ایده به تنهایی ارزشی ندارد ، چیزی که به ایده ارزش می دهد ، اجرا کردن آن است .
هنر کارآفرینان موفق ، پیدا کردن بازار برای ایده است .
نیازسنجی ، بازار سنجی و تحلیل بازار اولین چیزهایی است که باید یاد بگیرید .
چگونه نوشیدن قهوه به کسب وکاری میلیون دلاری تبدیل شد
بهترین ایده های خلاقانه در سال جدید + عکس
۱٫ رباط قهوه ساز
۲٫ چاقوی حرارتی برای برش نان تست
۳٫ کیبورد قابل شست شو
۴٫محفظه های خورشیدی برای استراحت
۵٫ این هم که واقعا آقایون رو راحت کرده
۶٫اینم که عیان است
۷٫اینم که برای دور از دسترس قرار دادن وسایل شخصی خوبه
۸٫ از این ایده باید در زمان توقف استفاده کرد
۹٫ یک جامدادی چندکاره
۱۰٫ دیگه مشکل گم کردن کلید ندارین
۱۱٫ قلاده ی سگ
۱۲٫ سوزش چشم بچه ها هم حل شد
۱۳٫ دیگه برای امتحان کردن دمای آّب نمی خواد ریسک کنید.
در این مقاله ۳ ایده کسبوکار خانگی پولساز با سرمایه کم ارائه شده است و همچنین راهکار اجرای هر کدام از این ایده های کارآفرینی.
چگونه با روزی ۵ ساعت کار در منزل به یک درآمد میلیونی در ماه برسیم؟
ایده های پولساز زیادی برای کار در منزل و کارآفرینی با سرمایه کم وجود دارد که میتوان از همین امروز با سرمایه کم شروع کرد. من در این مقاله ۳ ایده پولساز کار در منزل با سرمایه کم برای شما تهیه کردم به همراه جزییات اجرای هر کدام از این ایده ها.
یک اصل را هرگز فراموش نکنید، موفقیت فقط داشتن ایده های پولساز نیست بلکه پیاده سازی و اجرا کردن ایده هاست.
تایوانیها یک شعار اقتصادی جالب دارند: «هر خانه یک کارخانه و هر کارخانه یکخانه!» این شعار اولین بار باهدف توسعه کسبوکارهای کوچک خانگی طراحی شد. آنها گام اول کسبوکارهای کوچکشان را با فرآوری ساده محصولات برداشتند.
تجهیزات لازم برای اجرای این سه ایده پولساز را با کمتر از ١٠ میلیون تومان میتوانید، تهیه کنید. با در نظر گرفتن هزینه تهیه مواد اولیه حداکثر به ١۵ میلیون تومان سرمایه برای یک کارآفرینی خانگی پولساز نیاز خواهید داشت.
کارهایی مثل تولید مربا یا تهیه غذاهای خانگی… این مدل ساده و کاربردی میتواند برای خیلی از ما بهعنوان یک کسبوکار خانگی یا حتی شغل دوم درآمدزا باشد. در ادامه سه ایده کسب و کار خانگی پول ساز دیگه را معرفی میکنیم
۳ ایده کسبوکار خانگی پولساز با سرمایه کم
در سالهای اخیر با افزایش مشغله و گرفتاری خانوادهها، بسیاری از آنها استفاده از محصولات خانگی را به محصولات صنعتی ترجیح میدهند. بهعنوانمثال در حال حاضر کمتر خانوادهای تمایل دارد، قند مصرفی خود را بهصورت کلهقند خریداری کرده و در خانه خرد کند یا خرید سبزی خردشده یا خشکشده رواج زیادی پیداکرده است. همین موضوع فرصتهای شغلی مناسبی ایجاد میکند.
علاوه بر تولید قند یا سبزیجات خردشده، تولید چیپس میوه گزینه سوم این کسبوکارهای ارزانقیمت است. چیپس میوه بهعنوان یکی از تنقلات نسبتاً جدید، ارزشافزوده قابلتوجهی دارد و با توجه به پتانسیل بالای ایران در تولید خشکبار، میتواند چشمانداز صادرات را نیز برای آینده کسبوکار کوچکتان ایجاد کند.
