راهکار های نوشتن محتوای تبلیغاتی

راهکار های نوشتن محتوای تبلیغاتی

راهکار های نوشتن محتوای تبلیغاتی ، نوشتن محتوای تبلیغاتی یک مهارت است که در همه زمینه های زندگی مورد نیاز است. مانند سایر مهارت ها، برای نوشتن شما نیز نیاز دارید که برای تسلط بر آن تمرین کنید. آموزش درست تمام چیزی است که شما برای دستیابی به مهارت های نوشتن لازم دارید. در راز ثروت با شیوه های نوشتن محتوای تبلیغاتی آشنا شوید.

نوشتن محتوای تبلیغاتی چگونه است؟

در راهکار های نوشتن محتوای تبلیغاتی برای نوشتن محتوای تبلیغاتی راه های زیادی وجود دارد. تقریباً امروزه برای تمامی کالاها از محتوای تبلیغاتی استفاده می کنند. امروزه با پیشرفت اینترنت در گسترش استفاده از آن استفاده از فضای های اینترنتی و سایت های اینترنتی برای تبلیغ محصولات به امری عادی تبدیل شده است.

بازاریابی محتوا به یکی از روش ها و ابزار های بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است.

با استفاده از فرآیند تولید محتوا و نوشتن محتوای تبلیغاتی شما می توانید به راحتی از امکانات و فضای ایجاد شده بر روی بستر اینترنت برای تبلیغ محصولات و خدمات و کالاهای خود استفاده کنید.

روش های نوشتن محتوای تبلیغاتی مناسب در اینترنت

راهکار های نوشتن محتوای تبلیغاتی

با توجه به گسترش اینترنت و رشد بسیار سریع کاربران آن در سال های اخیر تبلیغات در اینترنت شکل جدیدی به خود گرفته است. شما باید قبل از اقدام به نوشتن محتوای تبلیغاتی و صرف کردن وقت و هزینه بر روی این کار، باید با روش های نوشتن یک محتوای تبلیغاتی خوب آشنا شوید. با این کار می توانید علاوه بر اینکه یک محتوای عالی را در اختیار داشته باشید در وقت و هزینه خود نیز صرفه جویی مناسبی نمایید.

تیتر حرفه ای انتخاب نمایید

مهمترین بخش هر محتوای نوشتاری استفاده از تیتر مناسب است. تیتر مطلب باید آنقدر جذاب باشد که کاربر و مخاطب سایت را برای ادامه دادن و مطالعه آن ترغیب کند. همچنین علاوه بر تیتر جذاب شما باید به متنی که قرار است در زیر تیتر هم نوشته شود توجه کنید. یک تیتر جذاب و مرتبط با متن اصلی می تواند تأثیر بسیار بالایی برای جذب نویسنده داشته باشد.

متن خود را بهتر، روان تر و قابل فهم نگارش کنید

یکی دیگر از مواردی که باید در راهکار های نوشتن محتوای تبلیغاتی به شدت به آن دقت کنیم این است که متن خود را به صورت روان و قابل فهم به نگارش در بیاورید. منظور از روان و قابل فهم این است که بتوانید با نگارش یک متن ساده خواننده و کاربر را به سمت خود جلب کنید. به همین دلیل هر چه متن شما روان‌تر و قابل فهم تر باشد کاربران و خوانندگان زیادی به سراغ متن شما خواهد رفت.

برای اینکه بتوانید یک متن را روان بنویسید باید از کلمات قابل فهم و آشنا در متن استفاده کنید.

قبل از نوشتن زیاد مطالعه کنید

قبل از اینکه بخواهید یک متن را منتشر کنید باید با انواع متن ها و نوشته ها آشنایی داشته باشید. به همین دلیل باید زیاد کتاب بخوانید. خواندن کتاب و مجله ارتباط مستقیمی بر نحوه نگارش متن های تبلیغاتی دارد. برای نوشتن یک محتوای تبلیغاتی باید در خصوص موارد مربوط و کالاهای مربوط به دایره لغات خود را به خوبی بالا ببرید. مطالعه در سایت ها و مجلات آنلاین می تواند به شما در این زمینه کمک بسیار زیادی کند.

