چگونه بازدهی خوبی داشته باشیم

چگونه بازدهی خوبی داشته باشیم

چگونه بازدهی خوبی داشته باشیم ، بازدهی فردی یک عامل بسیار مهم، کلیدی و متمایزکننده در دستیابی به اهداف می باشد، یکی از مهمترین نگرش های افراد موفق همین است که چگونه می‌ توانند نتایج بیشتر و بهتری را در زمان کمتری بگیرند. چه خوب میشود که ما هم این نگرش را در خود ایجاد کرده و آگاهانه به دنبال راههایی باشیم تا نتایج بیشتر و بهتری را در زمان کمتری بگیریم یعنی بازدهی فردی مان را بالاتر ببریم. با راز ثروت بازدهی خود را بالا ببرید.

چگونه بازدهی روزانه را افزایش دهیم؟

هشت استراتژی برای بهینه کردن بازدهی روزانه
محیط کار، پر از صداهایی است که می‌تواند حواس‌تان را پرت کند و مانع از تمرکز شما بر کارهای مهم شود. به همین دلیل لازم است رویکردی موثر را در پیش گیرید و محیط کارتان را چنان مدیریت کنید که بتوانید فکر و ذهن‌تان را برای انجام هر چه‌ بهتر کارها به‌ کار گیرید.

برای شروع می‌توانید این هشت رهنمود را به‌ کار گیرید:

چگونه بازدهی خوبی داشته باشیم

۱- میمون را بکشید

در این مقاله در این لینک درباره فکر میمونی صحبت کردیم.
چگونه بازدهی روزانه را افزایش دهیم
این، طرز فکری خطرناک است؛ هنگامی‌که به افکارتان اجازه می‌دهید بر کاری که انجام می‌دهید تاثیری منفی بگذارند.
بهترین روش برای کشتن فکر میمونی این است که افکارتان را روی برگه‌ای یادداشت کنید؛ سپس زمانی که بیکار هستید به آن‌ها فکر کنید.
یکی از دلایلی که روش ۲۵ دقیقه کار و ۵ دقیقه استراحت را پیشنهاد کردیم.

۲- صفحه مربوط به ایمیل‌تان را ببندید

همیشه باز بودن صفحه ایمیل بسیار وسوسه‌انگیز است.
حتی اگر به ایمیل‌ها پاسخ هم ندهید، آمدن ایمیل جدید می‌تواند به‌اندازه کافی حواستان را پرت کند و تمرکزتان را از بین ببرد. زمان خاصی را به چک کردن ایمیل‌تان اختصاص دهید و با این کار از پیامدهای منفی آن جلوگیری کنید؛ وگرنه، اسیر آن خواهید شد.
چگونه بازدهی خوبی داشته باشیم

۳- میزان سر و صدای اطراف را تنظیم کنید

برخی افراد به سکوت کامل نیاز دارند و برخی دیگر برای توجه نکردن به صداهایی که حواس‌شان را پرت می‌کند، ترجیح می‌دهند در اطراف‌شان صدای کمی باشد. همه این‌ها به خودتان بستگی دارد. باید روش‌ها و شرایط مختلف را امتحان کنید تا مناسب‌ترین را بیابید.

۴- جلسات را مدیریت کنید

براساس شرایط کاری‌تان شاید کنترلی بر تعداد جلسات نداشته باشید. اما اگر بنا به شغل‌تان بر این مسئله کنترل دارید این موارد را به ذهن بسپارید:
در حالت ایستاده با طرف مقابل ملاقات کنید.
می‌توانید یک یا دو صندلی در اتاق‌تان بگذارید تا افراد در صورت لزوم روی آن‌ها بنشینند، اما اگر بیشتر افراد ایستاده باشند جلسات خیلی طول نخواهد کشید.
برای جلسات، دستور جلسه تنظیم کنید.
پیش از شروع جلسه، صورت‌جلسه‌ها را در اختیارشان بگذارید تا فرصت داشته باشند خود را برای ارائه ایده‌های مهم آماده کنند. این کار باعث می‌شود جلسه در مسیر درست هدایت شود و خیلی زود به نتیجه برسید.
برای هر موضوع، زمان مشخصی در نظر بگیرید.
چگونه بازدهی روزانه را افزایش دهیم
به‌این‌ترتیب، افراد یاد می‌گیرند از وقت‌کشی بپرهیزند و از حاشیه پردازی دوری کنند.
فقط افرادی را برای جلسه دعوت کنید که حضورشان ضروری است.
چگونه بازدهی روزانه را افزایش دهیم
بیشتر جلسه‌ها فقط باعث هدر رفتن وقت و منابع انسانی می‌شوند. پیشنهاد ما این است که از این جلسات پرهیز کنید و یا راه‌هایی را برای بهتر اجرا شدن آن بیابید.

