روش فروش هوشمندانه چگونه است

روش فروش هوشمندانه چگونه است

روش فروش هوشمندانه چگونه است

روش فروش هوشمندانه یکی از روش های بازاریابی میباشد. که باعث موفقیت در بازاریابی و فروش در کسب و کار خواهد شد. برای محاسبه فروش محصولات، همیشه مشتریان انتقادگر ترین هستند. آنقدر مال اندیش هستند که شاید به محصولی علاقمند شوند، ولی باز هم حالت تعرضی به خود میگیرند، و به دنبال بهانه و ایراد میگردند تا پولشان را خرج نکنند. ولی کارآفرینان و فروشندگان هوشمند، همیشه راهی برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان پیدا میکنند سپس شروع به تبلیغات در مورد محصولاتشان میکنند. در این مقاله با ما همراه باشید، تا در مورد نحوه فروش هوشمندانه برای شما توضیحاتی بیان کنیم.

انواع روش فروش هوشمندانه

۱.  خواسته های پنهان مشتریان را شناسایی کنید

روش فروش هوشمندانه چگونه است2

معمولا مشتریان نمی‌دانند خواسته هایشان را چگونه بیان کنند. مثلا میخواهند، هواداران عمومی فیس‌بوک‌شان را زیاد کنند، ولی در حقیقت بالاترین اولویت‌شان بهبود دسترسی سازمانی فیس‌بوک‌شان است. چگونگی پی بردن به خواسته های پنهان مشتریان را یاد بگیرید، و در نتیجه فرصت‌هایی را بیابید که شما را در شغل‌تان موفق‌تر می‌کنند. با درک عمیق‌تر از مواردی که واقعا برای مشتریان‌تان حائز اهمیت است، می‌توانید حواس‌تان را معطوف بخش‌هایی کنید که موجب فسخ معامله‌تان می‌شوند و آنها را از مذاکراتتان حذف کنید.

۲. شک و تردید مشتریان را از بین ببرید

در خیلی از مواقع مشتریان با خود فکر می کنند که پس از خرید محصول یا خدمت شما چگونه باید از آن استفاده کنند و چگونه آن را با داشته ها و فرآیند های فعلی خود تطبیق دهند. گرچه محصول شما ارزش ها و کاربردهای زیادی در اختیار مشتری می گذارد ولی باز هم مشتری نسبت به آنها با شک و تردید نگاه خواهد کرد و در تغییر دادن عرضه کننده خود تمایل نشان نخواهد داد. اگر می خواهید شک و تردید مشتریان در مورد خریدهای بزرگ و اساسی را برطرف کنید سعی کنید از مثال های موفق در زمینه محصول خود استفاده کنید.

داستان مشتریانی که با استفاده از محصول شما از منافع آن برخوردار شده اند را برای مخاطبان روایت کنید و حتی دغدغه های آنها را بیان کنید. بیان این که دیگر کسب و کارها با استفاده از محصول شما به منافع و اهداف خود رسیده اند می تواند باعث شود مشتری بر ترس خود برای خرید محصول غلبه کند. از سوی دیگر وقتی مشتری نام دیگر خریداران را در کنار نام خود می بیند و مشاهده می کند که دیگران نیز همچون او از خدمات شما استفاده کرده اند و تا حدی از محصول و خدمت شما رضایت داشته اند، بر ترس و شک خود برای خرید محصول غلبه می کند

۳- کمتر بفروشید

وقتی شرایط اقتصادی در وضعیت پررنقی قرار ندارد و قیمت بالای محصول و بودجه پایین مشتری باعث می شود خرید محصول دشوار مشکل شود سعی کنید محصولی ارزان تر را به مشتری بفروشید تا او را در میان خریداران خود حفظ کنید. احتمالا در سبد کالای شما محصولی با قیمت پایین تر و حاشیه سود پایین تر وجود دارد. این محصول را به مشتری عرضه کنید، حتی اگر در فروش اول نتوانید محصول اصلی و سودآور خود را عرضه کنید جای نگرانی وجود ندارد، شما می توانید در فرصت های بعدی برای فروش محصول مورد نظر به این مشتری اقدام کنید، فقط به هیچ قیمتی مشتری را از دست ندهید. با استفاده از این استراتژی شما بازار بالقوه فروش محصول خود را از دست نمی دهید.

۴. مشتری را از عواقب عدم تصمیم گیری به موقع مطلع کنید

زروش فروش هوشمندانه چگونه است۲

برای آن‌که انگیزه‌ی مشتری تان را در گرفتن تصمیم نهایی بیش‌تر کنید، باید اول عواقب عدم تصمیم‌گیری مناسب و به موقع را برایش توضیح دهید. از آن‌جایی ‌که آدم‌ها تمایل دارند همیشه خود را در مقابل عواقب منفی بیمه کنند، می‌توانید با جزییات کامل به وی توضیح دهید اگر آخرین توصیه‌تان را نپذیرد ممکن است چه اتفاقاتی بیفتد، و در نتیجه، فضای هیجانی خاصی برایش ایجاد کنید.

خطراتی که ممکن است یک شرکت را با تهدید مواجه کنند، عبارت‌اند از: نیروهای رقابتی، از رونق افتادن بازار فروش این محصول در آینده، بیش‌تر شدن شیب منحنی فروش در آینده. صاحبان کسب‌وکار باید بدانند اگر همین حالا پیشنهادتان را نپذیرند، در آینده باید با صرف زمان و پول بیش‌تر تاوان این اشتباه را بدهند.

۵. مشتریان‌تان را متقاعد کنید

بار دیگر مشتری تان را در فرآیند فروش نگه دارید. اگر هم‌چنان نمی‌تواند با اطمینان به شما پاسخ “بله” بدهد، وقت بیش‌تری صرف کنید و مثل یک معلم ارزش پیشنهادتان را به وی آموزش دهید. از روش‌های تهاجمی بپرهیزید و با استفاده از بازاریابی رایانامه‌ای و تبلیغات مجدد، اطلاعات و مفاهیمی را به وی ارائه‌ دهید که بتوانند مشتری را در اتخاذ یک تصمیم مطلوب در مورد همکاری با شما متقاعد کنند.

چکیده

در روش فروش هوشمندانه، فروشندگان به نحوی خبره هستند که خریدارانی را که قصد خرید ندارند، با ارتباط نزدیک برقرار کردن آنها را قانع میکنند. البته نباید رفتار شما با آنها به گونه ای باشد که فکرکنند به هر طریقی که شده محصول را به او متحمل میکنید. باید در نظر داشته باشید که ملاک اول مشتری قیمت باشد باید طوری برنامه ریزی کنید که قیمت محصول را با توان مشتری مطابقت دهید. ما در این مقاله شما را با روش فروش هوشمندانه آشنا کردیم. از اینکه با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

پاسخ دهید