تجهیزات این سه مدل شغلی ارزانقیمت را با کمتر از ١٠میلیون تومان میتوانید، تهیه کنید. با در نظر گرفتن هزینه تهیه مواد اولیه حداکثر به ١۵میلیون تومان سرمایه نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، فضایی در حدود ٧ تا ١٢متر کارتان را راه میاندازد و اگر بتوانید بازاریابی خوبی برای محصولاتتان انجام دهید حداقل سود خالص ماهانهتان حدود ٢,۵میلیون تومان خواهد بود.
برای خرید تجهیزات چقدر سرمایه لازم است؟
برای راهاندازی این کسبوکارها نیاز به خریداری تعدادی ماشینآلات کوچک خانگی دارید که حداکثر ١٢متر فضا اشغال میکنند. در این بخش میزان کارایی هر دستگاه کوچک خانگی و میانگین قیمت آن را برایتان میآوریم: دستگاههای مختلفی برای خرد کردن قند وجود دارد که بر اساس توان تولیدشان قیمتگذاری میشوند. توان تولید دستگاه معمولاً با میزان تولید در ساعت سنجیده میشود. دستگاههای کوچک خانگی معمولاً ٢٠٠ کیلوگرم در ساعت قند خرد میکنند. اندازه دستگاه حدود ٢ در ٣ متر است و حداقل قیمت دستگاههای کوچک بین ٢ تا ۵میلیون تومان است.
برای خرید یک دستگاه کوچک سبزی خردکن که ١٠ تا ١۵کیلوگرم سبزی را در یک ساعت خرد میکند نیاز به ١,۵میلیون تومان سرمایهدارید، البته یادتان باشد موقع خرید حتماً به استاندارد بودن دستگاه توجه کنید.
در سالهای اخیر تعداد زیادی دستگاه غیراستاندارد وارد بازار شدند که باعث ایجاد آسیبهای جسمانی شدهاند. علاوه بر سبزی خردکن شما به یک یخچال صندوقی برای نگهداری سبزیجات نیاز دارید. پیشنهاد میکنیم روی گزینههای دستدوم متمرکز شوید تا هزینه کمتری بدهید. خرید یخچال صندوقی حدود ٢میلیون تومان هزینه دارد. برای قرار دادن این دستگاهها حداقل به یک اتاق ١٢متری نیاز دارید.
تجهیزات خشککردن میوه شامل دو دستگاه خشککن و خردکن (اسلایسر) میوه است. اسلایسر، میوه را برش میزند و خشککن آن را خشک میکند. یک دستگاه خشککن خانگی با ظرفیت ١۵٠ کیلوگرم بر ساعت حدود ۵.۵میلیون تومان قیمت دارد. قیمت دستگاه اسلایسر با همین ظرفیت نیز تقریباً بین ٢ تا ٣میلیون تومان است. برای خشککردن میوه به یک یخچال صندوقی هم نیاز دارید. با این حساب مجموع تجهیزات این کار حداقل ١٠میلیون تومان است.
مواد اولیه را مستقیماً از تولیدکننده بخرید
از دلالها برای تهیه مواد اولیه خرید نکنید. برای اینکه حداکثر سود لازم را ببرید، باید با تولیدکننده اصلی در ارتباط باشید. برای خرید قند باید به کارخانههای قند مراجعه کنید اما نکته اینجاست که برخی از کارخانهها قند حجم زیر ١٠٠تن را نمیفروشند و این برای شما که در حال راهاندازی یک کسبوکار خانگی هستید زیاد است. بااینحال دست نگهدارید و گزینه مراجعه به عمدهفروش یا دلال را بهعنوان آخرین راهکار در نظر بگیرید. کافی است کمی در اینترنت جستوجو کنید یا با چند کارخانه قند تماس بگیرید.
ممکن است بعضی از آنها حاضر شوند به شما مقدار کمتری بفروشند. بهعنوانمثال کارخانه قند مرودشت که شهرستانی در استان فارس است حداقل تناژ واگذاری خود را ١٠ تن قرار داده اما این کارخانه حاضر است حجم کمتر از ١٠ تن را نیز به متقاضیان بفروشد. برای خرید میوه یا سبزی نیز با کشاورزان مذاکره کنید. حتی اگر کمی بیشتر از دلالها به آنها پول بدهید باز هزینه تمامشده تولیدتان پایینتر از زمانی است که از دلالها میخرید.
ضایعات را هم بفروشید!
