راه اندازی شغل های بدون سرمایه

راه اندازی شغل های بدون سرمایه

راه اندازی شغل های بدون سرمایه ، راه‌اندازی کسب‌وکاری پُرسود برای بیشترِ افراد همان سنگ بزرگی است که علامتِ نزدن است؛ در نتیجه انگیزه‌شان را از دست می‌دهند و بی‌علاقگی به شغل فعلی‌شان را تحمل می‌کنند.

اگر بگوییم بدون سرمایه هم می‌شود به کسب‌وکار پرسودی رسید، شاید عجیب به نظر برسد، ولی واقعاً این‌طور نیست. افراد زیادی در دنیا هستند که بدون سرمایه یا با سرمایه بسیار اندک، به کسب‌وکارشان رونق بخشیده‌اند. با راز ثروت همراه باشید.

چگونه یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه را شروع کنید؟

افراد بسیاری هستند که شکایت می‌کنند که می‌خواهند یک کسب و کار را شروع کنند اما سرمایه کافی ندارند. اگر یک ایده عالی برای شروع یک حرفه دارید، فقدان پول و سرمایه نباید شما را متوقف کند.
شما ممکن است بپرسید “چه مدل هایی از کسب و کار بدون سرمایه اولیه وجود دارند؟”
در اینجا برخی از برندهایی که کار خود را بدون هیچ گونه سرمایه ای شروع کرده اند را برای شما بیان کرده ایم:
رستوران‌های زنجیره ای: در سال ۱۹۷۸، “جان مکی” و “رنه لاوسون” مقداری پول از دوستان و خانواده خود قرض گرفتند تا اولین فروشگاه خود را در “آستین تگزاس” باز کنند. بعد از اینکه این دو نفر مجبور شدند آپارتمان خود را تخلیه کنند، در همین فروشگاه‌شان زندگی نیز می‌کردند.
اپل، دیزنی، گوگل، هارلی دیویدسون، هیولت پاکارد، ماشین های لوتوس، ماتل، شرکت یانکی کندل، همه کار خود را در یک گاراژ آغاز کردند.
یک مثال خوب دیگر “نایک” است. موسسین این شرکت، فیلیپ نایت و بیل بومرمان، در ابتدا کفش‌ها را در صندوق عقب ماشین می‌چیدند و اقدام به فروش‌شان می‌کردند.
شرکت “دِل” هم بدون سرمایه اولیه شروع کرده است. مایکل دل در ابتدا کار خود را به عنوان یک ظرفشور آغاز کرد و در هر ساعت حدود ۲٫۳۰ دلار دستمزد می گرفت. پس از مدتی او توانست لپتاپ های خود به بازار عرضه کند.

شغل خود را ادامه بدهید

شروع یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه ممکن است خطرناک باشد. شما به هیچ عنوان نباید به توانایی مالی خانوادتان تکیه کنید. هرچه کمتر کار کنید به مراتب فشار عصبی کمتری را تحمل می کنید. هنگامی که کسب و کار خود را شروع می کنید، آماده نیستید که پرداخت های خود را به صورت نقدی پرداخت کنید. درست است که شما باید کار سخت‌تری انجام دهید، اما شما می‌توانید حساب‌های خود را زمانی که کسب و کارتان رشد کرد، پرداخت کنید. هنگامی که کسب و کار شما شروع به درآمد زایی کرد می‌توانید به توسعه و گسترش آن فکر کنید.

به انجام کارهایی که بلد هستید، بپردازید

احساسات و تجربیات خود را بررسی کنید. به جای تلاش برای شروع یک کسب و کار که خارج از توانایی های شماست، حرفه ای را آغاز کنید که در آن تخصص دارید. کار خود را بر اساس مهارت ها و دانش‌تان آغاز کنید. درست است که شما می‌توانید مهارت‌های جدید یاد بگیرید، اما برای این کار به زمان نیاز دارید. اگر می‌خواهید کسب و کاری را فورا شروع کنید، باید بر کاری که سال‌ها در آن تجربه دارید تمرکز کنید.
یادگیری مهارت های جدید به زمان و هزینه‌های زیادی نیاز دارد. شما ممکن است مجبور شوید دوره های تخصصی و مجوزهایی را دریافت کنید و از توصیه های مشاورین استفاده کنید. کار کردن در حوزه هایی که با آن آشنایی دارید، به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد.

