روش جلوگیری از خستگی در روز

خستگی به روش های متفاوتی در زندگی روزانه ما تاثیر گزاشته است. سایت راز ثروت در این مقاله به روش های جلوگیری از خستگی در روز می پردازد که در آن در مورد مطالب روش های جلوگیری از خستگی ، دلایل خستگی در روز ، رفع خستگی در روز ،سندروم خستگی در روز  سخن به میان کشیده می شود.

خستگی در روز

دلایل ناخواسته ی زیادی وجود دارد که باعث  خسته به نظر رسیدن شما می شود.

بسیاری از ما دچار این مشکل هستیم. خستگی در روز کاری، مشکل زیان باری است که باعث تضعیف عملکرد و همچنین احساس خستگی می شود.برای یک روز به دور از خستگی باید نیازهای ابتدایی بدن تامبن شود.

از نظر پزشکان علت های  پیدا و پنهان زیادی وجود دارد.

بیماری های گوناگون و مصرف برخی داروهای خاص از جمله علت آن است اما به طور معمول احساس خستگی به دنبال کار و فعالیت های بدنی سنگین به سراغ ما می آید که افراد بعد از یک روز پرمشغله و یا فعایت های بدنی احساس خستگی می کنند.

برای بازیابی انرژی از دست رفته استراحت بهترین گزینه به حساب می آید.

سندروم خستگی در روز

سندروم خستگی در روز تقریبا در ۸۰ درصد زنان رخ می دهد.

در ظاهر شخص مشخص نیست شخص مبتلا به سندروم خستگی در روز عموما فردی علاقه مند، ماهر وعهده دار مسئولیت در محل کار است و هموره نیاز دیگران را بر نیاز خود برتری می دهد. افرادی که مبتلا به سندروم خستگی  هستن حتی با داشتن استراحت باز هم خستگی را با خود حمل می کنند.

سندروم خستگی بر اثر فعایت های فیزیکی شدید و یا فشار کار یا استرس بدتر می شود.

باوجود سندروم خستگی در روز شرایط زندگی روزمره در این دسته افراد محدود میشود. برای جلوگیری از خستگی بدانید که این سندروم که با عنوان ضعف پس از فعالیت شناخته می شود، می

تواند بیشتر از ۲۴ ساعت طول بکشد. متاسفانه برای خستگی هیچ داروی شناخته شده ای نمی تواند  این سندروم را به طور کلی درمان کند

روش جلوگیری از خستگی در روز

مدیتیشن و یوگا می تواند در بهبود وضعیت این سندروم نقش بسزایی داشته باشد.

دلایل وجود خستگی درروز

دلایل زیادی به ویژه در زنانی که در دهه چهار و پنجم زندگی خود هستن موجب تغییرات هورمونی میشود و میتواند به احساس خستگی مداوم تبدیل شود. از جمله علائم این بی تعادلی به موارد زیر خطم می شود و در ادامه به روش جلوگیری از خستگی در روز میپردازیم:

۱- سخت تمرکز کردن

۲- تغییرات وزنی

۳- کم خوابی یا بی خوابی

۴- نوسانات میل جنسی

۵- تغییرات در اشتها

۶- وجود مشکلات گوارشی

۷- اضطراب

۸- افزایش شدید ریزش مو

دلایل خستگی

از جمله مهم ترین دلایل خستگی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

خواب ناکافی، خستگی فیزیکی، خستگی احساسی، خستگی به عنوان خود بیماری، کار زیاد یا کمبود خواب باشد. در ادامه می توان برای دلایل خستگی می توان به مشکلات تیروئید، کم خونی، مشکلات قلبی، دیابت و مشکلات کلیوی و کبدی اشاره کرد و همچنین این احتمال هم وجود دارد که از دلایل خستگی در روز بتوان به افسردگی یا قند خون پایین اشاره کرد.