دستگاههای قند خردکن بهطور میانگین از یکتن قند ٨٨٠کیلوگرم قند خردشده به شما تحویل میدهند و بقیه این میزان بهصورت خاک قند از دستگاه خارج میشود، البته خاک قند تولیدشده را بهراحتی میتوانید به قنادیها بفروشید. در مورد میوه بهطور میانگین هر ١٠کیلوگرم میوه، یک کیلوگرم چیپس میوه تولید میکند و سبزی پس از پاک شدن و گرفتن ساقه و گلولای تقریباً بهاندازه نصف حجم اولیه به شما محصول فرآوری شده میدهد، البته ضایعات میوه و سبزیجات نیز توسط دامداریها و بهعنوان خوراک دام خریداری میشوند. علاوه بر آنها کارخانهها و کارگاههای تولید کود ارگانیک، مشتریان این ضایعات به شمار میآیند.
محصولاتتان را اقتصادی بستهبندی کنید
برای بستهبندی محصولات تولیدشده باید به فروشندگان مواد پلاستیکی مراجعه کنید. با ٢٠٠ تا ٢۵٠هزار تومان میتوانید نایلون موردنیاز برای بستهبندی حدود ١٠تن را خریداری کنید. بستههای شما میتوانند یک تا ١٠ کیلوگرمی و حتی کمتر باشند. میزان حجم بستهبندیتان را باید بهصورت اقتصادی برنامهریزی کنید. برای شما دو مثال میآوریم.
در حال حاضر هر بسته ۴٠٠ گرمی قند خردشده در سوپرمارکتها تقریباً ٣٨٠٠ تومان قیمت دارد. این قیمت برای بهترین کیفیت بستهبندی است اما اگر شما سود ١٠٠ تومانی برای هر کیلوگرم قند برای خودتان در نظر بگیرید و تقریباً معادل این سود را به عامل توزیع یا سوپرمارکتها بپردازید درنهایت قیمت یک بسته یک کیلوگرمی قند خردشده توسط شما حدود ٣١٠٠ تا ٣٢٠٠ تومان میشود. با این حساب مشتریان زیادی ترجیح میدهند بیشتر از دو برابر بستههای۴٠٠ گرمی قند بخرند اما برای بستهبندی شیکتر آنهمه پول ندهند.
در مورد بستهبندی میوههای خشک، حجم بستهبندی کوچکتر اقتصادیتر به نظر میرسد؛ زیرا قیمت یک کیلوگرم میوه خشک بهطور میانگین ۵٠-۶٠ هزار تومان است. این قیمت میتواند محصولات شمارا از سبد بسیاری از مشتریان خارج کند. پس بستههای کوچکتر و ارزانتر میتواند تعداد مشتریان زیادتری برایتان دستوپا کند.
سودتان را حساب کنید
در حال حاضر هر کیلوگرم قند در کارخانه بین ٢١٠٠ تا ٢۵٠٠ تومان قیمت دارد. برای تهیه یکتن قند تقریباً به ٢میلیون و ۵٠٠هزار تومان سرمایه نیاز دارید. اگر میزان ضایعات یکتن را از این مبلغ کم کنیم هر کیلوگرم قند خردشده برای خودتان حدود ٢٨۵٠ تومان تمام میشود.
با توجه به فضای رقابتی موجود در بازار ١٠٠ تومان سود برای هر کیلوگرم قند خردشده، سود مناسبی برایتان بهحساب میآید. با این حساب اگر شما ۵ ساعت در روز وقت بگذارید و یکتن قند را خرد و بستهبندی کنید سود هرماهتان حدود ٢میلیون و ۶۵٠ هزار تومان خواهد بود. در مورد چیپس میوه، اگر حداقل قیمت یک کیلوگرم سیب را ١۶٠٠ تومان در نظر بگیریم ١٠ کیلوگرم آن معادل ١۶هزار تومان هزینه دارد. بهعبارتدیگر یک کیلوگرم چیپس میوه ١۶هزار تومان برای شما هزینهبردار است (بهجز هزینه انرژی و حملونقل) قیمت عرضه یک کیلوگرم چیپس سیب ۵٠هزار تومان است. با این دسته از محاسبات میزان سود و حسابوکتابهایتان را انجام دهید.