همه کارها را خود انجام دهید

شروع کسب و کار بدون سرمایه اولیه به این معنی است که شما باید یاد بگیرید که تمامی فعالیت ها را خود انجام دهید و نقش یک مدیر و کارمند را هم زمان داشته باشید. از آنجا که شما بودجه ای برای استخدام افراد جدید ندارید، باید تمامی مسئولیت‌ها را خود بر عهده بگیرید. انجام تمامی کارها توسط خودتان باعث می‌شود درآمد بیشتری داشته باشید. این کار بسیار دشوار است، اما تنها راه ایجاد ذخایر نقدی در هنگام شروع کسب و کار بدون سرمایه اولیه است.

ارائه یک سرویس

شما می توانید بدون داشتن سرمایه یک کسب و کار عالی را شروع کنید. شما می توانید یک کسب و کار خدماتی را به صورت عملی بدون داشتن هیچ گونه نقدینگی آغاز کنید. به جای پول، آنچه که شما نیاز دارید توانایی بازاریابی و جذب مشتری است. حتی اگر در نهایت بخواهید به تولید یک محصول بپردازید، داشتن یک کسب و کار خدماتی در ابتدا می تواند به شما کمک شایانی بکند. برای کسب درآمد رویایی خود، از کارهای خدماتی استفاده کنید. در اینجا نمونه ای از این کارها برای ایده گرفتن شما مطرح شده است:
شرکت ۳M به عنوان یک شرکت معدنی کار خود را شروع کرد و به فروش کاغذ پوستی و نوار چسب پرداخت.
مایکروسافت با پیاده سازی برنامه های توسعه نرم افزاری، شروع به کار کرد.
شرکت ۳۷signals قبل از ایجاد محصولاتی مانند Basecamp به عنوان طراح وب کار خود را آغاز کرد.

مزایا و معایب کسب درآمد بدون سرمایه

یادتان نرود برای آغاز هر کسب‌وکاری، تنها داشتن ایده و چشم‌انداز زیبا کافی نیست. باید برنامه‌ریزی کنید و این امر امکان‌پذیر نیست، مگر زمانی‌که مزایا و معایب آن را بدانید.
راه اندازی شغل های بدون سرمایه

مزایا

همین که نیازی به داشتن سرمایه‌ای هنگفت برای راه‌اندازی کسب‌وکار ندارید، مزیت بزرگی است و انگیزه‌تان را برای حرکت در مسیر زیاد می‌کند. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، بدون سرمایه‌ اولیه به سود بالایی می‌رسند و چه چیز مهیج‌تر از این؟!
بسیاری از کسب‌وکارهای بدون سرمایه به شکل اینترنتی یا کار در منزل و دورکاری هستند و این خودش امتیازهایی دارد. در این کارها شما می‌توانید زمان را مدیریت کنید و به قول معروف «رییس خودتان باشید».
چنین مشاغلی نیاز به حضور فیزیکی در محل کار مشخصی ندارد و در نتیجه شما انرژی و هزینۀ‌ رفت‌و‌آمدتان را نیز ذخیره می‌کنید. دست‌تان برای ایده‌پردازی هم باز است و می‌دانید هر چقدر تلاش کنید و راه‌های خلاقانه‌تری را پیش بگیرید، به درآمد بالاتری می‌رسید.