شلخته بودن محیط و یا وسواس بیش از حد در محیط از دیگر دلایل می باشد. از دیگر دلایل خستگی می توان به

۱- خوابیدن روی شکم

۲- حساسیت ها

۳- هوای خشک داخل ساختمان

۴- غذا های فرآوری شده

۵- اختلال در خواب

۷- خستگی چشم در طول روز

۸- عدم نوشیدن آب به میزان لازم

۹- بدبین بودن

۱۰- حذف وعده صبحانه

۱۱- شلختگی در محیط کار

۱۲- فشار کاری با شدت بالا

۱۳- وجود سطح بالایی کافئین در بدن

اشاره کرد.

روش های جلوگیری از خستگی در روز

شاید راحت ترین روش های جلوگیری از خستگی در روز تصحیح رژیم غذایی است.

پنج گروه غذایی که جز روش های جلوگیری از خستگی قرار می گیرد میوه ها، سبزیجات، پروتئین ها، غلات و لبنیات می باشند. میزان کالری مصرفی خود را متناسب با سن، وزن، جنسیت و فعالیت روزانه تغییر دهید.

سعی کنید برای پیشگیری از خستگی از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده کنید.

به عبارتی تفکرات اشتباه در رابطه با روش های جلوگیری از خستگی این است که تنها راه، خوابیدن و یا یک جا ساکن نشینی است اما باید بدانید که این امر باعث تشدید خستگی می شود اما می توان با ورزش کردن و بالابردن سطح انرژی احساس کسالت خود را تغییر داد.

بین ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه از خستگی روز بعد پیش گیری می کند.

روش های جلوگیری از خستگی در روز

چرت های کوتاه بین یک رب تا بیست دقیقه در انرژی طول روز موثر می باشد.

کم کردن وزن اضافه بدن و تقویت انرژی از دیگر روش های جلوگیری از خستگی می توان به حساب آورد. حتی کاهش مقدار کمی در حجم چربی های بدن می توانید شرایط کیفیت زندگی را تا حد قابل چشمگیری افزایش داد.

صبحانه خوردن انرژی بدن را در طول روز فراهم می کند.

روش های جلوگیری از خستگی

چگونه می توان به رفع خستگی در روز کمک کرد؟

برای دانستن روش های جلوگیری از خستگی در روز باید بدانید که تقویت گلبول های قرمز به رفع خستگی در روز کمک می کند. آهن عنصری ضروری برای بدن به شمار می رود که بدن نمی تواند به حد مورد نیاز این گلبول را تولید کند، هموگلوبین موجود در گلبول قرمز نقش اکسیژن رسانی به کل بدن را دارد. سیستم گوارش، وجود باکتری های مفید در مجای ادراری و روده ها باعث تولید انتقال دهنده های عصبی چون دوپامین و سروتونین می شود. حجم بالایی از انتقال دهنده ها در مجاری معده و روده تولید می شوند که بهم خوردن تعادل این باکتری ها باعث بوجود آمدن اختلالاتی در بدن مانند: اضطراب و واکنش های احساسی می شود.

حتما شنیده اید که معده، سیستم عصبی خودش را دارد.

روش های جلوگیری از خستگی در روز

حقیقتا وجود پیاده روی سبک یکی از بهترین گزینه های برای از بین بردن انرژی و بازگرداندن سطح بالای انرژی به شمار می رود. ۱۰ دقیقه پیاده روی در روز باعث می شود انرزی ماندگار تری در مقایسه با خوردن یک کلوچه داشته باشیم. زیرا پیاده روی باعث باز شدن قفسه سینه از هم به هنگام گرفتن نفس عمیق می شود. ضربان قلب افزایش میابد و اکسیزن به مغز می رسد.

به همین راحتی میتوان با بهره گیری از روش های جلوگیری از خستگی درروز بازده روزانه خود را در محل کار و یا خانه به طرز چشمگیری افزایش داد.

پاسخ دهید