چگونه محصولاتمان را بفروشیم؟
قبل از اینکه به فکر فروش بیفتید به یک نکته مهم توجه کنید: سعی کنید قبل از تولید، سفارش بگیرید. این نکته بهویژه برای تولیدکنندگان مواد فسادپذیرتر مثل سبزی خردشده یا چیپس میوه اهمیت بیشتری دارد و اما فروش… برای فروش چند راهحل دارید. مهمترین گزینه، مذاکره با رستورانها، فست فودها و سوپرمارکتهای محله خودتان است.
گزینه بعدی فروش اینترنتی است. با ایجاد صفحات شخصی میتوانید برای فروش محصولاتتان تبلیغ کنید یا میتوانید با نصب چند آگهی در خیابان محل زندگیتان کالاهای تولیدیتان را بهصورت مستقیم عرضه کنید. در آگهیتان قیمت عرضه بهصورت مستقیم را محور تبلیغتان قرار دهید تا هممحلهایهایتان ترغیب شوند بهجای خرید از واسطهها بهصورت مستقیم از شما خرید کنند.
گزینه بعدی مراجعه به مراکزی است که میدانید مصرفکننده عمده هستند مثلاً برای قند، کافیشاپها، سفره سراها یا پاتوقهای تفریحی که در محلهتان وجود دارد و برای سبزی خردشده، رستورانها، غذاخوریها، ساندویچیها، مهدهای کودک و مدارسی که به بچهها یک وعدهغذا ارائه میدهند.
باوجود تمام رقبایی که در بازار وجود دارد اگر شما کیفیت محصول و خدمات خودتان را ارتقاء دهید قول میدهم هیچ رقیبی برایتان وجود نخواهد آمد.
بهترین ایده های کارآفرینی –
امروز در ادامه در بخش ایده کسب و کار پولساز برای شما لیستی از بهترین ایده های کارآفرینی آماده کردیم که بتوانید با الهام گرفتن از این ایده های پولساز با کمترین سرمایه ممکن وارد دنیای کارآفرینی اینترنتی شوید.
بررسی پرونده تاریخ کارآفرینی دیجیتالی جهان در دو دهه اخیر نشان میدهد که حتی مسخرهترین ایدهها هم، توانسته است میلیونها و بعضاً میلیاردها دلار، ارزش بازاری کسب کند. پرتالی که شما فقط ۱۴۰ کاراکتر دران اجازه داشته باشید بنویسید! (Twitter.com) یا پرتالی که مردم، کالاهای دست دوم خود را درآن به فروش برسانند (donedeal.com). فقط خلاق باشید و پشتکار داشته باشید. اینها، اهرمهای موفقیت در کارآفرینی دیجیتالی است. در بخش اول، ۲۰ ایده دیجیتالی جالب معرفی شد. در این گفتار نیز به معرفی ایدههای دیگری میپردازیم و چندین الگوی موفق تجاری ایرانی و خارجی را به علاقمندان معرفی میکنیم.
اگر شما هم ایده کارآفرینی جالبی دارید، به ما معرفی کنید.
“بهترین ایده های کارآفرینی
۱- داستان سمساریهای مجازی پر درامد همچنان ادامه دارد. semsari.com فقط میتواند یک ایده باشد. خیلیها وسایلی دارند که قدیمی هست و به آن نیازی ندارند. مثلاً ظرفی مسی و متعلق به ۴۵ سال پیش یا جعبه طلای چوبی یا تمبری متعلق به ۶۰ سال پیش. خیلیها هم هستند عاشق این چیزها بوده و حاضرند برای خریدان ها پول بدهند. حتی پولهای کلان. چرا شما معرف این کالاها نباشید؟ حتماً قرار نیست در اول کار ۱۰۰۰ موضوع را معرفی کنید. با معرفی ۱۰ کالا شروع کنید. آمازون و ebay هم اینطوری شروع کرد و اکنون آمازون شده است. سمساری اینترنتی، در سالهای اخیر خیلی باب شده است. پرتال preloved.co.uk از سایتهای مطرح انگلیس در زمینه خرید و فروش اجناس دست دوم در این کشور است. الگوی تجاری این سایت جذاب است.
این سایت، هم اکنون ۵٫۸ میلیون کاربر ثبت شده دارد و در سال گذشته میلادی، بیش از ۱٫۴ میلیارد دلار کالای دست دوم در این سایت، برای فروش آمده شد که در ۵۰۰ categories عرضه شده است. سایت حراجی مشهور سوئدی به نام ترادرا دات کام نیز، میتواند ایدههای خوبی به شما بدهد.
