تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان ، اگر همیشه وقت کمی میارید ،اگر به کارهای خودتون نمی رسید
و اگر نمیتونید یه برنامه ریزی زمانی درست داشته باشید،
این آموزش می تواند بهترین راه حل برای مسئله ی مدیریت زمان باشد.
با سایت راز ثروت همراه باشید.
یکی از دغدغه های اصلی انسان
در جهان مدرن، مدیریت زمان است.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
ما در روز انسان های زیادی رو می بینیم که سعی می کنند به همه ی کارهاشون برسند،
اما از بسیاری از کارهاشون عقب می مانند. .
یا بارها شنیده ایم که انسان ها برای انجام کارهایی که حتی در زندگی شان اولویت دار هم می باشد،
.از عبارت “وقت ندارم“، استفاده می کنند. مشکل زمان، مشکلی نیست
که نتوان آن رو حل کرد اما متاسفانه این روزها تبدیل به معضلی بزرگ شده است.
که تمامی انسان ها رو درگیر خودش کرده و تقریبا می توان گفت
که یکی از بزرگترین معضلات رشد و توسعه فردی به خصوص در حوزه ی کسب و کار به شمار می آید.
مدیریت زمان چیست؟
مجله کارآفرینی، در آخرین مقاله ای که در باب مدیریت زمان و تاثیر آن بر روی کسب و کار داشته
به این نکته اشاره کرده است
که پتانسیل عملیاتی در بیش از ۸۰ درصد شرکت های پر بازده دنیابیش از آن چیزی است.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
که در حال حاضر به آن می پردازند
یعنی، به زبان ساده ، ما در اکثر کسب و کارهای بزرگ دنیا شاهد نتایجی هستیم
که باید در ده سال اخیر به آن دست پیدا می کردند،
ولی به دلیل عدم مدیریت زمان، هنوز نتونستند
به عبارتی به تمام ظرفیت هاشون دست پیدا کنند. در نتیجه :
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
مسئله ی زمان و بهره وری در زمان
یکی از مسائلی است
که باید به طور جدی به آن پرداخت
تا مفهوم توسعه ی فردی رو به ثمر برسانیم.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
فرقی هم نمی کنه که شما یک دانش آموز باشید
و برای درس خواندن یک مدیریت زمانی درست نداشته باشید.
یا اینکه یک تاجر مشهور باشید و چندین برند مطرح داشته باشید.
و نتونید میان کارهاتون و برنامه هاتون یک هماهنگی زمانی درست برقرار کنید.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
چیزی که در بحث مدیریت زمان مهم است
ارتباط بین پتانسیل یا همان توانایی ها
و مفهوم زمان است.
یعنی تمام هدف ما از مدیریت زمان، به طور مستقیم توازن میان توانایی های یک انسان
و به ثمر رسیدن توانایی ها در یک زمان مشخص است.
اگر شما بتونید میان آن چه که قادر به انجام آن هستید.و آن چه که زمان انجام یک کار است،
یک ارتباط درست و صحیح برقرار کنید،.مطمئن باشید که موفقیت از آن شماست.
قدرت بی نظیر مدیریت زمان
اگر شما بتونید به عنوان یک تاجر، میان کسب و کار، خانواده،.مطالعه
و توسعه فردی و همچنین تقویت روحیه ی زندگی تون،.یک توازن زمانی برقرار کنید،
آنگاه است که می تونید در هر کدام از موارد فوق، به قدرتی بی نظیر برسید.
اما اگر تنها در یکی از این موارد دچار نقص بشوید و نتونید زمان بندی درست داشته باشید.
آنگاه باید سالها تاوان عدم مدیریت زمان خود رو نه تنها در همان بخش بلکه در تمام زندگی خود بدهید.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
بگذارید یک مثال ساده براتون بزنیم.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
فرض کنید که شما روزانه ده ساعت کار می کنید.
و هر روز هم دو ساعت از وقت تون رو با خانواده ی تون سپری می کنید
و بعد وقتی که قصد مطالعه کردن و یا آموزش دیدن دارید، دیگر به کاری نمی رسید
و احساس می کنید.که روزتان به پایان رسیده و دیگر فرصتی برای انجام هیچ کاری ندارید.
