اهرم های شش گانه پول سازی

اهرم های شش گانه پول سازی

اهرم های شش گانه پول سازی ،چند اصل مهم که تجارت نتورک مارکتینگ را از سایر فعالیت ها متمایز میسازد استفاده از اهرم های پول سازی است
مفاهیم بسیار مهم در بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ وجود دارد که در سایت راز ثروت  میخواهم به ان اشاره کنیم :

۱ (اهرم اول) رشد تصاعدی :

رشد تصاعدی یک کمیت یا تابع ریاضی است. درک قدرت رشد تصاعدی، اعتماد شما به پتانسیل این تجارت برای پولدار کردن مردم را بیشتر می سازد. آلبرت انیشتین از تصاعد رشدی به عنوان هشتمین شگفتی دنیا یاد می کند.

حال با توجه به نگرش ما ؛ هر شخصی که وارد مجموعه می شود، اگر در ماه اول دو نفر را معرفی و ثبت جایگاه کند، اهرم تصاعد به شکل زیر پیش می رود؛

ماه اول = ۲

ماه دوم = ۴

ماه سوم = ۱۶

ماه چهارم = ۳۲

ماه پنجم = ۶۴

ماه ششم = ۱۲۸

ماه هفتم = ۲۵۶

ماه هشتم = ۵۱۲

ماه نهم = ۱۰۲۴

ماه دهم = ۲۰۴۸

ماه یازدهم = ۴۰۹۶

ماه دوازدهم = ۸۱۹۲

و تعداد مجموعه در طول یک سال به ۸۱۹۲ نفر می رسد.

اهرم های شش گانه پول سازی

۲- (اهرم دوم) سیستم همانندسازی :

یک سیستم همانندسازی شامل:

۱- ورودی (مشتری ها)

۲- فرآیند سیستم (آموزش نحوه فروش)

۳- خروجی (نتورکرها) می باشد.

آموزش های پایه برای ایجاد یک ذهنیت درست از کار، حیاتی هستند. نحوه شروع کار و ساختن تیم در آموزش های پایه مطرح می شوند. معمولاً آموزش های پایه سه ماه (یا نود روز) زمان می برند تا کاملاً در ذهن نتورکرها جا بیفتد.

 

۳ (اهرم سوم) حق نمایندگی:

اگر تجارتی فقط به یک مکان محدود شود، توسعه پیدا نخواهد کرد. اما با ایجاد چندین شعبه به صورت شعبه های زنجیره ای، می توان یک رستوران را در مناطق مختلف توسعه داد. جالب اینجاست که در نتورک نیز می توانید صاحب این حق شوید (یعنی ایجاد زنجیره ای از مشتریان که به صورت تصاعدی به فروش و تبلیغ کالا می پردازند.

اهرم های شش گانه پول سازی

۴- (اهرم چهارم) زمان :

ما اگر در طول روز ۸ ساعت کار کنیم و و در طول هفته به طور متوسط ۵ روز کار کنیم، می توانیم ۴۰ ساعت در هفته کار کنیم.

هر سال ۵۲ هفته است و ما اگر بتوانیم ۵۰ هفته از آن را کار کنیم، جمعاً ۲۰۰۰ ساعت کار می کنیم. اگر کسی در طول عمرش ۴۰ سال کار کند، به این معناست که در این مدت ۸۰۰۰۰ ساعت کار کرده است.

حالا اگر ما به گروه تاجران بپیوندیم و تیم خود را در نتورک بسازیم و پس از ۵ سال، تعداد زیرمجموعه ما ۲۰۰۰۰ نفر بشود.

و این ۲۰۰۰۰ نفر فقط در یک روز ۸ ساعت کار کند، دو برابر کار یک نفر در تمام عمرش می شود. ۱۶۰۰۰۰ = ۸ × ۲۰۰۰۰

 

۵- (اهرم پنجم) پول : سه نوع درآمد وجود دارد.

· درآمد فعالانه :

در این حالت فقط تا وقتی که کار می کنید درآمد دارید. وقتی بر سر کارتان نباشید، درآمدتان قطع می شود (کارگر، کارمند ، متخصص)

اهرم های شش گانه پول سازی

· درآمد حمایتی یا پس مانده :

بعضی وقت ها به خاطر نوع قرارداد کاری که دارید، امکان دارد کار هم نکنید اما برای مدتی درآمد داشته باشید.

اما پس از طی شدن زمان مقرر، دوباره درآمدتان قطع می شود (مثل کارگری که به خاطر از کار افتادگی به مدت یک ماه از حقوق بیمه کارگری استفاده می کند).