۵- از انجام همزمان چند کار خودداری کنید

شاید احساس کنید با انجام همزمان چند کار می‌توانید کارهای بیشتری را به اتمام برسانید، اما تحقیقات بسیاری این مسئله را اثبات کرده‌اند که در چنین شرایطی بازدهی فرد به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد. در حقیقت، انجام همزمان چند کار خلاقیت را کاهش می‌دهد، درصد اشتباه را بالا می‌برد و به ذهن سپردن جزییات مهم را دشوار می‌کند. پیشنهاد ما این است که در یک‌ لحظه فقط یک کار انجام دهید.

۶- بدانید چگونه باید با حواس‌پرتی‌ها روبه‌رو شوید

شما نمی‌توانید آن اندازه که می‌خواهید، بر روزتان کنترل داشته باشید. اتفاقی که اغلب رخ می‌دهد این است که روزهای‌تان پر از حواس‌پرتی می‌شود و بازدهی‌تان به‌شدت پایین می‌آید؛ زیرا پیوسته ناچارید با حواس‌پرتی‌ها روبه‌رو شوید.
حواس‌پرتی‌ها از ناراحتی‌های کوچک
(مانند یک تماس تلفنی پیش‌بینی‌ نشده)
تا مشکلات بزرگ (مانند بیماری یا مرگ یکی از عزیزان) را در بر می‌گیرد.
تغییرات بزرگ زندگی مانند ازدواج، تولد فرزند و یا تغییر شغلی نیز حواس‌پرتی به شمار می‌آیند.
در چنین شرایطی خارج شدن از برنامه روزانه بسیار آسان است. چه، تنها یک روز از برنامه سرپیچی کنید و چه برنامه‌تان را به‌طور کلی کنار بگذارید، حواس‌پرتی‌ها پیشرفت برنامه‌ریزی‌شده‌ی شما را دشوار می‌سازند.
همه ما با چنین اتفاقاتی روبه‌رو شده‌ایم اما آنچه افراد موفق را از سایرین متمایز می‌کند، دانستن شیوه مدیریت این اتفاقات است. برای رسیدن به این هدف می‌توانید چند کار انجام دهید:
این حقیقت را بپذیرید که حواس‌پرتی‌ها اتفاق خواهند افتاد؛
زیرا آن‌ها بخشی از زندگی هستند. آنچه در کنترل شماست، واکنش‌تان به این اتفاقات پیش‌بینی‌ نشده است.

عوامل حواس‌پرتی را بیابید.

باید بدانید حواس‌تان چگونه پرت می‌شود.
(زنگ تلفن، پیام کوتاه، ایمیل یا افراد حاضر در محل کار)؛ سپس رویکردی را در پیش گیرید که هنگام انجام کارهای مهم، مانع از وقوع این اتفاقات شوید.
به خودتان استراحت دهید.
نکته مهم این است که زمان کافی برای استراحت‌تان در نظر بگیرید و تعیین کنید چه وقت باید دوباره‌ کارتان را ادامه دهید.
انگیزه‌های‌تان را دوباره ارزیابی کنید. تنها تکیه‌ بر انگیزه‌ها کافی نیست؛ زیرا ممکن نیست که همیشه باانگیزه باشید.
اما اگر در حرکت طبق برنامه روزانه‌تان شکست بخورید یادآوری این حقیقت که چرا برخی کارها را به برنامه روزانه‌تان اضافه کرده‌اید می‌تواند موثر باشد.
دوباره شروع کنید.
اگر برنامه‌تان کاملا شکست‌خورده است و تمام انگیزه‌تان را از دست‌ داده‌اید باید جرات شروع دوباره را داشته باشید.
شکست می‌تواند مأیوس‌ کننده باشد اما بهتر از این است که هرگز دوباره از جا بلند نشوید.
حواس‌پرتی برای همه رخ می‌دهد. مهم این است که زمان رخ دادن آن‌ها را پیش‌بینی کنید و بدانید که هنگام رویارویی با آن‌ها چه باید بکنید.