شاید شما در آن لحظه احساس نکنید
که عدم مدیریت زمان برای کارهای اولویت دار چه آسیبی به شما می رساند.
اما در پنج سال بعد، متوجه می شوید که یک تاجر بی سواد هستید.
دانش روز رو ندارید و طبیعتا کسب و کارتان به بن بست های بزرگ برخورد کرده است
طبیعتا در آن زمان، اوضاع روحی شما نیز به هم می خورد.
و خانواده تان نیز دیگر نمی توانند از لذت بودن در کنار شما بهره مند شوند
و این ها همه از یک نقطه سرچشمه می گیرد
شما نتوانسته اید میان توانایی هاتون
و زمانی که برای زندگی دارید،
یک توازن ایجاد کنید.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
تکنیک های مدیریت زمان
اگر شما هم با زمان و مدیریت آن مشکل دارید دیگر نیاز نیست نگران باشید.
در این مقاله ، راهکارهای اساسی برای مدیریت زمان را یاد می گیرید.
راهکارهایی که می تواند
زندگی شما رو به لحاظ مدیریت زمان متحول کند.
تنها کافی است به هر جمله ای که می خوانید فکر کنید.
آن رو یادداشت کنید و سعی کنید همه ی آن رو مو به مو انجام دهید:
۱- هنر تحلیل زمانی رو یاد بگیرید
اولین تکنیک برای رسیدن به یک مدیریت زمانی درست، این است
که شما هنر تحلیل زمان رو خوب یاد بگیرید.
اگر از امروز برنامه جامعی ریخته اید که مدیریت زمان زندگی تون رو در دست بگیرید
باید بگوییم که باید چند روز، بعنوان مثال به مدت یک هفته تمام کارهاتون رو زیر نظر بگیرید.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
روزهاتون رو عادی سپری کنید
و هر کاری که انجام میدهید رو بنویسید
در آخر هر روز، میزان اتلاف زمان رو بر روی کارهایی که انجام داده اید
و دارای اولویت نبوده اند، بنویسید. بعنوان مثال: “امروز ناهارم رو در نیم ساعت تمام کردم.
اما یک ساعت و نیم روی میز ناهار با دوستانم بگو بخند کردم.
و هیچ نتیجه ای برایم نداشت جز آنکه یک ساعت دیرتر به خانه آمدم.”
این کار باعث می شه که یک خط قرمز برای
زمان های از دست رفته در دست داشته باشید.
و بتونید با دید بهتری زمان های از دست رفته رو کنترل کنید.
۲- نتیجه گرا باشید
انسان های نتیجه گرا، مفهوم زمان رو بهتر درک می کنند.
اصولا وقتی که بدون هیچ برنامه ای برای کسب نتیجه وارد یک کاری می شوید،
زمان از دست شما خارج می شود و ساعت های زیادی رو صرف کاری می کنید
که نتیجه ای از آن نمی گیرید. بعنوان مثال، اگر قرار است که امروز با یک مدیر دیدار داشته باشید
و یا با رئیس بانک صحبتی داشته باشید، بدنبال حاشیه نباشید، نتیجه رو بدانید.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
اگر قرار است که قراردادی رو تنظیم کنید فقط برای تنظیم قرار داد بروید.
هیچ وقت با خودتان نگویید که:”حالا برم به امید خدا که یه قراردادی هم ببندم.”
احتمالا ساعت های زیادی رو صرف
گفتگوهای حاشیه ای و یا کارهای جانبی کنید.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
پس نتیجه رو در نظر بگیرید و متناسب با نتیجه ای که در ذهن دارید،برای انجام کارها اقدام کنید.
اگر قرار است به بانک بروید و یک پرینت حساب بگیرید،
نیاز نیست که یک ساعت با رئیس بانک، بر سر مسائل اقتصادی روز صحبت کنید
به بانک بروید و پرینت حساب تون رو بگیرید. به همین سادگی.
