بازاریابی سنتی چیست

بازاریابی سنتی چیست

بازاریابی سنتی چیست

اساساً بازاریابی سنتی شامل استراتژیهای ترفیعاتی مورد استفاده قبل از ظهور اینترنت است. یا همان چیز که به عنوان بازاریابی آفلاین شناخته می شود. بازاریابی سنتی شامل مجموعه وسیعی از تاکتیک های بازاریابی مانند فروش مستقیم، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، پست، تبلیغات چاپی، موارد مرتبط با ترفیعات چاپی مانند کاتالوگ یا بروشور است. زمانی که صحبت از بازاریابی سنتی می شود، قرار نیست به سال های دور برویم، اگر نگاهی به اطرفمان بیاندازیم، میبینیم که هنوز بسیاری از سازمان ها از روش های سنتی بازاریابی استفاده می کنند با ما همراه باشید تا مزایا و معایب این روش را برای شما بیان کنیم.

مزایای بازاریابی سنتی

حتی در عصر دیجیتال هم برای به‌کارگیری استراتژی‌های بازاریابی سنتی دلایل خوبی وجود دارد که شامل موارد زیر است:روش‌های سنتی ممکن است تنها راه رسیدن به گروه خاصی از مصرف‌کنندگان شما باشد. به‌عنوان مثال، اگر شما علاقه‌مند به هدف قرار دادن مدیران اجرایی بازنشسته هستید، بیشتر کار جمعیت‌شناسی این گروه از طریق اینترنت یا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به دست نمی‌آید و بازاریابی سنتی منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

فروش فردبه‌فرد توسط بسیاری از افراد، یک استراتژی بازاریابی سنتی تلقی می‌شود. قطعا در یک برهه زمانی و مکانی خاص، این نوع از فروش مستقیم، مؤثرترین راه برای فروش محصول یا خدمات است. به‌عنوان مثال، از طریق فروش فردبه‌فرد، شما می‌توانید کالاها و خدمات را به نمایش بگذارید. علاوه بر این، بسیاری از مشتریان و مراجعین ترجیح می‌دهند با افرادی که حضوراً با آن‌ها در تماس هستند، داد و ستد کنند.

ملموس بودن: بازاریابی سنتی به صورت سخت‌افزاری و فیزیکی انجام می‌شود. در این روش شما می‌توانید محتوای چاپی قابل لمسی به مشتریان خود ارائه دهید تا در اوقات فراغت آن‌ها را مطالعه کنند. فرآیند فراهم کردن اطلاعات به مشتریان از طریق دادن کارت ویزیت در رویدادهای شخصی نظیر جلسات سخنرانی یا نمایشگاه‌های تجاری بسیار ساده‌تر است.

معایب بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی چیست

اگرچه بازاریابی سنتی می‌تواند مؤثر باشد، عاری از اشکال و محدودیت هم نیست. گران و بسیار پرهزینه است. خرید آگهی تبلیغاتی در تلویزیون، رادیو و یا نشریات برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای خانگی بسیار پرهزینه است. چاپ بروشور، کارت ویزیت و نامه هزینه‌بر است و اگر بخواهید از طریق ارسال مستقیم بفرستید هزینه‌ها افزایش می‌یابد. تلویزیون و تبلیغات چاپی نیز بسیار گران‌قیمت هستند. بررسی نتایج از این طریق دشوار است. بازاریابی سنتی همانند این است که شما اشیایی را به سمت دیوار پرتاب کنید و امید داشته باشید که آن‌ها به دیوار بچسبند. به همین دلیل استخراج نتایج کمی (عددی) واقعی از این طریق دشوار است.

معمولاً به کمک بیرونی نیاز است. محتوای چاپی، خرید رسانه و ساخت تبلیغات رادیویی همه نیاز به استخدام نیروی کمکی، مانند طراحان گرافیک یا نویسندگان متون دارد که موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود.این روش اجباری و دارای پیام یک‌طرفه است. بازاریابی سنتی معمولاً برای مشتری اجباری بوده و اغلب برای آن‌ها آزاردهنده است. خیلی از مردم علاقه‌ای ندارند صندوق نامه‌شان از اسپم پر شود. ضبط دیجیتال موجب شده بینندگان تلویزیون به‌راحتی بتوانند از تبلیغات اجتناب کنند.