ارائه محتوای کامل و بی نقص

در روش های نوشتن محتوای تبلیغاتی یکی از مهمترین نکات در نوشتن محتوای تبلیغاتی این است که اطلاعات را کامل و بدون نقص به مشتری منتقل کنید. هرچه که مشتریان نسبت به کالا و خدمات و محصولات شما اطلاعات داشته باشند راحت تر می توانند نسبت به انتخاب آن اقدام نمایند. برای همین هم شما باید در محتوای تبلیغاتی خود اطلاعات کاملی را به مشتری ارائه نماید.

شما باید در محتوای تبلیغاتی خود تمام بخش های محصول و خدمات خود را برای مشتری به خوبی نمایان کنید تا تمام شک ها و تردید های مشتریان برای خرید و استفاده از محصول و خدمات شما بر طرف شود.

ترسیم یک خط داستانی برای محصول

در راهکار های نوشتن محتوای تبلیغاتی شاید این مورد برای نوشتن محتوای تبلیغاتی کمی عجیب باشد اما باید بدانید که مردم به داستان سرایی و مطالعه داستان ها علاقه بسیار زیادی دارند. شما می توانید با استفاده از داستان سرایی مخاطب خود را با محصول و خدمات خود درگیر کنید و با او قدم به قدم برای حل چالش ها و مشکلات پیش روی محصول قدم بردارید. باید این نکته را به یاد داشته باشید که در داستان سرایی محتوای نامناسبی در اختیار مشتری قرار نگیرید چرا که حس بدی را به مشتری القا می کند.

اصول محتوا نویسی:

در روش های نوشتن محتوای تبلیغاتی

اگر اصول محتوا نویسی را رعایت کنید در اصل یک گام در آموزش محتوا نویسی برداشته اید و مخاطبان، شما را انتخاب خواهند کرد

راهکار های نوشتن محتوای تبلیغاتی

مرحله اول در آموزش محتوا نویسی: ملزومات نوشتن

چرا باید نویسنده شوید

آیا استعداد نوشتن دارید؟ این سوال اشتباه است.

راه هایی که می توانید برای ایجاد محتوا از آن ها الهام بگیرید

مرحله دوم در آموزش محتوا نویسی: قبل از نوشتن

مقدمه ای برای نوشتن انواع مختلفی از اطلاعات

برنامه ریزی برای نوشتن
دستورالعمل برای نوشتن
سند محور خواننده
ارجاع و بلاگر بودن

مرحله سوم در آموزش محتوا نویسی : درست نوشتن

راهکار های نوشتن محتوای تبلیغاتی

درست نوشتن (آموزش محتوا نویسی)
درست نوشتن است که در تولید محتوا اهمیت فراوانی دارد
خواندن برای نوشتن
نوشتن پاراگراف های موثر
پیش نویسی
نوشتن موثر
ارتباط با کارشناس موثر
گرامر برای نویسندگان
خطاهای دستوری مشترک

مرحله چهارم در آموزش محتوا نویسی : پس از نوشتن

خواندن اثبات
ویرایش
ارتباط با گرافیست
بازنویسی

مرحله پنجم در آموزش محتوا نویسی: انتشارات، کار پروژه

این روزها تقاضای فزاینده ای برای نویسندگان محتوا وجود دارد و محتوای خوب به درآمد تبدیل می شود