۳- محدودیت زمانی برای انجام کارها بگذارید
علاوه بر نتیجه گرایی، باید محدودیت زمانی رو نیز به کارهای روزمره ی تون اضافه کنید
همه ی ما کم و بیش، با چند دقیقه اختلاف، می دانیم
که تمام کارهامون چقدر زمان برای انجام شدن نیاز دارند.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
پس بهتر است که برای هر کار یک محدودیت زمانی بگذاریم
تا بتوانیم به همه ی کارهامون بپردازیم مثلا اگر قرار است امروز خرید منزل داشته باشیم
و بر اساس محاسبات خودمان و لیست خریدمان تخمین زده ایم
که نیم ساعت بیشتر نباید صرف این کار شود به همان نیم ساعت پایبند باشیم.
۴- از اول هفته ، برنامه های کاری خودمان
رو تنظیم کنیم
برای کارهای مهم، نمی توان روزانه تعیین برنامه زمانی کرد
ما برای کارهای مهم مثل قرار کاری، مثل مطالعه کردن، مثل سفر رفتن و خیلی از اتفاقات دیگر
باید از اول هفته برنامه ریزی کنیم.
این برنامه قطعی، به ما امکان برنامه ریزی برای کارهای با اولویت کمتر رو می دهد
ما اگر بدانیم که روز دوشنبه صبح یک قرار کاری داریم
و از اول هفته برنامه ی خودمان رو تنظیم کنیم.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
دیگر هیچ اختلالی در برنامه بوجود نمی آید و ما سر وقت
بر اساس زمان تعیین شده، مدیریت زمان کار مهم خودمان رو در دست می گیریم.
اگر برنامه ای تعیین شده از اول هفته نداشته
باشیم،هم پوشانی بسیاری روی کارها داریم.
یک مثال ساده این است که قرار دکتر دندانپزشک خودمان رو درست در همان زمانی تعیین می کنیم
که قرار مهمی با یکی از مدیران برجسته کشور داریم ،چرا؟
به این دلیل که هیچ لیست مشخصی از برنامه ها نداریم که به ما اولویت کارهامون رو نشان دهد.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
۵- یک برنامه منعطف روزانه نیز داشته باشید
طبیعتا همه ی کارها رو نمی توان از اول هفته مدیریت زمان کرد.
چرا که بسیاری از کارها با اولویت درجه دوم و سوم، ممکن است که تغییر زمان داشته باشند.
و یا به صورت اتفاقی برای ما رخ دهند.
اینجاست که ما باید برای هر روزمان یک برنامه انعطاف پذیر هم داشته باشیم.
مثلا بیرون رفتن با خانواده و یا رفتن به تولد یکی از دوستان، چیزی نیست.
که ما از اول هفته برنامه ریزی کنیم.
و باید کمی انعطاف در برنامه های روزانه داشته باشیم که به آن ها هم برسیم.
البته این نکته فراموش نشه که برنامه هفتگی ما همیشه در اولویت است.
ویژگی دیگری که برنامه روزانه دارد این است:
که اگر یکی از برنامه های روزمان دچار مشکل شدو یا به کل لغو شد، ما سر درگم نیستیم
و یک برنامه جایگزین برای آن داریم.
مثلا فرض کنید که امروز با استاد دانشگاه تون قرار داشتید.
و یک ساعت پیش از قرار پیامی از استاد دریافت می کنید که دیدار امروز کنسل است.
خب شما باید در این زمان چه کار کنید؟
آیا باید یکساعت از وقت تون رو هدر دهید؟
طبیعتا قانون مدیریت زمان می گوید که یک برنامه ی منعطف داشته باشید
و در آن یک ساعت مثلا به مطالعه بپردازید.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
۶- یک لیست برای کارهای انجام شده
ترتیب دهید.
ما زمانی میتوانیم به مدیریت زمان برسیم
که یک گزارش کامل از کارهای انجام شده ی خودمان داشته باشیم
در واقع اگر ما ندانیم که به کدام یک از توانایی هامون پرداخته ایم
و کدام یک رو رها کرده ایم، هیچ گاه نمی توانیم مدیریت زمان رو در دست بگیریم
و یک بهبود مقطعی در برنامه ی کاری مان ایجاد می شود.
اما برای اینکه بتوانیم یک ساز و کار نظام مند داشته باشیم،
بهترین کار این است که تمام کارهای انجام شده ی مان رو لیست کنیم
اگر به صد در صد کارهامون رسیده ایم و برنامه هفتگی و روزانه رو انجام داده باشیم
آنگاه ما زمان رو مدیریت کرده ایم .