بهترین ایده های کارآفرینی
این سایت در نشانی tradera.com ارائه شده است و روزانه صدها هزار سوئدی، کالاهای مختلف خود را از ماشین تا دمپایی، از طریق این سایت حراجی آنلاین، عرضه میکنند.
۲- اگر ده تا رفیق دارید که در ده موضوع تخصص دارند، از آنها بخواهید نظرات و اطلاعات شغلی خود را راجع به موضوع کاری، به صورت روزانه یا هفتگی یا ماهانه در اختیار شما قرار دهند و شما آن ها را در سایت منتشر کنید. با طبقه بندی اطلاعات و مدیریت بهینه آن، میتوانید ظرف مدتی، به منبع اطلاع رسانی شغلی و تخصصی تبدیل شده و حتی فرصتهای شغلی کارفرمایان را در سایت تبلیغ کنید. در بخش اول هم گفتیم که راه اندازی پرتالهای اطلاع رسانی تخصصی و حتی عمومی در زمینههای گوناگون مورد نظر مردم، میتواند جالب توجه باشد. مثلاً اگر در زمینه خودرو تخصص دارید یا آشپزی، پرتالی تخصصی در این عرصه راه اندازی کنید مثل: alamto.com.
سایتهای عمومی در اینترنت زیاد است، اما شما میتوانید سایتی مثلاً درباره تعمیر تخصصی خودرو راه انداز ی کنید و به صورت مالتی مدیا، در این زمینه اطلاع رسانی کنید. یا ویدئوهای مربوط به آشپزی ملل را در سایتتی به همین نام بارگذاری کنید. اکنون با مدیریت محتوای منتشر شده در وب نیز، میتوان هزاران استارت آپ موفق را راهبری کرد.
بهترین ایده های کارآفرینی
۳- کودکان و نوجوانان در دنیای اینترنت، غریب هستند و با وجود آن که سایتهای زیادی برایانها راه اندازی شده است، اما همچنان والدینان ها برای دریافت مشاورههای اینترنتی و پایگاههای مناسب، با سردرگمی بعضاً مواجه میشوند. کارآفرین اینترنتی حوزه کودکان باشید. مهد کودکهای خوب، اسباب بازیهای خوب و ارزان، کتابهای جدید نقاشی کودکان، لباس فروشیهای جدید، اخبار کودک و مشاورههای پزشکی کودک برای والدین را در سایتی ارائه کنید. این یک بازار ناشناخته است که به قولی، “دست” در آن زیاد نشده است! حتی راه اندازی سایتهای آموزشی برای کودکان نیز میتواند راهکار خوبی برای درآمد زایی باشد. حتی میتوانید دایرکتوری وبی برای معرفی صدها سایت داخلی و خارجی در زمینه کودکان و نوجوانان را معرفی کنید.
چنین دایرکتوریها و بانکهای اطلاعاتی همواره با استقبال والدین مواجه میشود. خدمات و محصولاتی که مرتبط با مادران و والدین کودکان نیز میباشد، میتواند در کنار محصولات و خدمات پرتال شما ارائه شود. برای راه اندازی کارآفرینی در فضای وب، این ایده خوبی است.
بهترین ایده های کارآفرینی
۴- یک سایت ارائه دهنده آمار تصویری راه اندازی کنید. شاید خیلی از شرکتهای خارجی دوست داشته باشند به زبان غیر فارسی بدانند که وضعیت فلان بازار صنعتی، فلان شاخص بورس، رشد فلان سبد کالا یا شاخص اقتصادی و صنعتی در زمانهای مختلف چگونه بوده است. اما پیدا کردن چنین دادههایی در یک مکان و در تخصصهای مختلف، آسان نباشد. چنین نیازی را میتوانید پاسخ دهید و به ازای اطلاعات تکمیلی، درآمد کسب کنید. پرتالهایی مانند تک اسپات یا techspot.com رفتار اطلاع رسانی و مدل کسب و کار خوبی را در ذهن شما متصور خواهد کرد.