۷- «نه» گفتن را بیاموزید

افراد اغلب هنگامی‌ که باید نه بگویند، بله می‌گویند. ما برای این کار دلایل بسیاری داریم؛ مثلا می‌گوییم که می‌خواهیم طرف مقابل را ناامید نکنیم. اما به همه‌چیز بله گفتن، بر زمان و خلاقیت‌تان سو تاثیر بسیاری به‌ جا می‌گذارد. چند بار انجام این کار کافی است تا موفقیت از کارهای روزانه‌تان رخت ببندد.
کافی است به خاطر داشته باشید که هرگاه به درخواستی پاسخ مثبت می‌دهید، به فرصت دیگری در زندگی‌تان پاسخ منفی می‌دهید. البته ممکن است نتوانید به برخی افراد، از جمله رئیس‌تان نه بگویید. در چنین شرایطی بهتر است از روش «بله، اما» استفاده کنید.
به‌ عنوان‌ مثال
می‌توانید چنین بگویید:
«بله، از انجام این کار خوشحال می‌شوم (درخواست) اما این کار باعث می‌شود دیرتر بتوانم (کار مهم دیگری) را به پایان برسانم.
فکر می‌کنید بهتر است ابتدا (کار درخواستی) را انجام دهم یا ترجیح‌تان این است که بر (کار مهم دوم) تمرکز کنم؟»
به خاطر داشته باشید که:
«نه گفتن»، راه‌های دیگری نیز برای انجام این کار وجود دارد. به‌ عنوان‌ مثال،
می‌توانید بگویید:
«از اینکه در چنین فرصتی به یاد من بودید از شما بسیار سپاسگزارم اما فعلا توان انجام این کار را ندارم.»

۸- کارهای غیرضروری را از فهرست‌تان حذف کنید

کارهای بسیاری هستند که لازم نیست آن‌ها را انجام دهید؛ مانند زن خانه‌داری که احساس می‌کند هر روز باید خانه را جارو بکشد در صورتی‌که شاید انجام این کار یک یا دو بار در هفته کافی باشد. گاهی لازم است برخی کارها انجام شوند، اما لزومی ندارد خود ما این کار را بکنیم.
در مثال جارو، مادر خانه می‌تواند این کار را به یکی از فرزندان خود واگذار کند. اگر در جایگاه مدیریت قرار دارید بر کارهایی تمرکز کنید که تنها خود شما باید انجام دهید سپس سایر کارها را به افراد دیگر واگذار کنید.
خلاصه مباحث گفته شده:
چگونه بازدهی روزانه را افزایش دهیم

هفت رهنمود ساده برای داشتن بازدهی بیشتر

بر این باوریم که می‌توانید همه‌ چیز را به شکل فرآیند بیست هشتاد درآورید؛
(در این لینک می‌توانید مطالعه کنید). بدین معنا که مهم‌ترین کارها را انجام داده و بقیه را کنار بگذارید.

۱- سطح انرژی‌تان را تعیین کنی

به ساعت‌های مختلف روز به میزان انرژی‌تان از ۱ تا ۱۰ امتیاز دهید، به‌ طوری‌که ۱ کمترین و ۱۰ بیشترین میزان انرژی را نشان دهد. یک هفته این کار را انجام دهید تا دقیقا بدانید در طول یک روز عادی، در ساعات مختلف چقدر انرژی‌ خواهید داشت.

۲- میزان سختی هر کار را تعیین کنید

همین فرآیند را در مورد همه کارهایی که باید انجام دهید تکرار کنید؛ سپس بر اساس انرژی لازم برای تکمیل هر یک، عددی را در نظر بگیرید.
(۱= کمترین انرژی، ۱۰= بیشترین انرژی)

۳- کارها را اولویت‌بندی کنید

مسئولیت‌های روزانه‌تان را ارزیابی کنید؛ سپس آن‌ها را به ترتیب اولویت، مرتب کنید.
برخی از این مسئولیت‌ها در گروه کارهای روزانه قرار می‌گیرند و برخی باید هفتگی، ماهیانه و حتی سالیانه انجام شوند.
مهم این است که بدانید کدام‌ یک در کارتان اهمیت دارد.