ولی اگر هنوز خللی در کار باشد، می توانیم با تقسیم بندی کارها،مدیریت زمان
برای رفع موانع برنامه ریزی رو نیز انجام بدیم.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
۷- مهم ترین کارهاتون رو همان اول صبح انجام دهید
یکی از رازهای موفقیت افراد موفق، این است
که همه ی کارهای مهم خود رو در صبح ها انجام میدهند
پس شما هم می تونید از این تجربه ی بزرگان در خصوص مدیریت زمان استفاده کنید.
سعی کنید همه ی کارهای اولویت دار،
از قرار های کاری ،کارهای اداری،
حتی مطالعه و خرید کردن رو در صبح انجام دهید.
و برای هر روز صبح تون یک برنامه فشرده و دقیق ترتیب دهید.
این کار به شما کمک می کنه که در نیمه ی روز، بخش مهمی از کارهاتون رو انجام داده باشید.
و با انعطاف بیشتری به باقی کارهاتون بپردازید.
۸- تمرکز داشته باشید
یکی از دشمنان اصلی مدیریت زمان، عدم تمرکز است.
برای همه ی ما بارها پیش آمده است.که در حال انجام یک کار مهم،
ناگهان با اعلان گوشی و یا تماس یکی از دوستان مان،به کل از آن کار فاصله گرفته باشیم
و یک زمان زیادی رو بر سر کاری مهم از دست داده باشیم.
این یک نمونه ساده از عدم تمرکز و تاثیر منفی آن بر روی مدیریت زمان است.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
بهترین تکنیک برای تمرکز و مدیریت
پیش از انجام هر کار مهم، تمام مزاحم ها و چیزهایی که حواس شما رو پرت می کنند
رو به کل از بین ببرید.
اگر مشغول یک کار مهم هستید و یا در یک جلسه ی کاری هستید،گوشی خودتان رو خاموش کنید.
دقت کنید که گفتیم خاموش، نگفتیم سایلنت.
این کار باعث می شه که شما در زمان مشخص،بدون هیچ بر هم زننده ی تمرکزی، به کارتان برسید.
و یا لزومی ندارد که وقتی در حال یادگیری و مطالعه هستید،یک گوشتان هم به اخبار تلویزیون باشد.
سعی کنید،.کاری که انجام می دهید رو با تمرکز و با حذف عوامل مزاحم انجام دهید.
نتیجه ی شگفت انگیز آن رو در مدیریت زمان خواهید دید.
۹- چند کار رو با هم انجام ندهید
یک ضرب المثل قدیمی ایرانی می گوید که: “انسان دو دست بیشتر ندارد.”.
متاسفانه، این سرفصل، یکی از آسیب های جدی بحث مدیریت زمان است.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
اگر میخواید که از زمان به صورت بهینه
استفاده کنید،
تحت هیچ شرایطی نباید دو کار رو به صورت
همزمان انجام دهید.
تنها بر روی یک کار تمرکز کنید و سعی کنید آن رو به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
و بعد به سراغ کار بعدی بروید. این که شما چند کار رو به صورت همزمان انجام بدهید،
باعث می شه که هم زمان رو از دست بدهید.
و هم اینکه در هیچ کدام از کارها نتیجه ی مطلوبی دریافت نکنید.
۱۰- استخاره نکنید، انجام دهید
یکی از عادات بد ما ایرانی ها این است که همیشه منتظر یک اتفاقیم تا که یک کاری رو انجام بدیم.
بارها این جمله رو از اطرافیان خودمان شنیده ایم که:
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
.”الان حالش نیست، بذار هر وقت حالش اومد انجامش میدم.”.
این یک آسیب بزرگ در بحث مدیریت زمان است.
هر کاری رو بدون هیچ استخاره و انگیزه ای انجام بدهید.
و از آن مهم تر که به هیچ وجه جمله شرطی برای انجام کارهاتون استفاده نکنید.
بارها پیش آمده که می گوییم:
“اگر امروز کارهایم رو سر وقت تمام کنم، شب حتما چند صفحه مطالعه می کنم.”
این هم یکی از آن کارهایی است که باعث اتلاف وقت می شود.
این جمله رو به این حالت تغییر دهید:
.” امروز کارهایم رو انجام میدهم و بعد هم به مطالعه می پردازم.” .
