توانایی های نوزاد شش ماهه

توانایی های نوزاد شش ماهه

توانایی های نوزاد شش ماهه را می خواهیم برای شما توضیح دهیم. لازم است بدانید که نوزادان در سن شش ماهگی توانایی هایی بی نظیری دارند. چرا که یاد میگیرند وضعیت فعلی خود را تغییر دهند، و به خوبی رشد کنند. شاید دوست دارید بدانید توانایی حرکت کردن نوزادان، طریقه خوابیدن نوزادان، توجه و تمرکز نوزادان و نحوه برقرار کردن ارتباط در نوزادان شش ماهه چگونه است.

نوزادان در شش ماهگی بخاطر توانایی های که دارند میتوانند کارهای تازه ای را انجام دهند. شما باید بدانید وقتی نوزاد شما شش ماهه میشود، یعنی هم از نظر ظاهری و هم از نظر مغزی رشد کرده است. و نوزاد با شما بودن را دوست دارد. ما قصد داریم تمام موارد بالا را در این مقاله برای شما بررسی کنیم با راز ثروت ما همراه باشد.

قدرت حرکت کردن نوزادان در شش ماهگی

توانایی های نوزاد شش ماهه

در بعضی از نوازدان در سن شش ماهگی این احتمال وجود دارد که بدون کمک از دیگران بتوانند بشینند. برای اینکه بتوانید قدرت و توانایی نوزادان شش ماهه را زیاد کنید، آنها را سر پا نگه دارید.

به گونه ای باشد که در مرحله با کمک شما به ایستد و بعد او را ول کنید. در سن شش ماهگی نوزادان بخاطر اینکه بتوانند خوب غلط بخورند، یا به پشت میخوابند، یا بر روی شکم میخوابند.

ولی این کار در صورتی است که نوزاد شما بتواند از جای خود قامت راست کند و بتواند خودش را به جلو یا عقب بکشاند، و اگر پاهایش را به جایی تکیه دهد میتواند به جلو برود.

و این امکان وجود دارد که خانواده متوجه شد باشند نوزاد آنها میتواند تا حدی از جای خود برخیزد.

طریقه خوابیدن نوزاد شش ماهه

خوابیدن نوزادن در ماه ششم بین ۶ تا ۸ ساعت در طی روز و شب می باشد. اگر شما نوازد خود را رو به پشت بذارید زمانی که او از خواب بیدار میشود متوجه میشوید که نوزاد شما رو به شکم بیدار میشود. و باید بدانید که این مسئله کاملا نرمالی است چون که نوزاد در این ماه سعی دارد به حالت های مختلفی بچرخد، تا انعطاف زیادی داشته باشد.

قدرت توجه وتمرکز نوزادان در شش ماهگی

این احتمال وجود دارد که خانواده در سن شش ماهگی بفهمند رنگ چشمهای نوزادشان عوض شده است. توجه داشته باشید اگر سن شش ماهگی نوزاد شما تمام شود و همچنان رنگ چشمان او روشن باشد، حدس میزنیم که این رنگ برای او ثابت بماند.

در سن شش ماهگی کودک خیلی به گوشه و کناره و هرچیزی که در محیط او قرار دارد توجه میکند. و هرچیزی را که بخواهد در دهانش میگذارد. این کودکان سعی میکنند به چیزهای که در محدوده آنها قرار ندارند، دسترسی پیدا کنند.

نحوه ارتباط برقرار کردن در ۶ ماهگی نوزاد

نحوه ارتباط برقرار کردن نوازدان شش ماهه به این صورت است که باید لبخند به لب داشته باشند، با صدای بلند بخندند، حرکت ها و صداهای عجیب از خودشان خلق کنند. به شما خانواده عزیز پیشنهاد میکنیم برای نیرومند کردن ذهن نوزاد و بهتر یاد گرفتن زبان در طول روز برای نوزاد خود داستان بخوانید.

البته نوزادان در این ماه توانایی شناختن افراد و هر چیزی که در کنار آنها قرار داشته باشند را دارند. این شناخت به صورتی است که نوزاد با اهل خانواده و وسایی که دوست دارد، احساس آرامش میکند. بعضی از خانواده ها این حس را دارند که نوزاد آنها اگر در مقابل افراد غریبه باشند احساس ترسیدن میکنند. نوزادان شش ماهه اسم خود را درک میکنند و با شنیدن اسم خود عکس العمل نشان میدهند.