معایب

با در‌نظرگرفتن تک‌تک مزایای راه‌اندازی کسب و کار بدون سرمایه، نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که اگر سرمایه وجود داشت، شاید بسیار سریع‌تر کارتان را گسترش می‌دادید.
اگرچه در همه حال باید زمان صرف کنید تا میوۀ درختی را که کاشته‌اید، بچینید اما اگر سرمایه خوبی وجود داشته باشد، ممکن است زمان رسیدن به نتیجه کمتر شود، زیرا امکانات و موقعیت‌های بیشتر و بهتری در دسترس دارید.
حتی می‌توانید ایده‌پردازان و بازاریابان زیادی را استخدام کنید و به درآمد بیشتری برسید، در مقایسه با زمانی که یکّه و تنها هستید یا با گروه کوچکی همکاری می‌کنید. اما این موضوع اصلاً نگران‌کننده نیست چرا‌که با تلاش و خلاقیت می‌توانید کارتان را آن‌قدر قوی کنید که دیگران روی شما سرمایه‌گذاری کنند.
از سوی دیگر می‌توانید زمان رسیدن به نتیجه را با شناخت مخاطب و نیازهایش و گزینش راهکارهای مؤثر، کمتر کنید.

روش های کسب درآمد در ایران

با توجه به مزیت‌هایی که روش کسب درآمد بدون سرمایه، پیش پای ما می‌گذارد نمی‌توان آن را نادیده گرفت. مسیرهای متنوعی برای کسب این نوع از در آمد وجود دارند.
قبل از پرداختن به آنها، لازم است که نکته‌ای را با هم در میان بگذاریم. وجود روش‌های متنوع برای کسب درآمد بدون سرمایه به این معنی نیست که شما می‌توانید بدون هیچ مقدمه‌ای و در طول یک شب، میلیاردر شوید.
میوه در آمد کسب‌وکار بدون سرمایه، زمانی شیرین و خواستنی می‌شود که نهالش را کاشته و آن را پرورش داده باشید. برای هر اقدام جدیدی باید تلاش، تمرکز و برنامه‌ ریزی را به کار بگیرید.

خب، حالا با توجه به این نکته، به سراغ معرفی روش‌های کسب درآمد بدون سرمایه می‌رویم:

۱- اجاره ملک مانند: اجاره خانه، مغازه یا زمین کشاورزی
۲- اجاره انواع ماشین‌ آلات مانند: مثل بتن‌ریز، ویبراتور، کمپرسی و تراکتور
۳- سرمایه‌ گذاری در بازارهای مالی مانند: بازار سکه، طلا، ارز و بورس
۴- مشارکت در کسب‌ و کارها
۵- کسب درآمد اینترنتی
۶- کسب درآمد از فعال کردن روش‌های جدید و نوپای در آمد زایی (حداقل در ایران)

ایده شغل های بدون سرمایه

۱- یک وبلاگ بسازید

راه اندازی شغل های بدون سرمایه
شما می توانید با ساختن وبلاگ درآمد قابل توجهی به دست آورید. شما همچنین می توانید کسب و کار خود را به عنوان یک وبلاگ نویس حرفه ای آغاز کنید. برای راهنمایی گام به گام در مورد چگونگی شروع وبلاگ نویسی می‌توانید در اینترنت جست‌وجو کنید.
هنگامی که شما بتوانید میزان بازدید از سایت خود را افزایش دهید، درآمدتان بسیار زیاد خواهد شد. شما می توانید با تبلیغات محصولات مختلف در سایت خود فروش آنها را افزایش دهید.

۲- عکاسی هوایی

آیا شما یک هواپیمای بدون سرنشین دارید؟
این می تواند فرصتی برای تبدیل آن به یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه شود.
این خدمات به طور گسترده در بازار املاک و مستغلات و بسیاری از کسب و کارهای دیگر استفاده می‌شوند.

۳- بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یک راه عالی برای به دست آوردن یک درصد از فروش بدون نیاز به ایجاد یک محصول است.

۴- تعمیرات لباس و خیاطی

ارائه خدمات تعمیرات لباس و خیاطی یک کسب و کار بزرگ است. اگر کار شما خوب باشد و قیمت مناسبی هم داشته باشید به راحتی می توانید با دیگران رقابت کنید و مشتری جذب کنید.

