تاثیر انضباط شخصی در کار

تاثیر انضباط شخصی در کار

تاثیر انضباط شخصی در کار

اهمیت نظم و انضباط چه در زندگی شخصی و چه کاری بر کسی پوشیده نیست، نظم و انضباط باعث می شود هر کاری در زمان مناسب خود و در بهترین صورت خود انجام گردد. بدون شک شرط اصلی موفقیت در هر زمینه ای داشتن نظم و انضباط است. در این مقاله با ما همراه باشید تا تاثیر انضباط شخصی در کار را برای شما بیان کنیم.

تعریف انضباط شخصی

انضباط شخصی یعنی عمل به قوانین و مقرراتی که خودمان وضع کردیم. انضباط شخصی هنگامی در زندگی ما اجرا می گردد که که قادر باشیم چشم به روی لذت های لحظه ای در زندگی خود ببندیم و کنترل زندگی و تصمیم‌ ها و انتخاب‌ های خود را به مغزمان بسپاریم. همانطور که انضباط شخصی دلیل اصلی پیشرفت و موفقیت در زندگی است، نبودن آن نیز دلیل پسرفت و شکست می باشد.

چرا انضباط شخصی مهم است

راههای زیادی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد اما بدون نظم و انضباط شخصی هیچ کدام موثر نیستند. اما اگر نظم و انضباط شخصی در کار باشد، همگی شان موثر خواهند بود. کلید رسیدن به بزرگی و موفقیت داشتن این مهارت است. نظم و انضباط شخصی مانند شاه کلیدی جادویی عمل می کند که همه درها را به سمت شما می گشاید.

رعایت نظم چه در کسب و کار و چه در زندگی شخصی و اجتماعی باعث کاهش استرس و آشفتگی های درونی و ذهنی می شود. در نتیجه بهتر میتوانیم فکر کنیم و درصد رسیدن به موفقیت ما در رسیدن به هدف افزایش می یابد. داشتن نظم بین کار و زندگی تعادل ایجاد می کند.افرادی که در کار و زندگی خود نظم دارند هم از کار و هم از زندگی خود راضی اند. همچنین اگر مدیر هستند کارکنان و ارباب رجوع از او رضایت دارند و هم خانواده و اگر کارمند هستند هم مدیر و هم ارباب رجوع و هم خانواده فرد از او راضی هستند.

راههایی برای داشتن انضباط شخصی

بهترین روش برای ایجاد نظم و انضباط در خودمان توجه به اینکه است که در این مسیر آهسته و پیوسته حرکت کنیم، یعنی انتظار نداشته باشیم یک شبه به فردی منظم و منضبط تبدیل شویم. توجه به نکات زیر نیز می تواند برای شما راهگشا باشد:

۱- هدف های روزانه خود را مشخص کنید

مشخص کردن اهداف روزانه می تواند تغییرات زیادی در زندگی شما ایجاد کند. پس از آن به سادگی نگذرید. تمرکز برای اهداف روزانه تان و اینکه از قبل بدانید در روز بعد قرار است چه کاری را انجام دهید می تواند برای رسیدن به انضباط شخصی بسیار یاریتان کند. با تعیین نمودن هدف می توانید خودت را بر آن هدف متمرکز کنید و به آن هدف برسید که این امر با تمرین و ممارست دست یافتنی هست.

۲- برای منظم بودن در قدم اول از تقویم و یادآورها استفاده کنید

تاثیر انضباط شخصی در کار

اگر در طول روز هدف مشخصی دارید یا قرارهای کاری یا دوستانه و خانوادگی زیادی دارید یا سرساعت خاصی باید ایمیلی ضروری را ارسال کنید می توانید از یادآورهایی مثل آلارم گوشی هوشمندتان، تقویم جیبی که همیشه در دسترستان باشد و یا دفترچه ای که لیست کارها و قرارهایتان در آن نوشته شده باشد استفاده کنید. این کار باعث میشود بدون اینکه فکرتان همواره مشغول باشد با خیال آسوده کارتان را در زمان مقررش انجام دهید.

۳- پشتکار داشته باشید

انسان های منضبط دارای هیچ تفاوتی با باقی انسان های روی کره زمین ندارند. آنها فقط قادر به سخت کار نمودن و بیشتر کار کردن هستند.

۴- ثابت قدم باشید

پس از شروع کار آنچه اهمیت دارد شهامت ادامه کار است. هیچ‌گاه به عقب گام برندارید و حتی به آن فکر هم نکنید. در انجام کارتان ثبات قدم داشته باشید و از تاثیر نظم در موفقیت خود غافل نشوید.