· درآمد انفعالی :

در این حالت فیزیک شما چه بر سر کار حاضر باشد و چه نباشد، درآمد خود را دارید (مثل یک کارخانه دار که ابتدا زمانی را صرف می کند،

تا خط تولید یک کارخانه را راه اندازی کند و طبیعتاً تا آن موقع هیچ درآمدی هم نخواهد داشت، ولی به محض بهره برداری از خط تولید کارخانه،

درآمدش شروع می شود، حتی اگر این کارخانه دار به سر کار نرود، باز هم خط تولید کارخانه برایش درآمد ایجاد می کند).

 

۶- (اهرم ششم) قدرت کار تیمی :

“صعود قله وقتی دسته جمعی باشد آسان تر است”، “با هم بودن آغاز است، با هم ماندن پیشرفت و با هم کار کردن موفقیت”

اهرم های شش گانه پول سازی

تصاعد

آلبرت انیشتین از تصاعد به عنوان هشتمین شگفتی جهان یاد کرد.

درک قدرت رشد تصاعدی و ارتباط آن با بازاریابی شبکه ای به شما کمک میکند تا پتانسیل این صنعت را بهتر درک کنید.

به عنوان مثال با کنار گذاشتن تنها یک تومان و فقط و فقط با دو برابر کردن آن در هر روز،

در ظایان روز سی و یکم، بیش از ۱،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ (یک میلیارد) تومان خواهیم داشت.

با تفهیم و تعمیم این اصل بسیار مهم به افراد میتوانید قدرت نا محدود رشد تصاعدی را دریابید،

به همین دلیل است که راهبرانی در بازاریابی شبکه ای توانسته اند برای خودشان سازمانهای بزرگی در اندازه های چند ده هزار نفری و چند صد هزار نفری بسازند.

 

اهرم های شش گانه پول سازی

اهرم

فیلسوف بزرگ یونانی، ارشمیدس گفته است :

یک اهرم با طول و جای مناسب برای ایستادن به من بدهید، ان وقت زمین را هم حرکت خواهم داد… .

این اهرم سازی بر اساس اندیشه جی پال گتی شکل گرفته که گفته :

ترجیح میدهم درآمدم را از ۱% توان ۱۰۰ نفر کسب کنم، تا ۱۰۰% توان خودم.

اهرم و تکیه گاه از ساده ترین ابزارهای شناخته شده بشری است که به انسان توانایی میدهد تا چند برابر وزن خود را جا به جا کند.

همه ما در زندگی به نوعی از اهرم استفاده کرده ایم :

_ وقتی که میخواستیم یک جسم سنگین را جا به حا کنیم.

_ وقتی که خودرویی نیاز به هل دادن داشته و هل دادیم.

در دنیای تجارت ، اصل اهرم سازی تاثیری به مراتب شگفت انگیزتری دارد. معمولا دو دسته از افراد از این اصل به صورت موثر استفاده میکنند:

دسته اول:

صاحبان کسب و کارهای بزرگ میباشند مانند: صاحبان کارخانه و شرکتهای بزرگ که اهرمی به نام کارمندان و کارگران دارند، که این اهرم درآمد عالی برایشان مسازد.

دسته دوم:

سرمایه دارهای بزرگی که با سرمایه گذاری پولهایشان ثروتمند میشوند و در واقع آنها پولهایشان را اهرم میکنند.

 

مفهوم اهرم در هر فعالیت تجاری حایز اهمیت است .

اهرم های شش گانه پول سازی

سه اهرم بسیار مهم :

زمان، پول، انرژی میباشند.

هر شخص یا سازمانی به لحاظ زمان، پول و انرژی دارای محدودیت است بنابراین ضروری است که از اهرم زمان، پول و انرژی دیگران استفاده کرد.

اما در بازاریابی شبکه ای ما میتوانیم اهرم های OPE,OPT,OPM را به خدمت بگیریم که توضیح مختصر هر کدام میپردازیم:

به گفته کلمنت استون ” بهترین پولی که در یک تجارت میتوان از آن استفاده کرد پول سایر افراد است.

( other people money). توانایی به کار گرفتن منابع مالی دیگران به شما این امکان را میدهد

تا کارهای بزرگی را انجام دهید ه اگر میخواستید هزینه آن را از منابع خودتان تامین کنید امکان پذیر نبود.

 

(other people Time) ، وقت سایر افراد است. با اسفاده از این روش،

در حالی که کل توان ما محدود به ۱۰۰% و کل زمان ما محدود به ۲۴ ساعت در شبانه روز است ،

میتوانیم با افزایش افرادی که در شرکت یا سازمان مان مشغول به کار میشوند به صدها و هزاران نفر،

توان و ساعت کارمان را به هزاران برابر افزایش دهیم.

اهرم های شش گانه پول سازی

پاسخ دهید