۴- از زمان‌بندی استفاده کنید

برای انجام مهم‌ترین کارهای فهرست‌تان، از زمان‌بندی استفاده کنید.
می‌توانید برای انجام کارهای روزانه یا هفتگی زمانی خاص را تعریف کنید؛
سپس کارهای ماهیانه یا سالیانه را در ساعات دیگر روز انجام دهید.
این مرحله اهمیت بسیار دارد؛
زیرا عادت می‌کنید کارهای مهم را در اولویت قرار دهید، نه اینکه هر وقت فرصت کردید به انجام این کارها بپردازید.

۵- بر مهم‌ترین کارها تمرکز کنید

چگونه بازدهی خوبی داشته باشیم
ابتدای هر روز سه تا پنج مورد از مهم‌ترین کارهایی را که باید همان روز و در اولین فرصت انجام شوند، انتخاب کنید.
تنها زمانی می‌توانید به انجام دیگر کارها بپردازید که این کارها را تمام کرده باشید.
همچنین لازم است به میزان انرژی‌تان نیز توجه کنید.
هنگامی‌ که خسته هستید کارهایی را انجام دهید که به تمرکز زیاد نیاز ندارند.

۶- روز کاری‌تان را ارزیابی کنید

در پایان هر روز، کارهایی را که انجام داده‌اید ارزیابی کنید.
اگر مهم‌ترین کارها را انجام داده‌اید، بهتر است همین برنامه را ادامه دهید اما اگر در انجام این کارها موفق نبوده‌اید، عامل اصلی را بیابید و آن را از میان بردارید. لازم است پیش از پایان روز، برنامه کارهای روز بعد را نیز آماده کنید.

۷- محیطی شاد و دور از دسترس بیابید

چگونه بازدهی خوبی داشته باشیم موانع بسیاری هستند که اجازه نمی‌دهند یک محیط کار دور از دسترس وشاد داشته باشید
خبر خوب این است که اگر آگاهانه کارهای‌تان را اولویت‌بندی کرده باشید متمرکز ماندن، کار دشواری نخواهد بود.
پیشنهاد می‌کنیم به چند عادت خو بگیرید:
با نوشتن افکاری که تصادفی به ذهن‌تان خطور می‌کنند فکر میمونی را بکشید
صفحه ایمیل‌تان را ببندید
نه گفتن را یاد بگیرید
تعداد جلسات‌تان را محدود کنید
از انجام همزمان چند کار بپرهیزید و کارهای غیرضروری را از فهرست‌تان حذف کنید.

۱۰ روش برای این‌که در محیط کار بازدهی بیشتری داشته باشید

چگونه بازدهی خوبی داشته باشیم

همیشه بین کار و زندگی توازن ایجاد کنید
بیشترین استفاده را از جلسات ببرید
به مشارکت توجه کنید
استانداردهای ارتباطی را بهبود دهید
روی خروجی کار خیلی دقت داشته باشید
اهداف کوتاه‌‌مدت و بلندمدت تعیین کنید
از تلفن استفاده کنید
به جرقه‌های خلاقانه توجه کنید
غذای سبک و مقوی مصرف کنید
زمانی را به تفکر و تأمل اختصاص دهید

۵راه برای افزایش بازدهی ذهن

۱- اهدافمان را به طور واضح و روشن تعیین کنیم
۲- برنامه قابل اجرا و مکتوب طراحی کنیم
۳- اولویت دادن به اولویت‌ ها
۴- عوامل حواس‌ پرتی را حذف کنیم
۵- سریعتر کار کنیم

 

چگونه صبح را با انرژی شروع کنیم؟

چگونه بازدهی خوبی داشته باشیم

افزایش بازدهی ذهن و بدن در ۵ مرحله صبحگاهی

بیشتر ما ساعات بسیاری را مشغول کار هستیم:
۴۰، ۵۰ یا حتی ۶۰ ساعت در هفته. اما احتمالا، با حواس‌پرتی‌هایی مثل تفریحات اینترنتی، خوردن در محل کار و برنامه ریزی بد زمانی، ما تنها در مدت کوتاهی از روز خود بازده و کیفیت کاری بالایی را ارائه می‌دهیم.
به گزارش آلامتو به نقل از Businessinsider؛
در اینجا پنج عادت کاربردی را برای اضافه کردن به صبحگاه ارائه می‌دهیم که کمک می‌کنند در دفتر کار بیشترین بازده را داشته باشید و تمام روز بتوانید کار کنید.

۷ دقیقه ورزش

آره، نه ۱۰ دقیقه – تنها ۷ دقیقه. چرا؟
این زمان آنقدر کوتاه است که روی دیگر قسمت‌های صبحگاه شما تاثیر نگذارد و آنقدر هم طولانی هست که هر خستگی باقی مانده از شب قبل را از شما بزداید.