شش ماهگی کودک و تغذیه آن

توانایی های نوزاد شش ماهه ۱

اگر خانواده ها تا سن شش ماهگی به نوازد خود غذا نداده اند. پیشنهاد میکنیم به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. و یک نوع تغذیه با غذاهای کمکی را برای نوزاد خود آغاز کنید. غذاهای کمکی در سن شش ماهگی باید سرشار از آهن و روی باشند و در حد امکان با شیر مادر یا اگر شیر خشک مصرف میکنند آمیخته شوند.

و باید کم کم انواع میوه های تیره و سبزیجات را به تغذیه کودک اضافه کنید. همچنین به خانواده ها سفارش میشود، غذاهایی را که به کودک میدهند از غذاهای خودشان جدا کنند، که اگر کودک نسبت به هر غذایی حساسیت نشان دهد بتوانید تشخیص دهید.

و برای دفعات بعد آن غذا را تکرار نکنید. بعضی وقت ها کودک رغبتی به خوردن بعضی از غذاها نمیکند و به شما پیشنهاد میکنیم بعد از یه مدت دوباره آن غذا را برای کودک تکرار کنید. زیرا تمایل کودکان چیر ثابتی نیست. باید در نظر داشته باشید مصرف بعضی از غذاها در این ماه برای نوزادان حساسیت زا هستند، و باعث ایجاد اسهال یا استفراغ میشوند. پس بهتر است د رمورد این نوع غذاها آگاهی داشته باشید، تا دچار دردسر نشوید.

همچنین بخوانید: نقش والدین در گفتار درمانی کودکان

عسل جزء یکی از مواردی است که دارای باکتریهای زیادی است که باعث حساسیت میشود، پس بهتر است تا یک سالگی برای نوزاد استفاده نشود. و نباید به نوزاد خود تا قبل از یک سالگی شیر گاو بدهید. چون باعث مسموم شدن کودک میشود. ولی مصرف لبنیات دیگر مانعی ندارد.

نکات مهم برای تقویت رشد نوزاد

برای تقویت کردن رشد کودک میتوانید کارهای زیادی انجام دهید.

۱- در زمان بازی کردن با او حرف بزنید

در زمان بازی با کودک خود حرف بزنید، فقط او را نگاه نکنید. سعی کنید با او سر و کار داشته باشید. که با انجام دادن این کارها توانایی های شنیدن نوزاد را حرکت میدهید، و همزمان ذهن او را هم قوی میکنید.

۲- اوقات فرغت خود را با نوزادتان در بیرون از خانه بگذرانید

برای اینکه بینش و طبقه دیداری مغز کودک تان را ترغیب کنید، همراه با کودک خود به لاله زار بروید و کتاب قصه های رنگی رنگی برای نوزاد تان بخوانید، و ذهن او را نیرومند کنید.

۳- تهیه غذاهایی برای نوزاد که با انگشت قابل خوردن است

نوزاد شما این توانایی را دارد که غذاهای سفت را بخورد پس خیلی مهم است که در برنامه غذایی کودک تان سبزیجات و میوه استفاده کنید و حتی میتوانید با پزشک متخصص درباره نوزادتان صحبت کنید.

۴- واکنش های اجتماعی برای نوزاد ضروری است

برای اینکه مهارت های اجتماعی نوزادتان تقویت پیدا کند سعی کنید با افراد تازه ای ارتباط برقرار کند. اگر نوازد شما رژیم غذایی سالم و مناسب داشته باشد نوازد شش ماهه شما رشد و ارتقاء سالمی دارد. و باید آگاهای لازم را برای دیر رشد کردن داشته باشید تا زودتر بتوانید آنها را بشناسید.

چکیده

تیم راز ثروت در این مقاله برای شما توانایی های نوزاد شش ماهه به همراه قدرت حرکت کردن، طریقه خوابیدن، توجه و تمرکز، نحوه ارتباط برقرار کردن نوزاد شش ماهه را برای شما بیان کردیم. تا اگر نوزاد شش ماهه دارید با توانایی هایش آشنا شوید. در این سن نوزادان حتی بدون کمک خواستن از دیگران میتوانند بشینند. نوزادان شش ماهه در این سن از لحاظ مغزی و ظاهری رشد کرده اند. از اینکه ما را در این مقاله همراهی کردید، سپاسگذاریم.

۱۰ نظر

  1. به نظر من نوزاد شش ماهه اصلا قدرت حرکت کردن نداره بهتره در مورد تقویت رشد نوزادان صحبت کنید

پاسخ دهید