اگر کارها رو بدون معطلی و استخاره کردن انجام دهید،
به همه ی کارهاتون می رسید و زمان هم زیاد می آورید. شک نکنید.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
۱۱- دنبال ایده آل نباشید
ایده آل هیچ وقت رخ نمی دهد. اصلا بگذارید خیالتان رو راحت کنیم
هیچ ایده آلی وجود ندارد، چرا که اصولا ایده آل سقفی ندارد
و هر بار که شما بگویید کاری رو باید ایده آل انجام دهم،
یقینا از آن بهتر هم می شود.پس به کل ایده آل گرایی رو فراموش کنید.
و جای آن رو با کمال گرایی عوض کنید.
فرق این دو در این است که شما برای مدیریت زمان و موفقیت در کارها
باید با تمام قدرت کاری رو که برای آن برنامه ریزی کرده اید
رو بصورت کامل و تمام و کمال انجام دهید.وقتی به این هدف رسیدید،
آن کار انجام شده است و باید به سراغ کار بعدی بروید.
اگر بخواهید دچار وسواس ایده آل گرایی بشوید،
باید بگوییم که به یک کارتان هم در روز نمی رسید.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
۱۲- روی جزئیات وقت نگذارید
وقتی صحبت از اولویت ها می کنیم یعنی شما باید کارهایی که درجه اهمیت بیشتری دارند
رو به ثمر برسانید.اما متاسفانه بسیاری از کسانی که قصد دارند برای خودشان اولویت تعیین کنند،
بجای برنامه ریزی بر روی شمای کلی زندگی،آنقدر وارد جزئیات می شوند
که به کل برنامه مدیریت زمان در حاشیه قرار می گیرد.
به خاطر داشته باشید که جزئیات،
شما رو از اصل باز می دارند.
سعی کنید چشم انداز درست داشته باشید و به چشم انداز پایبند باشید.
۱۳- به خودتان استراحت دهید
ذهن انسان پس از انجام نود دقیقه فعالیت متمرکز،دچار خستگی می شود و نیاز به استراحت دارد
یادتان باشد که هیچ گاه مدیریت زمان قرار نیست به بیگاری تبدیل شود.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
شما باید برای زمان های استراحت خودتان
هم برنامه ریزی داشته باشید
چرا که اگر استراحت نکنید، تمرکزتان از بین می رود و از بین رفتن تمرکز و خستگی،باعث می شود
که شما زمان رو از دست بدهید و این خلاف تکنیک مدیریت زمان است.
پس بعد از هر ۹۰ دقیقه کار پی در پی حتما به خودتان یک ربع استراحت بدهید
و بعد به دنبال کار دیگر بروید.
مفهوم مدیریت زمان، به هیچ وجه
به معنای کار کردن زیاد نیست
شما باید به اندازه یک انسان عادی استراحت کنید.
و به همان میزان هم کار کنید. تکنیک مدیریت زمان، بهره بردن درست از زندگی عادی است.
۱۴- از زمان های انتظار به درستی استفاده کنید
بخشی از زمان ما، در انتظار تلف می شود ،گاهی اوقات منتظر اتوبوس بعدی هستیم.
گاهی منتظر هستیم که همسرمان آماده شود و به یک مهمانی برویم.
گاهی منتظر آن هستیم که مدیریت جلسه اش تمام شود و او رو ببینیم.
اما اگر یک حساب سر انگشتی داشته باشیم،
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
می بینیم که همین زمان های انتظار، یکی از آن دسته زمان های از دست رفته ای هستند.
که ما رو از زندگی عقب می اندازند. پس از زمان های انتظار تا می توانید بهره بگیرید.
بهترین راه برای بهره بردن از زمان های انتظار مطالعه کردن و آموزش دیدن است.
کتاب ثروتمندترین مرد بابل، یکی از آن کتاب هاست که می تونید از فروشگاه تهیه کنید.
و در زمان های انتظار، حتی پشت ترافیک،به آن گوش کنید
و مدیریت زمان رو در راستای آموزش خودتان به کار بگیرید.
۱۵- غرق شبکه های مجازی نشوید
بخش عظیمی از زمان روز ما، در شبکه های اجتماعی نابود می شود.
