تکنیک های انگیزشی

تکنیک های انگیزشی

 تکنیک های انگیزشی

تکنیک های انگیزشی اکثر افراد اهداف و آرزوهایی دارند و در صدد یافتن  تکنیک های خود انگیزشی هستند زیرا اغلب اوقات با کمبود انگیزه مواجه می شوند. ما می توانیم صدها راه برای بهبود وضعیت زندگی مان یاد بگیریم ولی در عمل دچار شک و تردید می شویم.بیشتر اوقات درگیر انجام دادن کارهای پیش پا افتاده و بی اهمیت می شویم و این کارها توجه ما را به خود جلب می کند.مشکل اصلی اینجاست که سخت ترین لحظات زمانی هست که می خواهیم کار مهمی را شروع کنیم.

آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟در اینجا به چند تکنیک از بهترین تکنیک های خود انگیزشی اشاره میکنیم.این تکنیک ها را بکار ببرید اما احتمالا یک یا دو تکنیک در شما بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت.

تکنیک های خود انگیزشی (تضمینی و اثرگذار که کارخودشه میکنه)

۱- در مورد کاری که می خواهید انجام دهید صحبت کنید تا انگیزه بگیرید:یکی از راههایی که با انجام دادن آن می توانید انرژی و انگیزه بگیرید این است که در مورد آن کار با کسی که دوستش دارید و اطرافیان خود صحبت کنید.

۲- خودتان را تشویق کنید و به خودتان انگیزه بدهید:تصور کردن موفقیت یا تصور کردن آینده به اندازه کافی به شما انگیزه خواهد داد تا برای رسیدن به هدفهایتان برنامه ریزی کنید زیرا هیچ کس جز خود شما نمی تواند موفقیت و پیشرفت شما را تضمین کند.

۳- تمام نتایج و پیامدهای منفی سستی و تنبلی و انجام ندادن کارهای مهم تان را در نظر بگیرید:مثلاً تصور کنید که صبح زود با صدای گوش خراش هشدارساعت بیدار شوید اولین چیزی که ممکن است بعد از خاموش کردن هشدار به ذهنتان خطور کند این است که اگر به موقع بیدار نشوم بدون شک شغلم را از دست خواهم داد.

۴- ببینید به چه چیزی علاقه مند هستید:اگر به کاری که انجام می دهید علاقه ندارید به این معنی است که باید سراغ کار دیگری بروید و اگر از کاری که انجام می دهید متنفرید اما برای رسیدن به هدفتان باید آن را انجام دهید و فعلا انجام دادن آن برای شما ضروری است در ذهنتان آن را به هدف بزرگتری متصل کنید.مثلاً فرض کنید شما از رانندگی کردن خوشتان نمی آید ولی بخواهید آخرهفته را در یک مکان خوش آب و هوا بگذرانید.اگر چه از رانندگی بدتان می آید ولی وقتی به بودن در آن مکان فکر میکند انگیزه کافی برای رانندگی را به دست می آورید.

۵- سطح انرژی بدنتان را افزایش دهید:

شما برای انگیزه دادن به خودتان به انرژی نیاز دارید.مصرف قهوه برای مدتی خوب است اما اگر کافئین در بدنتان ایجاد نشود مشکلات دیگری بوجود می آید.ورزش و خواب کافی بسیار مهم هستند.مراقب قند و کالری موجود در مواد غذایی که مصرف می کنید باشید.قندهای غیر طبیعی،قاتل انگیزه هستند پس به رژیم غذایی خود اهمیت دهید و مواد غذایی سالم و طبیعی استفاده کنید و کارهایی را انجام دهید که برای سلامتی مفید هستند.

۶- به سمت هدفتان گام بردارید حتی اگر گام های شما خیلی کوچک باشند:یک حیاط بزرگ را در نظر بگیرید که پر از برگ شده است و شما باید به آن برسید و آنرا تمیز کنید.یک چنگک و تعدادی کیسه زباله در اختیار شماست.اگر به کل حیاط نگاه کنید و مدام بزرگ بودن هدفتان را در نظر بگیرید انگیزه شما از بین می رود و به زودی دلسرد می شوید اما اگر با چنگک شروع به کار کنید و برگ های یه قسمت را در کیسه ای بریزید کم کم لذت مشاهده تغییر،هرچند جزئی و کوچک ،در شما انگیزه را چندین برابر می کند.

نترسید،هدفهای بزرگ را تا انجا که می توانید به گام ها و قسمت های کوچک تقسیم کنید.هم انجام دادن کارهای کوچک،آسانتر است و هم با گذشت زمان به هدفهایتان نزدیک تر می شوید. یکی از مهم ترین تکنیک های خود انگیزشی است که برای فتح قله های بزرگ باید ارتفاعات کوچک را فتح کرد.

این تکنیک های خود انگیزشی کاره خودشه می کنه !به نظر من شما به اندازه کافی انگیزه داشتید که تا این قسمت از مطالب پیش امده اید و اما گام هفتم..

گام هفتم خوشرویی است.بخندید زیرا خندیدن وضعیت شما را تحت تاثیر قرار می دهد و انگیزه را در درون شما پرورش می دهد.

۳ نظر

پاسخ دهید