دستیار مجازی چیست

دستیار مجازی چیست

دستیار مجازی چیست ، اصطلاح دستیار مجازی یا دورکاری در دهه ۱۹۹۰  به لطف پیشرفت تکنولوژی و اینترنت پرسرعت به واقعیت تبدیل شد. دستیاران مجازی بیشتر برای مشاغل آنلاین مناسب هستند، اما با این وجود ، بسیاری از مشاغل کوچک و بزرگ نیز برای صرفه جویی در هزینه های خود ​​از آنها برای کارهای خاص خود استفاده می کنند.

دستیاران یا متخصصان مجازی به طور معمول از طریق خانه کارهای شرکتی از قبیل تنظیم قرار ملاقات ها ، تماس تلفنی ، برنامه ریزی ، مدیریت شبکه های اجتماعی و ایمیل ها را انجام می دهند ، به تعریف ساده تر دستیار مجازی شخصی است که خدمات مختلفی را از خانه به کارآفرینان و مشاغل ارائه می دهد.
شغل دستیار مجازی به افراد علاقه مند دورکاری فرصت استفاده از مهارت های سازمانی و فنی شان را می دهد و از همه جالب تر اینکه می توانند به صورت تمام یا نیمه وقت کار کنند.

دستیار مجازی چه کاری انجام می دهد؟

در هر شغلی ،هزاران کار وجود دارد ، اما همه شرکت ها نمی توانند برای هر کار شخصی را استخدام کنند. بیشتر شرکت ها، پولی برای استخدام کارمندان تمام وقت ندارند. بنابراین آنها غالباً بخشی از کارهای خود را به این دستیاران “مجازی” میدهند.
کارهای مختلفی برای یک دستیار مجازی وجود دارد و محدودیتی در این تنوع وجود ندارد.
ما سعی کرده ایم همه کارهایی را که یک دستیار مجازی انجام می دهد در ۷ دسته قرار دهیم.
توجه: اگر به دنبال این نوع کار هستید ، می توانید یک کار کوچک از یک کارفرما دریافت کنید و بدون ترک شغل فعلی خود شروع به کسب درآمد منفعل کنید.
دستیار مجازی چیست

برخی از وظایف کلی است که یک دستیار مجازی می تواند انجام دهد:

مجموعه مهارت های آنها متفاوت است ، اما برخی از رایج ترین کارهایی که انجام می دهند عبارتند از:
اداره دفتر
کار دبیرخانه
رونویسی / ترجمه
ورود / صفحه گسترده
رزرو قرار ملاقات
مدیریت پایگاه داده
اثبات / ویرایش
خدمات آی تی
طراحی گرافیک
ویرایش عکس
خدمات سئو
طراحی / مدیریت وب سایت
حسابداری / حقوق و دستمزد
وبلاگ نویسی
دستیار مجازی چیست

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

چندین وظیفه دیگر در ذیل وجود دارد که می توانید آن را به دستیاران مجازی واگذار کنید،  اما مهمترین چیز برقراری ارتباط صحیح با دستیار مجازی برای انجام کارها و آنچه از آنها انتظار می رود، است:

مدیریت رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی شغلی تمام وقت است – کاری که احتمالاً اغلب کسب و کارها وقت آن را ندارند؛ با این حال ، به راحتی نیز نمی توان این کار را انجام داد. با توجه به وجود بیش از ۴۰٪ از مصرف کنندگان دیجیتال از رسانه های اجتماعی وجود آنها برای هر شرکت یا کسب و کاری الزامی است.
یک راه حل مقرون به صرفه برای حل مشکلات رسانه های اجتماعی استخدام دستیار مجازی است.از این طریق ، مشتریان می توانند کسب و کار شما را از طریق همه شبکه های اجتماعی پیدا کنند، بدون اینکه نیازی باشد وقت خود را به طور مداوم برای به روز کردن پروفایل و اطلاعات خود اختصاص دهید.
دستیار مجازی چیست

مدیریت رویداد

بسته به اهداف ، فرهنگ و برنامه های پاداش مشتری / کارمند سازمان و شرکت ، مدیریت رویدادهای شرکت مهم است.باز هم ، برنامه ریزی رویداد استعداد خاص و اقدامات زیادی می طلبد. برای حداکثر رویدادهای شرکت ، بهتر است مدیریت  آن را به یک دستیار مجازی ماهر سپرد.