روز خود را سبز شروع کنید.

البته، به همه ما گفته‌اند که صبحانه مهمترین وعدۀ روزانه است و واقعا راحت است که شکم خود را با شیرینی، کاسۀ غلات، ساندویچ تخم‌مرغ و … پر کنید تا متابولیسم بدن شما بالاتر رود.
درست است که همۀ این انتخاب‌ها می‌توانند خوب باشند، اما متعجب خواهید شد اگر بدانید که با یک کوکتل سبز چقدر می‌توانید سر حال شوید. و البته خوردن یک آبمیوه سالم به زمان کمتری تا پختن شیرینی هم نیاز دارد.
من یک فرمول سریع و راحت را استفاده می‌کنم:
یک سیب، یک موز، یک پرتقال، یک مشت اسفناج، نصف یک خیار، هر آبمیوۀ موجود یا آب نارگیل، چند قطعه یخ و مقداری تخم کتان را برای یک دقیقه در مخلوط کن با هم ترکیب کنید.

سه کار پیروزمندانۀ روز خود را انتخاب کنید.

در زمانی که منتظر آماده شدن ترکیب سلامتی خود هستید، به روز خود فکر کنید و تصمیم بگیرید که برای احساس پیروزی در انتهای روز کدام ۳ کار را باید انجام دهید.
درست است، هر روز شما در نهایت پیروزمندانه نخواهد بود، اما اینگونه برنامه‌ریزی کردن به شما کمک می‌کند که زندگی را به جریان بیاندازید.

تقویم را با برنامه‌های خود پر کنید.

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که مردم در سر کار می‌کنند این است که لیست کارهایی که باید انجام دهند را تبدیل به لیستی از پروژه‌های موثر و با محدودیت زمانی نمی‌کنند.
من متوجه شدم که آدم‌هایی که اینکار را انجام می‌دهند اکثرا کارهای خود را در زمان مورد نظر تحویل می‌دهند.
کار راحتی است: برای هر کار بزرگی که در لیست شما وجود دارد، آن زمانی را که فکر می‌کنید نیاز است را روی تقویم خود پر کنید – و سپس ۳۳% زمان بیشتر هم اضافه کنید تا مطمئن باشید که آن کار به درستی انجام می‌شود.
اگر که پروژه شما چند روزه است یا اینکه نمی‌توان مستقل آن را انجام دهید، زمان مورد نظر برای آن را به قسمت‌های قابل هضم تبدیل کنید. یک زمان برای این بگذارید که نقشۀ کاری خود را بکشید و بعد هم زمانی را در نظر بگیرید تا در طی آن کار را انجام دهید.
این روش ساده به شما کمک می‌کند که مسئولیت خود را قبول کرده و به شما این فرصت را می‌دهد که وقتی حواستان پرت شد، درجا تمرکز شما بروی کارتان باز گردد. اغلب، ما می‌گذاریم که حواس‌پرتی تمام صبح ما را از بین ببرد – شما نباید بگذارید که یک ایمیل، یا چک کردن سایت‌های مختلف و … شما را از برنامۀ روزانۀ خود دور کند.

قدرت خود را بعد از ناهار دوباره کسب کنید.

۱۵ دقیقۀ بعد از نهار را وقت بگذارید تا دوباره روی زندگی تمرکز کنید – این یک جور مدیتیشن حرفه‌ای به حساب می‌آید.
از کامپیوتر خود دور شوید، آن را خاموش کنید، به یک اتاق ساکت بروید و مشخص کنید که برای باقی روز چه کارهایی باید انجام دهید.
به این فکر کنید که لیستی که صبح برای خود مشخص کردید را تا کجا پیش برده‌اید. آیا از برنامۀ خود جلوتر هستید؟
یا عقب‌تر؟ شما کم کم می‌بینید که این ۱۵ دقیقه‌ها به شما کمک می‌کند ببینید که چطور از مسیر خود منحرف شدید، چه چیزی برای شما حواس‌پرتی ایجاد می‌کند و به شما کمک می‌کند ریتمی را برای خود پیدا کنید تا تمام روز را بازده داشته باشید.
چگونه بازدهی خوبی داشته باشیم این فرمول ساده را برای یک هفته امتحان کنید و مطمئن هستم که از نتایج آن راضی خواهید بود.

پاسخ دهید