مقایسه بازاریابی سنتی و دیجیتال

برای اینکه امروزه بتوانیم روی مخاطب بیشتر تاثیر بگذاریم و کاربران بیشتری جذب کنیم، باید از تفکر سنتی برای تبلیغات فاصله گرفته و وارد دنیای دیجیتالی شویم. در اینجا مقایسه کوچک از روش های بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ را برای شما ارائه می کنیم.در روشهای بازاریابی سنتی مخاطبانی را هدف قرار می دادند که به کسب و کار آن ها مرتبط نمیشد. هم چنین در زمان های نامناسبی، مخاطبان را مورد هدف قرار می دادند. ولی در دیجیتال مارکتینگ از روش هایی که مبتنی بر دیجیتالی بودن هستند، برای افزایش اثرگذاری استفاده می کنند. هم چنین، مخاطبانی را که مرتبط با محصولات هستند، در زمان مناسب هدف گذاری و اقدام به جذب آن ها می کنند.افزایش تبلیغات در روش های سنتی بازاریابی، هزینه های زیادی دارد. این درحالی است که در بازاریابی دیجیتال ، افزایش تبلیغات به صورت دهان به دهان است که هزینه بسیار کمی دارد ولی نیاز به تخصص و دقت دارد.

بازاریابی سنتی چیست

در روش های دیجیتال مارکتینگ ، افراد به سرعت اطلاعات بیشماری از محصولات در اختیارشان قرار می گیرد در صورتی که در بازاریابی سنتی این چنین نیست. طبقه بندی اطلاعات از نظر بازاریابان سنتی مفید است ولی رمز نگاری این اطلاعات سخت است ولی در روش دیجیتال مارکتینگ داده ها به خوبی تحلیل می شوند و به شیوه ای هوشمندانه طبقه بندی می شوند. در محیط سنتی بازاریابی، تمامی تلاش منجر به ارائه یک نمونه محصول به مشتری می شد ولی در روش نوین دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات به صورت مستقیم است و ارائه یک نمونه محصول، پایان تبلیغات نیست بلکه باعث ایجاد راه ارتباط با مشتری و تبدیل او به مشتری وفادار می شود.

چکیده
هر اقدامی که شما جهت ارتقای کسب و کار خود انجام دهید تا مشتریان را جذب و ترغیب به خرید کنید، بازاریابی نامیده می‌شود. بازاریابی؛ آگهی‌ها، تبلیغات، فروش، شبکه‌های اجتماعی، تجارت و توزیع را شامل می‌شود. خوشبختانه، با رشد اینترنت، شما دو نوع بازاریابی دارید که می‌توانید زمان و بودجه بازاریابی خود را صرف آن کنید. این دو دسته، بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی هستند.

همواره این بحث وجود دارد که کدام یک از انواع بازاریابی بهترین روش از نظر سودآوری و ارزش‌آفرینی هستند. واقعیت این است که انواع مختلف بازاریابی ها می‌توانند مفید باشند و هیچ دلیلی برای ترجیح یکی بر دیگری وجود ندارد. با این حال، درک صحیح بازار هدف، شناخت بهترین راه دستیابی آن‌ها و درک مزایا و معایب انواع بازاریابی، رمز تخصیص درست زمان و بودجه ملاک انتخاب نوع بازاریابی شما است. بنابراین باید بگوییم بازاریابی سنتی هنوز یکی از ابزارهای مفید برای برقراری ارتباط با مخاطبان می باشد و سعی کنید از آن در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید. اما تکیه کردن بر آنها به عنوان تنها روش‌های بازاریابی به احتمال زیاد منجر به یاس و ناامیدی می‌شود.

پاسخ دهید