۵- خدمات حمل و نقل فرودگاه

افراد بسیاری که برای سفرهای خود از هواپیما استفاده می کنند، به این نوع خدمت احتیاج دارند.

۶- فروش مجدد در سایت آمازون

شما می توانید محصولات را در آمازون به فروش برسانید.
اگر شما از پیدا کردن معاملات بزرگ و سود کردن لذت می‌برید، بازاریابی آمازون ممکن است کسب و کار بدون سرمایه اولیه خوبی برای شما باشد.

۷- بازسازی عتیقه جات

راه اندازی شغل های بدون سرمایه
این کسب و کاری است که مشتریان مخصوص به خود را دارد و شما می‌توانید درآمد خوبی از آن به دست آورید.

۸- فروش آثار هنری

این کار به هیچ گونه سرمایه اولیه ای نیاز ندارد.
شما فقط باید به دنبال مشتری برای آثار هنری مختلف بگردید.

۹- نگهداری از کودکان

نگهداری از کودکان فقط مختص افراد جوان نیست.
خودتان را به عنوان همیار کودکان معرفی کنید تا مشتریان بالقوه ای به دست آورید.

۱۰- آشپزی

شما می توانید با استعدادی که در پختن غذاهای خوشمزه و متنوع دارید برای خود یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه و جانبی خوب را راه اندازی کنید.

۱۱- خدمات تمیز کردن قایق

قایق‌ها یکی از بهترین سرگرمی افراد هستند.
اما اکثر مردم ترجیح می‌دهند که شخص دیگری آن را برایشان تمیز کند.

۱۲- حسابداری

شما می‌توانید به دارندگان کسب و کارهای کوچک کمک کنید تا راحت تر به حساب های‌شان رسیدگی کنند.

۱۳- درست کردن نوشیدنی

شما می توانید نوشیدنی مخصوص خود را تولید و عرضه کنید.
بسیاری از کارخانه های معروف در ابتدا کار خود را این گونه آغاز کردند.

۱۴- خرید و فروش دامنه اینترنتی

شما می توانید از این طریق برای خود یک کسب و کار خوب راه اندازی کنید و درآمد به دست آورید.

۱۵- مشاوره کسب و کار

اگر مهارت هایی دارید که به رشد یا مدیریت کسب و کار کمک می کنند، بازار کار بسیار خوبی برای شما وجود دارد.
آیا شما حسابدار، استراتژیست، کارشناس بازاریابی و یا متخصص آی‌تی هستید؟
کسب و کارهایی وجود دارند که به خدمات شما نیاز دارند.

۱۶- ارائه اطلاعاتی درباره جزئیات خودرو

بسیاری از مردم مایل به پرداخت هزینه‌های بالاتر برای دانستن جزئیات خودروی خود هستند.
این کسب و کاری است که در تعطیلات و آخر هفته‌ها بسیار رونق دارد.

۱۷- معامله خودرو

اگر می دانید چگونه می‌توانید یک معامله بزرگ انجام دهید و و از کار بر روی اتومبیل لذت ببرید، این مورد می تواند یک فرصت عالی برای تبدیل شدن شما به یک کارآفرین باشد.

۱۸- تمیز کردن فرش

شما می‌توانید این کسب و کار را با اجاره کردن تجهیزات مورد نیاز آغاز کنید.

۱۹- کترینگ

راه اندازی یک کترینگ نسبت به باز کردن رستوران نیاز به سرمایه بسیار کمتری دارد و برای شروع بسیار مناسب است.
راه اندازی شغل های بدون سرمایه

۲۰ -تعمیر تلفن همراه

بسیاری از مردم هنگام خراب شدن تلفن همراه‌شان ترجیح می‌دهند آن را تعمیر کنند، به جای اینکه یک تلفن نو بخرند. این خدمات می‌تواند یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه عالی ایجاد کند.

۲۱- مراقبت از کودکان

اگر شما علاقه مند به کودکان هستید، ممکن است برای شما یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه عالی باشد.