همان طور که ذکر کردیم این روزها تقاضای فزاینده ای برای نویسندگان محتوا وجود دارد زیرا محتوای خوب اغلب به درآمد تبدیل می شوند. این دوره مهارت های لازم برای نوشتن مقالات موثر برای وب را فراهم می کند. همچنین منابع فوق العاده ای را برای به دست آوردن پروژه های مستقل به شما ارائه می دهد.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا یکی از آن زمینه هایی است که روز به روز در حال گسترش است و به نظر می رسد تقاضای زیادی دارد. بنابراین این پلت فرم با ارائه یک سری از ۵۹ دوره و آموزش برای رفع نیاز های شما ارائه شده است. با تمرکز بر روی ویژگی های مختلف این مبحث از جمله شبکه های اجتماعی، بنیاد ها، پادکست ها، خبرنامه ها و موارد دیگر مسلم است که بر اساس سطوح مختلف دشواری، یادگیری زیادی هم وجود دارد.

شما فکر می کنید یک نویسنده محتوا چه ویژگی هایی دارد؟

هر وب سایت دارای مخاطب هدف خاص است و برای جذب آن ها به مناسب ترین مطالب نیاز دارد. محتوا باید حاوی کلمات کلیدی باشد برای بهبود سئوی وب سایت. به طور کلی یک نویسنده محتوای وب، دانش سئو را نیز کسب کرده است که به عنوان نویسنده محتوای سئو نیز شناخته می شود.

انواع محتواهای تبلیغاتی

در شیوه های نوشتن محتوای تبلیغاتی

محتوای تبلیغاتی می‌تواند به شیوه‌های مختلف تولید شود. می توان انواع محتواهای تبلیغاتی را در موارد زیر خلاصه کرد:

متن تبلیغاتی در فرمت مقاله مانند آموزش در یک حوزه بخصوص

محتوای تبلیغاتی در فرمت موشن گرافیک و یا تیزرهای تبلیغاتی

محتوای تبلیغاتی در فرمت تصویر و بنرهای تبلیغاتی

محتوای تبلیغاتی در حوزه پادکست‌های تبلیغاتی

اما چگونه می‌توان یک محتوا و یا متن تبلیغاتی حرفه‌ای تولید کرد؟

تبلیغاتی

برای متن تبلیغاتی خود یک تیتر حرفه‌ای انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگزارترین بخش‌های یک متن تبلیغاتی، تیتر و یا عنوان آن است.

تیتر محتوای تبلیغاتی باید به حدی جذاب و حرفه‌ای انتخاب شود که بازدیدکننده به مطالعه آن ترغیب شود. در کنار انتخاب بک تیتر حرفه‌ای باید به متن محتوای تبلیغاتی نیز دقت کنید و به صورتی آن را تولید کنید که در انتخاب تیتر اغراق نکرده باشید.

در بسیاری از موارد دیده شده است که برخی از سایت‌ها یک تیتر جذاب برای محتوای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند؛ اما محتوای آنها دارای ارزش نیست. به صورتی که خواندن محتوا هیچ جذابیتی برای مخاطب ندارد و در این صورت مخاطب در اواسط مطالعه محتوا خواندن آن را رها می‌کند.

محتوای تبلیغاتی خود را به صورت روان و قابل فهم تولید کنید

روان بودن متن از دیگر موارد مهم در تولید متن تبلیغاتی است. جذب کردن مخاطب یکی از اهداف بخصوص بازاریابی اینترنتی است و شما باید در خصوص تحقق یافتن این هدف گام بردارید. در این صورت، هرچه متن تبلیغاتی شما روان‌تر باشد، به صورتی که برای مخاطب قابل فهم تر باشد، امکان به اشتراک گذاری محتوا و بازدید از آن توسط مخاطبان دیگر بیشتر می‌شود و در این صورت شما گام مهمی در جهت توسعه کسب و کار خود برداشته‌اید.

به منظور تولید بک محتوای تبلیغاتی قابل فهم برای مخاطب، از کلمات آشنا استفاده کنید تا باعث گیج شدن مخاطب نشوید. در صورتی که در شرح محصولات خود ناچار به استفاده از کلمات تخصصی هستید، بهتر است که این کلمات را برای مخاطبان تبیین کنید تا بتوانند آن کلمات را بهتر درک کنند.