اگر مرحله ی یک رو به درستی انجام داده باشید، حتما به این نتیجه رسیده اید
که بیشتر وقت خودتان رو در شبکه های مجازی از دست داده اید.
اما باید بگوییم که برای سر زدن به شبکه های اجتماعی یک برنامه درست داشته باشید
وقت خودتان رو صرف پست ها و پیام هایی که هیچ سودی برای زندگی تون ندارند، نکنید.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
۱۶- تعارف رو کنار بگذارید
ما از خصلت تعارف کردن استفاده می کنیم . ما با همه ی انسان ها تعارف داریم.
گاهی حاضریم که اهداف مان، موفقیت مان رو رها کنیم ولی تعارف رو زمین نگذاریم.
برای مدیریت زمان، یک مهارت مهم وجود دارد
و آن نه گفتن به همه ی خواسته ها و تعارفاتی است
که زندگی و زمان شما رو مختل می کند. پس تا می توانید نه بگویید و نه گفتن رو تمرین کنید.
۱۷- ورزش کنید
زمان، موقعی برای شما کارآمد است که شما تن سالمی داشته باشید
تا بتوانید به همه ی کارهای زندگیتون برسید.
پس حداقل روزی پانزده دقیقه ورزش کنید و سعی کنید با ورزش کردن همیشه خودتان رو شاداب نگه دارید.
شادابی شما کمک می کنه که زمان بیشتری در زندگی داشته باشید
و کارهاتون رو نیز متمرکز تر انجام دهید.
۱۸- خوب بخوابید
هیچ الزامی در کار کردن بیش از حد نیست و هیچ الزامی وجود ندارد
که شما برای مدیریت زمان،از خواب و خوراک تان بزنید.
شما با این کار نه تنها زمان رو مدیریت نکرده اید،بلکه مدیریت زندگی تون رو نیز از دست داده اید.
پس تا می تونید استراحت کنید و به خودتان استراحت دهید
و سعی کنید که برنامه زندگی تون رو عاقلانه و بدون هیچ فشاری
بر روی دیگر بخش های زندگی تون تنظیم کنید.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
۱۹- تغییرات خودتان رو ثبت کنید
تا بدین جای کار شما باید هجده مرحله رو انجام بدهید
که طبیعتا در یک روز یا دو روز به نتیجه نمی رسد.
و شما باید عادت مدیریت زمان رو در زندگی تون نهادینه کنید.
برای این که این عادت همراه با انگیزه شود، تغییرات خودتان رو ثبت کنید.
این کار باعث می شه که هر روز برای مدیریت زمان انگیزه ی بیشتری داشته باشید.
۲۰- یک بار دیگر ، زمان رو تحلیل کنید
حال وقت آن است که نتیجه رو بسنجید برای این کار بهترین راه این است
که یک بار دیگر زمان زندگی تون رو تحلیل کنید ،درست مثل مورد اول.
اگر تغییر محسوسی مشاهده کردید، مطمئن باشید که در مسیر موفقیت در حال حرکت هستید.
اگر هنوز احساس می کنید
که جای تغییر وجود دارد
خودتان رو شماتت نکنید
و به این مسیر افتخار کنید
شما امروز قدرت تحلیل زندگی رو پیدا کرده اید
و نیاز به تغییر رو تشخیص داده اید.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان
این اولین گام برای رسیدن به موفقیت در زندگی است.
توصیه ی آخر ….
زمان رو نمی توان کنترل کرد. زمان هیچ گاه برای من و شما نمی ایستد.
گذشته بر نمی گردد و آینده هم هیچ گاه از پیش تعیین نمی شود ،
پس ما فقط قادر به مدیریت زمانی هستیم که همین حالا قدرت تصمیم گیری برایش رو داریم.
پس باید تلاش کنیم که حال زندگی خودمان رو خوب کنیم
گر ما قدرت در دست گرفتن زمان رو یاد بگیریم.
مطمئنا توانایی هامون هم بیشتر دیده می شوند
و در مدتی کوتاه این قدرت رو هم خواهیم داشت که به توانایی هامون اضافه کنیم
و از آن ها پله ای برای صعود بسازیم.
برای تغییر بزرگ، باید از همین نکته های بسیار کوچک شروع کنید.
تکنیک های کاربردی برای مدیریت زمان