۲۲- نصاب چراغ‌های جشن

اگر چه این یک کسب و کار فصلی است، اما برای شروع نیاز به سرمایه کم دارد.

۲۳- ویرایش مقاله برای دانشجویان

اگر شما قلم خوبی دارید، این یک کسب و کار عالی است.
اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما متوجه شده اند که شما یک ویرایشگر هستید و نمی‌خواهید این مقاله را برای آنها بنویسید.

۲۴- مشاوره تحصیلی

شما می توانید برای دانش آموزان مشاوره تحصیلی بدهید و به آنها کمک کنید تا در رشته مورد علاقه شان به تحصیل بپردازند و در عین حال کمترین هزینه را پرداخت کنند.

۲۴- فروش برای شرکت های دیگر

شرکت‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید به عنوان فروشنده برای آنها کار کنید و کمیسیون خود را دریافت کنید. اگر شما با این شرکت‌ها مشارکت داشته باشید، می‌توانید به جای کمیسیون بخشی از سهام شرکت را دریافت کنید.

۲۵- آموزش استفاده از رایانه

شما می توانید اطلاعات خود در این زمینه را با استفاده از خدمات رایگان مانند اسکایپ و یا گوگل به دیگران ارائه دهید.

۲۶- پشتیبانی و تعمیر کامپیوتر

اکثر شرکت‌های کوچک نمی‌توانند یک کارشناس حرفه ای فناوری اطلاعات تمام وقت را استخدام کنند. اگر شما از کمک به افرادی که کامپیوترشان با مشکل مواجه شده است لذت می‌برید، می‌توانید این کار را آغاز کنید.
راه اندازی شغل های بدون سرمایه

۲۷- نوشتن مطلب برای وبسایت ها

مطالب برجسته باعث تمایز وبسایت‌ها از یکدیگر می‌شوند. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که بتوانند مطالب جالبی در سایت‌شان بارگذاری کنند.

۲۸- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا قلب SEO است. شرکت‌هایی که می‌خواهند رتبه در موتور جستجوی خود را بهبود ببخشند، مشتریان بالقوه شما هستند.

۲۹- بخش پشتیبانی شرکت‌ها

شما می‌توانید به عنوان برون سپاری بخش پشتیبانی مشتریان شرکت‌ها را بر عهده بگیرید.

۳۰- کپی‌رایتر و مصحح

این کارها در دنیای اینترنت امروزی بسیار پرکاربرد هستند و شما می توانید درآمد خوبی از آنها کسب کنید.

۳۱- مشاور نرم افزار سفارشی

هنگامی که یک شرکت باید نرم افزار منحصر به فردی ایجاد کند، نیاز به یک مشاور نرم افزار سفارشی دارد.
راه اندازی شغل های بدون سرمایه

۳۲- حسابداری

بسیاری از شرکت‌های کوچک، رسیدگی به حساب‌های خود را برون سپاری می‌کنند. شما می‌توانید خدمات حسابداری متنوعی مانند پیگیری جریان نقدی و گزارش هایی را ارائه دهید.

۳۳- مربی رقص

تمام آن چیزی که شما نیاز دارید آمادگی جسمانی و درک درستی از آهنگ‌ها است. دانستن بسیاری از سبک های رقص، یک مزیت است و این کار یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه خوب محسوب می‌شود.

۳۴- تجزیه و تحلیل داده ها

اگر شما این مهارت را دارید و می‌توانید داده های بزرگ را تجزیه و تحلیل کنید، می‌توانید درآمد خوبی را به عنوان یک مشاور تجزیه و تحلیل داده بدست آورید.

۳۵- خدمات کاهش بدهی

مهارت انجام تحقیقات می‌تواند به شما کمک کند که به مردم کمک کنید تا بدهی خود را کاهش دهند.

۳۶- اپلیکیشن های تلفن هوشمند را توسعه دهید

اگر بتوانید زبان برنامه نویسی مناسب را بیاموزید، می توانید خود یک اپلیکیشن تلفن همراه بنویسید و یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه فوق العاده را راهندازی کنید.