مدیریت تقویم ها ، قرارها و ایمیل ها

دستیار مجازی چیست
یکی از اصلی ترین وظایف یک دستیار مجازی مرتب سازی از طریق ایمیل ، رزرو وقت قرار ملاقات ها و مدیریت تقویم قرار ملاقات های مهم شرکت است. به این ترتیب ، با استخدام دستیار مجازی دیگر با مشکلات زمان بندی روبرو نخواهید شد و ایمیلهای مهم را از دست نخواهید داد.

تهیه گزارش و محتوا نویسی

گزارش نویسی یک عملکرد اساسی در هر دپارتمان است؛ ولی نگران نباشید. برای تهیه گزارش  و محتوانویسی وب سایت خود می توانید یک دستیار مجازی استخدام کنید.

کارهای شخصی مانند رزرو هتل و رستوران

دستیار مجازی چیست
رزرو هتل و رستوران وقت زیادی را صرف می کند که با داشتن یک دستیار مجازی می‌توانید مسئولیت رزرو رستوران ها و هتل ها را به بهترین نحو انجام دهد.

کارهای ساده بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی شغل تمام وقت است که در همه سازمان ها به آن نیاز است؛ به جای آن که یک بازاریاب تمام وقت استخدام کنید می توانید با برون سپاری، از دستیار مجازی برای انجام کارهای ساده بازاریابی استفاده کنید.

پشتیبانی

یک دستیار مجازی در زمینه بازاریابی و افزایش مشتری و تبلیغات کمک می کند.

خدمات تخصصی

بسیاری از دستیاران مجازی در زمینه طراحی وب و بهینه سازی موتور جستجو تخصص دارند و در این زمینه عالی هستند.

خدمات تبلیغات

دستیار مجازی به صورت حرفه ای می تواند مخاطبان شما را جذب کرده و تمام محصولات و خدمات تان را تبلیغ کند.
دستیار مجازی چیست

تایپ مکاتبات اداری

یک دستیار مجازی در ویرایش و تایپ تمام مکاتبات ، نسخه های خطی و غیره مؤثر است و یک حرفه ای در تمام ارتباطات تجاری شما می باشد.

خدمات حسابداری

یک دستیار مجازی می تواند کلیه  رویدادهای حسابداری ، صورتحسابها و حسابهای قابل پرداخت را بر عهده بگیرد.

صرفه جویی در فضای اداری

دستیار مجازی به عنوان پیمانکار مستقل می تواند موجب صرفه جویی در فضای اداری و تجهیزات شما شود.

سازماندهی

دستیار مجازی چیست
دستیار مجازی می تواند قرارهای کاری و رویدادهای شغلی شما را برنامه ریزی و مدیریت کند.
 مزیت های تبدیل شدن به یک دستیار مجازی
کاهش قابل ملاحظه هزینه های نیروی کار
توانایی کمک رسانی ۲۴ ساعته
توانایی برون سپاری کارها
دسترسی به مهارتهای فراوانی که ممکن است شما و یا هم تیمی هایتان نداشته باشید
امکان گرفتن کمک در همان لحظه

مهارت و توانایی های دستیاران مجازی

دستیاران مجازی اغلب پیمانکاران مستقل هستند و بطور کلی می توانند برای چندین شرکت براساس مجموعه مهارتهای خاص خود کار کنند.بسیاری از مهارت‌های لازم برای دستیار مجازی همان مهارت‌هایی است که برای دستیار یا دبیر شرکت و سازمان ها لازم است .

به طور کلی کار دستیار مجازی باید دارای مهارت و توانایی در زمینه کاری زیر باشد:

