مبانی ساخت انیمیشن . انیمیشن هنر نمایش دوبعدی و سه بعدی تصاویر می باشد که به قدری سریع می باشد که شما تصور می کنید تصاویر در حال حرکت است. ما در سایت راز ثروت رشته انیمیشن سازی را معرفی میکنیم.
انیمیشن چیست ؟
انیمیشن سازی به زبان ساده یعنی خلق تصاویر متوالی برای ایجاد توهم حرکت.
انیماتور شدن به چه معناست؟
انیماتور به نقاشی هاو مدل ها روی صفحه جان می بخشد. او می تواند ساخت انیمیشن های سینمایی، کارتون های تلویزیونی،تیزرهای تبلیغات، بازی های کامپیوتری،وب سایت ها و موزیک ویدئوها را انجام دهد.
انیماتور شدن و ساخت انواع انیمیشن به چه مهارت هایی نیاز دارد؟
۱- در مورد انواع انیمیشن و ساخت انیمیشن تحقیق کنید
۲- آموختن را از پایه شروع کنید
۳- بازیگری را بیاموزید
۴- آناتومی و نحوه حرکت کردن بدن را بدانید
۵- مبانی ساخت انیمیشن
یک انیماتور چه می کند؟
کار های که یک انیماتور انجام میدهد:
مبانی ساخت انیمیشن
۱- انیماتور کاراکتر
۲- طراحی کاراکتر
۳- هنرمندان پاکسازی
۴- Inbetweeners
۵- مدلسازها
۶- مونتاژ کننده ها
۷- داستان نویس ها
۸- هنرمند پس زمینه
معرفی نرم افزار های ساخت انیمیشن
دوبعدی ها
۱- نرم افزار Adobe Flash
۲- نرم افزار Adobe Photoshop
۳- نرم افزار Adobe After Effects
سه بعدی ها
۱- نرم افزار مایا
۲- نرم افراز ۳D مکس
۳- نرم افزرا بلندر
سخت افزار:
راهکار های ساخت انیمیشن
انیمیشن کامپیوتری (CGI)
در این تکنیک انیمیشن سازی نوع دو بعدی و سه بعدی را به کار میرد ،مانند روش سنتی ست که در آن طراحی فریم ها بصورت دستی انجام می گیرد با این تفاوت که به جای رنگ آمیزی دستی،طرح ها بر روی کامپیوتر اسکن شده و از طریق نرم افزار هایی مانند هارمونی با رنگ آمیخته می گردند.
انیمیشن دو بعدی دیجیتال ۲D
در این تکنیک انیمیشن سازی انیماتور ها از بیت مپ و وکتورهای گرافیکی برای خلق و ویرایش تصاویر انیمیشن ی استفاده می کنند. برای انیمیشن سازی در این تکنیک از برنامه فلش و افترافکت استفاده میکنند.
کات اوت (Cut-out)
روتوسکوپی (Rotoscopy)
فلیپ بوک (Flipbook)
حتما تا به حال در دوران کودکی یا مدرسه گوشه ی دفتر یا کتابهایتان چنین نقاشی متحرکی ساخته اید.در نهایت با ورق زدن سریع آن ها تصاویری متحرک که روایتگر یک داستان هستند به دست می آید.
انیمیشن سه بعدی دیجیتال ۳D Animation
مبانی ساخت انیمیشن های سه بعدی
در این تکنیک انیمیشن سازی میتوان به بعضی از این مراحل از جمله بافت گذاری، ریگ کردن کاراکتر و صحنه، نورپردازی، تنظیم موقعیت دوربین و زاویه دید اشاره کرد.
استریوسکوپ (Stereoscope)
یکی از موارد قوانین ساخت انیمیشن سه بعدی،تکنولوژی استریوسکوپ است که با ایجاد اختلاف زاویه دید در چشم ها و توهم بصری، تصاویر یک محیط مجازی به صورت سه بعدی مشاهده می شوند.
استاپ موشن (Stop Motion)
در این تکنیک انیمیشن سازی انیماتور از اشیای فیزیکی به عنوان کاراکتر های خود استفاده می کند به این صورت که با جابه جایی آنها در هر فریم از آنها عکس برداری می کند و در نهایت از کنار هم قرار دادن این تصاویر، انیمیشن متحرک آنها را خلق می کند.
انیمیشن خمیری یا Claymation
در این تکنیک انیمیشن سازی کاراکترها با خمیر طراحی می شوند و انیماتور با حرکت دادن فریم به فریم و عکس برداری از آنها به ساخت انیمیشن می پردازد.
انیمیشن عروسکی (Puppet animation)
قوانین ساخت انمیشین در این سبک استفاده از عروسک های دست ساز به عنوان کاراکترهای صحنه است. این عروسک ها دارای طناب های نگه دارنده یا آرماتور در بخش هایی از مفاصل شان هستند که عروسک گردان به وسیله آنها عروسک را به حرکت در می آورد و انیماتور از هر حرکت آنها به صورت مجزا عکس برداری می کند
پیکسلیشن (Pixilation)
یکی از تکنیک های استاپ موشن است که در آن کاراکتر اصلی یا پرسوناژ یک بازیگر زنده است و انیماتور با عکس برداری از حرکات مختلف بازیگر فریم های مجزا از او میسازد و بدین ترتیب تصاویر متحرک بصورت منقطع نمایان می شوند.
کات اوت (Cut-out)
یکی از انواع ساخت انیمیشن کات اوت در این دسته بندی انیمیشن سیلوئت (Silhouette) یا سایه ای ست که در آن تمام پرسوناژها در مقابل نور و با دوربین رستروم (Rostrum) عکس برداری می شوند و در نهایت تصویری که ساخته می شود ضد نور یا به شکل سیاه رخ است.
۱۲ تا از قوانین انیمیشن سازی
۱- فشردگی و کشیدگی
۲- پیشبینی
۳- خلاصه گویی
۴- انیمیت مستقیم و حالت به حالت
۵- دنبالهها و حرکت لب به لب (اورلپ)
۶- سرعت و کاهش سرعت
۷- قوس
۸- پویانماییهای ثانویه
۹- زمانبندی
۱۰- اغراق
۱۱- طراحی
۱۲- جذبه
شما درموردمبانی ساخت انیمیشن ، ساخت انیمیشن یا انیمیشن سازی و تکنیک انیمیشن سازی و قوانین انیمیشن سازی چه نظری دارید؟