۵- دوستان منضبط برای خود انتخاب کنید

اگر وقت خود را در کنار دوستانی با انضباط بگذارانید چه بخواهید چه نخواهید رفتار آنها در شما نیز تاثیر خواهد گذاشت. ممکن است بعد از مدتی بدون اینکه خودتان نیز متوجه شوید، انسان با انضباط تری شوید. دوستان شما که این خصوصیت را داشته باشند افراد مثبتی هستند چرا که انها اهمیت انضباط شخصی را درک کرده و سعی می کنند که به آن دسترسی پیدا کنند. شما در چنین گروهی انگیزه و دلگرمی بسیار زیادی برای رسیدن به شادی و موفقیت با استفاده از انضباط شخصی به دست می آورید.

انضباط شخصی و تاثیر آن در رشد کسب و کار

تاثیر انضباط شخصی در کار

انضباط شخصی و تاثیر آن در کار به حدی حائز اهمیت است که می‌ توان گفت بدون انضباط شخصی نمی‌ توان به موفقیت‌ های بزرگ و به جایگاه مناسبی رسید. افرادی که دارای این ویژگی مهم هستند می توانند کارهایشان را اولویت بندی کنند و بر روی وظایف مهمشان تمرکز کنند. این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا افرادی که دارای این ویژگی هستند می توانند زمان خود را مدیریت کنند و کارهای مهم را از کارهایی که از اهمیت کمتری برخوردارند تشخیص دهند. افرادی که منضبط هستند آرامش دارند و به دور از استرس و تشویش وظایف خود را با تمرکز کامل و به بهترین نحو انجام می دهند.

به‌ جرئت می‌ توانیم یکی از دلایل شکست افراد در کسب و کارشان را به نداشتن انضباط شخصی نسبت بدهیم معمولا نداشتن انضباط شخصی یکی از مهم‌ترین دلایل موفق نشدن در افراد است فردی که توانایی مدیریت زمان خود را ندارد و به‌ جای کار کردن درست در زمان اداری مشغول صحبت با همکاران خود می‌شود در وقت کار کردن مشغول کارهای متفرقه مانند خواندن روزنامه، ایمیل‌ ها و… می‌ شود کارها را روی‌ هم تلنبار می‌ کند و درنهایت همه‌ چیز را به باد می‌ دهد، اعتماد به‌ نفس کافی در خود نمی‌ بیند چون کارش به تاخیر افتاده احساس فشار می‌ کند، چون کارهای انجام‌ نشده‌ ی زیادی دارد و….

برای داشتن کسب‌ وکار موفق باید انضباط شخصی داشت، شما می‌توانید با تمرین تمرکز ذهن و مداومت همه کارهای بعد از این خود را اصلاح کنید. انضباط شخصی در ابتدا سخت است ولی شیرینی موفقیت‌ های بعدی تمام دشواری آن را آسان می‌ کند با برگرداندن همه‌ چیز سر جای خودش اعتبار و اعتماد به‌ نفس دوباره‌ ای می‌ گیرید و این ارزشمند است.

بعد از این باید کارها را اولویت‌ بندی کنید و بر روی نظم خاصی آن‌ ها را به‌ درستی انجام دهید، از انجام کارهای بیهوده در وقت کاری خود شدیدا خودداری کنید و فقط تمرکزحواس شما بر کار باشد و نه چیز دیگر. اگر کاری غیر مهم مواجه شدید آن را به بعد از زمان کاریتان موکول کنید، به‌مرور با رعایت این نکات می‌ توانید در کسب‌ و کارتان رشد کنید.

چکیده
انضباط کاری چیزیست که همه ما به آن احتیاج داریم. در واقع با انضباط کاری است که موفقیت و یا عدم موفقیت ما مشخص میشود. راه های بسیار ساده ای وجود دارد تا بتوانیم در محل کار به یک فرد منظم تبدیل شویم و انضباط کاری داشته باشیم.

اما خیلی از افراد به این مسائل ریز و ساده توجهی نمیکنند و باعث میشود که نظم کاری نداشته باشند و در نتیجه نتوانند کارهای خود را به درستی انجام دهند و در نهایت نمیتوانند یک فرد موفق در کارشان باشند و ممکن است در آینده دچار مشکل شوند. ما در این مقاله از تاثیر انضباط شخصی بر کار برای شما صحبت کردیم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گرفته باشد و از اهمیت انضباط شخصی آگاه شده باشید. از اینکه در این مقاله نیز با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

پاسخ دهید