دستیار مجازی چیست
مهارتهای سازمانی برتر : دستیار مجازی باید مهارت سازماندهی و پیگیری مشتریان مختلف را داشته باشد.
مهارت های ارتباطی : از آنجا که دستیاران مجازی از طریق دورکار هستند ، ها باید در برقراری ارتباط از طریق ایمیل و تلفن مهارت داشته باشند.
دانش فنی: بهترین دستیاران مجازی ها، دارای طیف گسترده ای از مهارت های رایانه ای هستند و در رایج ترین برنامه های نرم افزاری مهارت دارند.
مهارت چند وظیفه ای:  دستیاران مجازی باید به راحتی وظایف و کارهای ریادی انجام دهند متناسب با مشتریهای خاص  و درخواستهای جدید آنها.
آشنایی با فن آوری های فعلی ، مانند اشتراک گذاری ، سرویس های ابری و VoIP
تجربه با نرم افزار و صفحه گسترده پردازش کلمه (به عنوان مثال: مایکروسافت آفیس)
آگاهی از تقویم ها و برنامه ریزی های آنلاین (به عنوان مثال: تقویم  گوگل)
مهارت های عالی مدیریت زمان
مهارتهای سازمانی جامد
صلاحیت های اضافی به عنوان یک مدیر یا معاون اجرایی یک مزیت محسوب می شود.
شخصیتی مهربان و دوستانه. ارتباط با مشتری هایتان مهم ترین عامل برای هر شکلی است که، باعث احترام و وفاداری آنها به شرکت می شود

شما برای دستیابی به یک دستیار مجازی چقدر واجد شرایط هستید؟

هیچ مدرک حرفه ای برای تبدیل شدن به یک دستیار مجازی وجود ندارد.
یعنی با هر سطح تحصیلاتی که باشید میتوانید به یک دستیار مجازی تبدیل شوید.
با این حال ، شما باید با نوع شغلی که متقاضی هستید و دانش اساسی مورد نیاز آن شغل، آشنا شوید.
به عنوان مثال ، اگر می خواهید دستیار عمومی شوید ، باید اصول کار با رایانه را بدانید. اگر متقاضی یک نویسنده محتوا یا دستیار SEO هستید ، باید قوانین ابتدایی نوشتن مقاله خوب را که در موتورهای جستجوگر رتبه بندی می شود ، بدانید.

سه سطح استخدام دستیار مجازی وجود دارد

دستیار مجازی چیست
۱- پایه
در استخدام اولیه ، لازم نیست دانش کاملی درباره شغل مورد نظر داشته باشید. شما باید در طی مصاحبه خود با نشان دادن اشتیاق خود برای شرکتی که متقاضی آن هستید ، کارفرمای خود را تحت تاثیر قرار دهید.
۲- متخصص
شما باید مهارت خاصی مانند نوشتن ، کد نویسی با یک زبان برنامه نویسی ، سئو یا رسانه های اجتماعی را داشته باشید. شاید سالها تجربه در این زمینه نداشته باشید اما باید بتوانید با نتایج عالی به طور مستقل کار را انجام دهید.
۳- کارشناس
به عنوان یک دستیار مجازی کارشناس ، باید از حوزه خود دانش صحیح داشته باشید و برای نشان دادن تخصص خود باید تجربیات خوبی داشته باشید.

برای تبدیل شدن به یک دستیار مجازی موفق ، باید این خصوصیات را داشته باشید:

مهارت های ارتباطی خوبی
به یاد داشته باشید که واقعاً کار می کنید،هر چند که حضوری نباشد.
اگر ارتباط خوبی ندارید ، نمی توانید با مشتری خود ارتباط برقرار کنید و مشتری شما راضی نخواهد شد.

بنابراین روی مهارت های ارتباطی خود کار کنید.

انگیزه:
شما باید فردی با انگیزه باشید.
باید نسبت به اتمام به موقع کار خود اشتیاق داشته باشید.
اشتیاق شما به کار باعث می شود تا شما با ساعات کاری خود در ارتباط باشید و به مشتری خود ارزش افزوده دهید.
صداقت:
مشتری شما برای انجام کار خود به شما مراجعه میکند. شما باید برای آن کار قابل اعتماد باشید. شما باید حقیقت را به او بگویید که چرا کار انجام نشده است یا اینکه با مشکل روبرو هستید. اما همیشه سعی کنید مشکل را به تنهایی حل کنید و وظایف محوله خود را طبق برنامه تکمیل کنید. صداقت کلید موفقیت در مقام دستیار مجازی است.
توانایی گفتن “نه”:
مواقعی وجود دارد که مشتری شما سعی می کند شما را به انجام کارهای غیرمترقبه یا اضافی وادار کند. می توانید برای مدتی این کار را انجام دهید تا مشتری خود را راضی کنید ، اما نکته بهتر این است که بگویید “نه”. ارتباط شما در مورد کار شما باید سالم و واضح باشد. مشتری شما باید از برنامه کاری شما آگاهی داشته باشد و چیزهایی را که خلاف قانون و یا محدودیت های شماست،درخواست نکند.

پاسخ دهید