دنبال این حوزهها باشید. به این فکر کنید که اگر یک شرکت هلندی بخواهد در زمینه محصولات کشاورزی کشور، اطلاعاتی کسب کند، آیا باید به سایتهای فارسی کشاورزی مراجعه کند؟ یا این که اگر شما اخبار اجمالی این حوزه را به زبان هلندی یا فرانسوی، ارائه کنید، به شما مراجعه خواهد کرد؟ همه اینها، ایدههای دیجیتالی خوب را برای شروع یک کسب و کار آی تی مدار تشکیل میدهد. به این موضوع فکر کنید که اکنون، با توسعه کسب و کارهای مختلف در عرصههای گوناگون در ایران، به جز پرتالهای خبری رسمی و خبرگزاریها و بعضاً نشریات تخصصی، پرتالهای تخصصی چند زبانه بسیار کم است.
شما میتوانید یک یا چند مورد از صدها موضوع جالب تخصصی صنعتی را انتخاب کرده، با همفکری با دوستان و متخصصان امر، نسبت به اطلاع رسانی در این عرصه به زبانی غیر فارسی اقدام کنید. در بلند مدت، میتوانید لینکی بین متقاضیان خارجی با شرکتها و کارخانجات داخلی باشید. همان کاری که علی بابا، در دهه نود میلادی آغاز کرد و الان، غول B2B جهان شده است.
بهترین ایده های کارآفرینی
۵- درسهای آنلاین راه اندازی کنید و از کاربران بخواهید برای دریافت اطلاعات بیش تر درباره دروسی که در اختیار دارند، باید ثبت نام کرده و هزینه ای پرداخت کنند. راهکارهای که در یک دهه اخیر در حوزه آموزش الکترونیک در دنیا، بسیار مرسوم شده و مخاطب زیادی کسب کرده است. مثلاً آموزش از راه دور زبان فارسی به علاقمندان به یادگیری این زبان و یا کلاسهای اینترنتی آشپزی، گل آرایی، حسابداری و موضوعات هنری، میتواند مخاطبانی را به سمت آموزشگاه اینترنتی شما سوق دهد.
راه اندازی سرویس آموزش مجازی شرکتها، مؤسسات، آموزشگاهها و حتی باشگاههای ورزشی میتواند راه حل خوبی برای توسعه چنین کسب و کارهایی در وب باشد. سایت elearnpars.org که ۴۰۰ موضوع را به شما به صورت مجازی آموزش میدهد، الهام بخش خوبی هست.
اگر به کسب و کاری در زمینه آموزش مجازی علاقمند شدید، میتوانید از خدمات پرتالهایی مانند elearnever.com و یا saravapars.com نیز برای تسریع و تسهیل کسب و کار جوان خود استفاده کنید.
بهترین ایده های کارآفرینی
۶- پرتال نظر سنجی. هر روز یک نظر سنجی. هر روز یک ایده، نظر از شما. ایده از ما، نظر از شما. جریان سازی مجازی در زمینههای جالب. اگر مظلومی به استقلال نمیآمد، کجا بهتر بود برود؟ یا چرا کیت میلدتون، ملکه مد جهان است یا یک گارسون، عروس ملکه سوئد میشود؟ از این دسته موضوعات جالب بسیار است. به آن ها بپردازید و سایتی در این زمینه راه اندازی کنید.
. شما این فرصت را در پرتال خود ایجاد کنید و با تبلیغات و معرفی پرتال به دیگران، مخاطب جذب کنید. معمولاً در محیطهایی که کاربران، به ارائه نظر میپردازند، بحثهای داغ و گوناگون فرعی زیادی نیز شکل میگیرد که به افزایش مخاطب پرتال کمک میکند و بعد به آگهی و درامد زایی. مؤسسات بزرگ آمارگیری و نظر سنجی، کار خود را از همین جاها آغاز کردند.
بهترین ایده های کارآفرینی
اکنون هم میان پرتالهای خبری فارسی این قضیه خیلی متداول شده و منجر به داغ شدن مباحث بر روی محتوای تولیدی شده است. سایتی مانند پارس بین، parsbin.com الگوی خوبی هست.
۷- خیلیها از جمله دانش آموزان و دانشجویان، دوست دارند درباره تکنیکهای انجام برخی از امور ضروری خود، راه حلها و راهکارهایی بخوانند و بدانند. مثلاً چگونه میتوان در ۳ روز، یک کتاب تاریخ ۲۰۰ صفحه ای را مطالعه کرد و برای امتحان آماده شد. یا این که بهترین روشها حل سریع مسائل ریاضیات مهندسی چیست یا این که تکنیکهای تند خوانی و خوش خط نویسی چگونه است. همه این موضوعات، در کتابها یا پرتالهایی ارائه شده است اما بعضیها فرصت گشتن و یافتن آن را ندارند. سایت studentuniverse.com که خدمات پرواز را به دانشجویان ارائه میدهد با تسهیلات و تخفیفات مختلف، یک الگوی خوب است.
