تکنیک های بازاریابی حضوری
بازاریابی حضوری یا همان فروش حضوری، به زمانی اطلاق می شود که فروشنده و خریدار بصورت حضوری یکدیگر را ملاقات می کنند. این نوع فروش ویزیتوری هم نامیده می شود. حال سوال اینجاست که چطور می توان در این بازاریابی و فروش نتایج بهتری را کسب کرد؟در اینجا به ۵ نکته کلیدی در برقراری ارتباط موثر و افزایش فروش در ملاقات های حضوری اشاره میکنیم با ما همراه باشید.
۱- ظاهر کاملا آراسته و مرتب داشته باشید
یکی از مهمترین نکات در افزایش فروش حضوری، داشتن ظاهری آراسته و مناسب است که نمایانگر شخصیت یک فروشنده حرفه ای باشد. لزوما نیاز نیست که لباس گران قیمت به تن کنید، بلکه باید کاملا آراسته و مرتب باشید. لباسها کاملا اتو کشیده و کفش ها واکس زده باشند. همچنین ظاهر آراسته و پوشش مناسب به افزایش اعتماد به نفس شما نیز کمک میکند و جایگاه شما را در نزد خریدار ارتقاء میدهد و همینطور به شما اعتبار می بخشد.
۲- اعتماد به نفس و قدرت بیان را جدی بگیرید
با اعتماد به نفس و با صدای بلند صحبت کنید. شمرده و محکم حرف بزنید. نشان دهید که به موضوع مورد بحث تسلط دارید و قادر هستید از محصول یا خدمت مورد ارائه خود دفاع کنید. صاف بایستید و ژست های اقتدارآمیز بگیرید. از کلمات و عبارات مناسب و متنوع برای تشریح ویژگی های محصول خود استفاده نمایید.
۳- سوالهای باز مطرح کنید
شاید برای هر مشتری یا خریدار دشوار باشد که به صحبت های ممتد یک فروشنده آماتور یا حتی حرفه ای با دقت گوش دهد. پس گفتگو را تعاملی کنید و خریدار را در مکالمه خود مشارکت دهید. سوالهای مناسب مطرح کنید تا توجه مشتری از موضوع مورد مذاکره منحرف نشود و با شما همراه باشد.
۴- لبخند بزنید
چهره باز و گشاده و یک لبخند ملایم به شما کمک میکند که زودتر با طرف مقابل خود ارتباط برقرار کنید. پس از این تکنیک ساده برای افزایش تاثیر مثبت خود در ارتباط با مشتری استفاده نمایید.
۵- سکوت طلایی فراموش نشود
پس از مطرح کردن سوالات و شنیدن پاسخ ها، نظرات، علایق و نیازهای واقعی مشتری، قدری به او فرصت دهید تا بتواند انتظارات و خواسته های خود را با ویژگی های محصول یا خدمات مورد ارائه شما تطبیق دهد. در این زمینه شما هم میتوانید به او کمک کنید و به نکات موثری اشاره نمایید.
چکیده
همه کارهای ما نوعی ارتباط است و همه ما سعی داریم به نوعی در دیگران نفوذ کنیم، بیشتر و بهتر حرف زدن ملاک ارتباط موثر نیست بلکه توجه به حرکات و گوش دادن فعال باعث ارتباط موثر می شود. نکات کلیدی بازاریابی حضوری را در این پست مطالعه نمودید. برای موفقیت در امر فروش و به خصوص فروش حضوری که نیاز به تعامل مستقیم و رودر رو با مشتری دارد رعایت این نکات می تواند بسیار مفید باشد.