سایر محتواهای تبلیغاتی جذاب و حرفه‌ای را مطالعه کنید

یکی از موارد تاثیرگزار روی نحوه نگارش افراد، مطالعه مقالات و کتاب‌های مختلف است. در این صورت، شما به منظور تولید یک متن تبلیغاتی جذاب سعی کنید کتاب‌ها و مقالاتی را مطالعه کنید که نویسندگان حرفه‌ای آن‌ها را نوشته‌اند. با این روش، شما دایره کلمات خود را بالا می‌برید و بهتر می‌توانید محتوا تولید کنید.

به طور کامل و دقیق محصولات و خدمات خود را در محتوای تبلیغاتی معرفی کنید

توجه به این نکته که ارائه اطلاعات کامل و دقیق از خدمات و محصولات یک سایت، برای یک مشتری ضروری است، اهمیت بسیاری در تولید محتوای تبلیغاتی دارد. به منظور تولید یک متن تبلیغاتی شما باید نیاز مشتری را شناسایی کنید.

در این صورت، بهتر می‌توانید ویژگی‌های خاص محصولات و خدمات خود را شرح دهید. در نتیجه این شرایط، اگر مشتری به تمامی اطلاعات خدمات شما دسترسی داشته باشد، بهتر به شما اعتماد می‌کند و بیشتر به خرید ترغیب می‌شود.

در واقع، در تولید یک محتوای تبلیغاتی توجه داشته باشید که این محتوا باید به تمامی سؤالات موجود در ذهن مخابان پاسخگو باشد.

می‌توانید از داستان سرایی در تولید محتوای تبلیغاتی استفاده کنید

از راهکارهای جذاب به منظور تولید یک متن تبلیغاتی استفاده از روش‌های داستان سرایی است. داستان سرایی به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید مشتریان خود را به مطالعه متن ترغیب کنید و در برابر، مشتری نیز بیشتر با محتوای تبلیغاتی شما ارتباط برقرار می‌کند. باید سعی کنید داستان شما حس بدی به مخاطب ندهد.

از لینک‌های داخلی در تولید متن تبلیغاتی خود استفاده کنید

در راهکار های نوشتن محتوای تبلیغاتی لینک دهی داخلی هم از نظر مخاطبان جذاب است و هم روی سئوی سایت تأثیر چسمگیری می‌گذارد. در صورتی که می‌خواهید یک محتوای تبلیغاتی جذاب و حرفه‌ای تولید کنید، می‌توانید از مقالات قبلی سایت به منظور لینک دهی داخلی استفاده کنید.

در این شرایط، اگر در تولید محتوا یک استراتژی موفق را در پیش بگیرید، می‌توانید از محتواهای خود در تولید متن‌ها و محتواهای بعدی استفاده کنید.

محتوای تبلیغاتی جذاب و حرفه‌ای باید دارای قسمت‌های مختلف باشد

به منظور تولید متن تبلیغاتی حرفه‌ای بهتر است که تمامی اطلاعات در رابطه با محصول را در دو سه جمله اول متن خلاصه نکنید.

نقش تبلیغات محتوایی در موفقیت فروش

در شیوه های نوشتن محتوای تبلیغاتی

۱. مشتری را مستقیما مخاطب قرار دهید
۲. مجهول نویسی را کنار بذارید
۳. از فرصت‌های از دست رفته بیشتر بنویسید
۴. هوش مشتری را تحریک کنید؛ نه تخریب
۵. برای CTA برنامه‌ریزی کنید
۶. تخفیف‌ها و ویژگی‌های خاص را پر رنگ‌تر جلوه دهید
۷. اغراق و دروغ را به کلی دور بیاندازید

 

پاسخ دهید