بهترین ایده های کارآفرینی
اگر وبلاگ یا پرتالی برای مطرح کردن چنین موضوعات فوری و ضروری برای جامعه هدف خود راه اندازی کنید، قطعاً مخاطب خوبی خواهید یافت. البته هر کاری میکنید با ذکر منبع باشد و رعایت حقوق صاحب اثر. دانش آموزان و دانشجویان را دریابید. این قشر، بسیار در فضای مجازی مغفول ماندهاند. سایت خوبی برای ارائه یکپارچه یا تخصصی نیازهای اطلاعاتی و خدماتیان ها، وجود ندارد.
شما به طور تخصصی به مقولات دانش آموزان و دانشجویان بپردازید. بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور یا دانش آموز هستند یا دانشجو. مخاطب گستردهای دارید. فکر کردهاید که هنوز دانش آموزان کشور، یک شبکه اجتماعی مطلوب ندارند یا سایتی برای تبادل ایده در اختیار ندارند؟! این ایدههای دیجیتالی ناب را در نظر داشته باشید.
۸- باز نشر مطالب و محتواهای تولید شده که به اشتراک گذاریان ها رایگان و مغایر با اصول حقوق صاحب اثر نیست، میتواند راهکاری برای شروع یک کسب و کار ساده باشد.
بهترین ایده های کارآفرینی
مثلاً راه اندازی سایت یا وبلاگی برای انتشار کلیه تصاویر روزانه خبرگزاریهای داخلی در زمینههای مختلف ِ میتواند برای خیلیها جذاب و جالب باشد. به همین سادگی. البته باز با رعایت حقوق صاحب اثر. کسب و کار خبر خوانها، کسب و کار خوبی است. هزینه و زمان و سرمایه عجیبی هم نیاز ندارد. اما شما را بسیار مطرح میکند.
۹- همواره پرتالهایی که به مقایسه کالاها و خدمات مختلف میپردازند و از جنبههای گوناگونی به ارزیابی موضوعات میپردازند، مورد استقبال شمار گسترده ای از مخاطبان قرار میگیرند. پرتالی راه اندازی کنید که کتابها، موسیقیها، خدمات اینترنتی شرکتها یا لوازم صنعتی تولید شده توسط کارخانجات را به صورت علمی و حرفه ای مقایسه و ارزیابی کنید. در دراز مدت به یک پایگاه مشاوره آنلاین حرفه ای تبدیل خواهید شد. از چند موضوع شروع کنید و پرتال را به دوستان و آشنایان معرفی کنید.
موتورهای جست و جو نیز به کمک شما خواهند آمد و یک کارآفرینی دیجیتالی را تجربه خواهید کرد. راز طراحی وب اثربخش، تنها خلاقیت است و بس. سایت دیجی کالا، یکی ازدلایل موفقیت خود را در ارائه فرصت برای کاربران به نقد و بررسی محصولاتش میداند.
بهترین ایده های کارآفرینی
۱۰- خیلی از راهنماهای مکتوب یا به اصطلاح یلو پیج های تجاری و صنعتی که در زمینههای مختلف منتشر میشود، پرتال اینترنتی و وضعیت مطلوبی برای اطلاع رسانی الکترونیکی در اختیار ندارد. مثلاً در زمینه نفت و پتروشیمی، صنایع نساجی، قطعه سازی یا صنف لیتوگرافان. با راه اندازی سایتی که دایرکتوری مختلفی از اصناف و صنایع گوناگون باشد، رفرنس خوبی برای متقاضیان چنین اطلاعاتی فراهم میکنید که مورد علاقه موتورهای جست و جو نیز میباشد. انتشار آگهی بر روی این گونه پرتالها، معمولاً با استقبال فعالان تجارت و صنعت رو به رو میشود.
همواره کسب اطلاعات از مجموعه ای که در موضوع خاص فعالیت میکند، قوی تر و دقیق تر از جست و جوی عمومی در اینترنت برای دنبال کنندگان این گونه اطلاعات است. پرتالهایی مانند www.gdo.ir نمونه خوبی است.
۱ نظر
با سلام
مطلب خوب و قابل تاملی بود
ممنووووووووووون