارشناسان مربوطه تطبیق دهید.
۸- رضایت و موافقت عمومی را کسب کنید: اکثر افراد تحت تاثیر کارهای دیگران هستند. کاری که باید بکنید این است که نشان دهید افراد بسیاری حرفتان را قبول دارند. مثال هایی بزنید که چطور ایده ها و نظراتتان جاهای دیگر کاربرد خوبی داشته است.
۹- زمانبندی خوبی داشته باشید: برای خوب زمانبندی کردن نیاز به حس ششم دارید. هیچوقت موقعی که افراد زیر استرس و فشارهای روحی هستند سراغشان نروید. وقتی سراغ آنها بروید که راحت بتوانند به حرفهایتان گوش دهند.
۱۰- منحصر به فرد باشید: این یک قانون است، هر چیزی که تک تر و منحصر به فرد تر است، قیمت بالاتری هم دارد. خودتان و ایده ها و نظراتتان را منحصر به فرد و تک نشان دهید. با این کار شنونده هایتان بیشتر خواهند شد. این کار را می توانید با نشان دادن اینکه اطلاعات و معلومات زیادی در مورد مسئله دارید انجام دهید.
۱۱- بی پروا باشید و اعتماد به نفس داشته باشید: ممکن است همه جا برای انجام هر کاری این توصیه را شنیده باشید. بله، چون واقعاً مسئله ی مهمی است. شما خود باید به عقاید و نظراتتان ایمان داشته باشید تا بتوانید دیگران را هم متقاعد به قبول آنها کنید.
۱۲- جالب و دلچسب باشید: وقتی با یکنواختی صحبت کنید، کم کم شنونده هایتان را از دست خواهید داد. باید با انرژی و جالب صحبت کنید، نشان دهید که خودتان هم از نظراتتان به هیجان آمده اید.
۱۳- معقول باشید: مردم دوست دارند معقول جلوه کنند، پس روی منطقشان کار کنید. منطق در کار بسیار مهم است. سخنرانیتان باید قالبی معقول داشته باشد.
۱۴- سیاست به خرج دهید: با شنوندگانتان همان طوری باید رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. با تن مناسب صحبت کنید و سر آنها داد نکشید و صدایتان را هرگز بالا نبرید. مهمتر اینکه، کاری نکنید که احساس نادان بودن به آنها دست دهد. به یاد داشته باشید که شما می خواهید با آنها گفتگو کنید نه مشاجره. احترام گذاشتن به مخاطبینتان نباید فراموش شود.
۱۵- فروتن باشید: کسی افراد خودخواه و مغرور را دوست ندارد. حتی اگر بدانید و مطمئن باشید که نظر شما بهترین است، اگر خودبین و خودخواه باشید دیگر کسی به حرفهایتان گوش نخواهد داد. هیچ وقت هم فکر نکنید که خیلی زود موفق به متقاعد کردن آنها خواهید شد، واقع بین باشید و همیشه این احتمال را بدهید که شکست بخورید.
ویژگی های افراد متقاعد کننده
اما اکثر این افراد در چند ویژگی شخصیتی با یکدیگر اشتراک دارند که در ادامه به ۸ مورد از آنها اشاره میکنیم:
۱- نگرش مثبت دارند: اگر در میان دو محصول که یکی کاهش خستگی و دیگری افزایش انرژی را تبلیغ میکند حق انتخاب داشته باشید، کدام یک را خریداری میکنید؟ اکثر مصرفکنندگان در این شرایط به دنبال ویژگی مثبت (افزایش انرژی) میروند که چنین مثالی، دلیل موفقیت افراد مثبتنگر را در متقاعد کردن دیگران به روشنی نشان میدهد.
۲- اعتمادبهنفس بالایی دارند: افراد معمولا نسبت به اعتماد به نفس دید خوبی دارند و انسانهای متقاعدکننده نیز با استفاده از این ویژگی (بدون القای حس خودبرتربینی یا غرور) دیگران را به انجام امور یا پذیرش نظرات مجاب میکنند.
۳- شنوندگان فعالی هستند: پرسیدن سوالات درست و گوش دادن دقیق به پاسخ افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای متقاعد کردن دیگران باید از نیازها، دیدگاهها و مشکلات آنها آگاه باشید.
۴- وجدان کاری دارند: همراه کردن دیگران با خود زمانی که به وعدهها عمل کرده (مثلا اسناد را سر موقع ارسال کنید) و نکات و موارد مربوطه را به خاطر داشته باشید، بسیار راحتتر خواهد بود.
۵- سازشپذیر هستند: فرماندهان بزرگ برای پیروزی در جنگ، در بعضی عملیاتها دست به عقبنشینی میزنند؛ افراد متقاعدکننده نیز در موارد پر اهمیت بر نقطه نظر خود پافشاری میکنند اما هرجا که بتوانند، گذشت کرده و با طرف مقابل سازش میکنند.
۶- در مواقع لازم سکوت میکنند: صحبت کردن همیشه بهترین راه برای متقاعد کردن دیگران نیست؛ بلکه گاهی اوقات بهتر است پس از طرح نظرات منطقی و پرسیدن سوالاتی که به پایان مباحثه میانجامند، سکوت کرده و اجازه دهیم طرف مقابل خود به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.