۳۷- دی‌جی

این کار می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد. شما باید به پخش موسیقی در مهمانی‌ها بپردازید. اگر شما شب‌ها و در تعطیلات کاری برای انجام دادن ندارید، این شغل می توانید برای‌تان بسیار مناسب باشد.

۳۸- نگهداری از سگ ها

این یک کار آسان برای دوستداران سگ است. برای انجام این شغل شما باید آمادگی جسمانی خوبی داشته باشید.

۳۹- راننده آژانس

شما می توانید فعالیت خود به عنوان یک راننده آژانس شروع کنید.
همچنین با تکنولوژی های جدیدی مانند اسنپ می‌توانید کار خود را رونق بخشید.
راه اندازی شغل های بدون سرمایه

۴۰- فروش از طریق کلی‌فروشی ها

شما می‌توانید تخفیف های فروشگاه های مختلف را به اطلاع افراد برسانید و از این طریق کسب درآمد کنید.

۴۱- نوشتن کتاب الکترونیکی

نوشتن کتاب‌های الکترونیکی می‌تواند مبالغ هنگفتی را برای شما به ارمغان بیاورد.
تمام آن چیزی که نیاز دارید توانایی نوشتن و مهارت‌های تحقیقاتی است.

۴۲- ویرایش مطالب

افراد بسیاری نیاز به این گونه خدمات دارند مانند دانشجویان و کسانی که در مطبوعات فعالیت می‌کنند.

۴۴- مراقبت از سالمندان

بسیاری از سالمندان نیاز به مراقبت دارند و باید به طور دائم بررسی شوند.
اگر شما توانایی انجام این کار دارید، می توانید درآمد خوبی به دست آورید.

۴۵- جست‌وجو کننده راهکار

با دانش درست، شما می‌توانید پول زیادی را برای کمک به کسب و کار دیگران به دست آورید. تعداد زیادی کسب و کار در حال حاضر وجود دارند که در پی راهکارهایی برای مشکلات‌شان هستند. شما می‌توانید یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه را شروع کنید.

۴۶- فروش محصولات کشاورزی

شما می‌توانید محصولات کشاورزی را از کشاورزان خریداری کرده و در بازارهای محلی به فروش برسانید.

۴۷- مربی تناسب اندام

اگر شما فردی فعال هستید و دوست دارید همیشه خوش اندام باشید، می توانید کار خود را به عنوان یک مربی تناسب اندام آغاز کنید.

۴۸- ارائه خدمات به عنوان یک فریلنسر

شما می توانید تقریبا هر سرویسی را از طریق سایت های فریلنسینگ به فروش برسانید.
این بستر می‌تواند راهی عالی برای کسب درآمد سریع باشد.
سایت های زیادی در زمینه فریلنسینگ در ایران و خارج از ایران فعالیت می‌کنند که می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده آنها را پیدا کنید.

۴۹- ساخت مبلمان

شما می‌توانید به صورت سفارشی به ساخت مبلمان بپردازید.

۵۰- اجرا کننده ایده ها

بسیاری از افراد ایده‌های عالی برای شروع پروژه ها دارند، اما اعتماد به نفس لازم برای انجام این کار را ندارند.
شما می‌توانید این ایده ها را اجرا کنید و پول زیادی به دست آورید.
قطعا این کار یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه است که می‌تواند بسیار جذاب باشد.

۵۱- مشاور تبلیغات در گوگل

اگر می توانید یاد بگیرید که Google Adwords چگونه کار می‌کند، شرکت های زیادی شما را استخدام می‌کنند تا با آنها مشورت دهید و در زمینه تبلیغات به آنها کمک کنید.

۵۲- طراحی گرافیک

شما می‌توانید به عنوان یک طراح گرافیک به طراحی آرم و موارد دیگر برای شرکت‌ها بپردازید.

پاسخ دهید