۷- قابل اعتماد هستند: برای جلب اعتماد دیگران و متقاعد کردن آنها در موضوع مورد نظر، باید از گفتههای خود اطمینان کامل داشته باشید؛ هیچ کس به سخنان فردی که به گفتههای خود اطمینان ندارد، اعتماد نخواهد کرد.
۸- انعطافپذیری بالایی دارند: یک فروشنده پرانرژی ممکن است به راحتی بسیاری از مردم را به خرید کالای خود مجاب کند، اما در برخورد با افراد درونگرا با مشکل مواجه شده و آنها را به لاک دفاعی فرو ببرد؛ برای متقاعد کردن دیگران، باید رویکرد خود را با توجه به مخاطب تنظیم کنید.
برای متقاعد کردن دیگران از این واژه ها استفاده کنید
واژه های زیر به نظر بسیار کوچک و بی اهمیت می آیند اما آنها تاثیری فوق العاده روی دیگران می گذارند. اگر از قدرت واژه ها با مهارت استفاده کنید می توانید روی تصمیم گیری های دیگران تاثیر بگذارید.
۱- برای اینکه / به این دلیل که ( واژه های مربوط به منطق)
با ترفند به کار بردن دلیل کاری، به راحتی می توان دیگران را قانع کرد. حتی اگر آن دلیل پوچ و واهی باشد. این روش به وسیله محققان در یک آزمایش بررسی شد و جواب مثبت گرفت. در آن تحقیق، عده ای در صف کپی گرفتن ایستاده بودند و فقط ۷ درصد از آنها در برابر درخواست اینکه “می شود من زودتر از شما کپی بگیرم، برای اینکه خیلی عجله دارم.” مخالفت کردند.
۲- فقط (استفاده از این واژه به منظور کم اهمیت جلوه دادن)
استفاده از کلماتی مانند ” فقط” و ” صرفا” معمولا از اثر عبارت های منفی روی فرد مقابل کم می کند و احتمال اینکه او در برابر حرف هایی که می شنود، مقاومت کند بسیار کم می شود.
۳- هنوز (واژه های نشان دهنده امید)
اگر به جمله تان واژه ” هنوز” بیفزایید( به طور مثال “من هنوز آن را نمی دانم.” )، به طور خودکار اعتماد شنونده را به دست می آورید و این احساس را به او می دهید که برای رسیدن به چیزی، فقط به زمان بیشتری نیاز هست.
۴- آمار (در مورد مسائل علمی)
اگر برای تایید گفته هایتان از اعداد و آمار استفاده کنید، احتمال اینکه مخاطبان تان حرف هایتان را باور کند، بسیار افزایش می یابد. البته مراقب باشید استفاده بیش از حد از ارقام و آمار نتیجه عکس می دهد.
۵- دقیقا (استفاده از این واژه به منظور نشان دادن دقت)
اطلاعات دقیق، میزان اعتبار شما را بالا می برد تا جایی که طرف گفتگوی تان می تواند به آنچه که می گویید اعتماد کند.
۶- ما (ایجاد حس مشترک بودن)
این واژه باعث می شود که فرد مقابل تان با شما و ارزش هایتان احساس مشترک بودن نماید و راحت تر با گفته هایتان موافقت نماید.
۷- فورا (القاء ضرورت)
واژه های “سریع”، “بلافاصله” و یا ” فورا”، درست مانند مواد مخدر عمل کرده و موجب واکنش مغز می شوند. در اسکن های مغزی معلوم شده که فقط شنیدن این واژه ها می تواند در ضمیر ناخودآگاه فرد، لذت ناشی از امید انجام کاری در زمان نه چندان دور را به وجود آورد و بدین ترتیب فرد خیلی زودتر قانع می شود.
۸- در عین حال (به روز بودن)
به کار بردن “در عین حال” یا “در ضمن” دانش فعلی تان و اینکه اطلاعات تان به روز است را نشان می دهد.
۹- نام (شخصی)
هیچ واژه ای نمی تواند به اندازه اسم خود فرد، مهارکننده باشد. معمولا نام افراد برای آنها خوش آهنگ ترین اصوات هستند. با قرار دادن واژه “لطفا” کنار اسم فرد طرف گفتگوی تان، او را به تایید گفته های خود تشویق کنید.
۱۰- خوب (تعریف و تمجید)
وقتی از افراد تعریف و تمجید می شود، احتمال اینکه با صحبت طرف های گفتگوی خود موافقت کنند، حتی اگر آن صحبت ها با عقایدشان سازگاری نداشته باشند، بسیار افزایش می یابد.
چکیده
ارتباط برقرار کردن با سایر افراد مهارتی مهم و کابردی حساب می شود و مهارت متقاعد کردن دیگران توانایی باارزش تر و بالاتری است. در حقیقت مهارت متقاعد کردن دیگران یکی از راهکارها و رمزهای مهم موفقیت و پیشرفت کردن و به دست آوردن اهداف است. برای اینکه دیگران کارهای مورد علاقه ما را انجام دهند باید آن ها را متقاعد کنیم که همیشه این کار به آسانی نمی باشد و همه افراد به راحتی قبول نمی کنند ولی اصول و نکاتی وجود دارد که میتواند ما را به این هدف برساند که ما در این مقاله به آن ها اشاره کردیم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گرفته باشد.