تاثیر زبان بدن در استخدامی

زبان بدن در استخدامی

تاثیر زبان بدن در استخدامی ، تاثیر زبان بدن در استخدامی یکی از مهم ترین موارد استخدامی است که خیلی ها این زبان را نمیدانند ما در سایت راز ثروت شما را با زبان های بدن آشنا میکنیم.

 

زبان بدن چیست؟

به انتقال پیام و برقراری ارتباط با دیگران، ‌بدون صحبت کردن و با استفاده از مجموعه‌ای از رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی زبان بدن گفته می‌شود. جالب است بدانید که خیلی از رفتارهای غیرکلامی تاثیر زیادی خواهد داشت.

.

نکات مهم در زبان بدن و موفقیت در مصاحبه های شغلی:

بهتر است زبان بدن و رفتارهای موثر در یک مصاحبه کاری را بشناسید و به کمک آن‌ها سعی کنید احساس مثبتی را به فرد مصاحبه‌کننده انتقال دهید تا با خیالی راحت شما را استخدام کند.

روش های تاثیرگذار در زبان بدن برای مصاحبه

 

این موارد را نام برده:

لبخند بزنید
مصمم و با انرژی قدم بزنید
متین و خوش‌رفتار باشید
فضای حریم خصوصی را حفظ کنید
لحن صدای‌تان را آرام و مودبانه حفظ کنید
علاقه مندی خود را نشان بدهید
با آرامش نگاه کنید
به دقت گوش فرا دهید
برای هر چیزی سرتان را به نشانه تایید تکان ندهید
خونسردی‌تان را حفظ کنید

این موارد مهم  را شرح داده ایم:

با مصاحبه‌کننده دست بدهید

زبان بدن

یک تاثیر زبان بدن در استخدامی اینکه دست دادن موقع ورود باعث میشود آن کار آفرین شما را فراموش نکند و در خاطرش بمانید.

به خوبی تماس چشمی برقرار کنید

برقراری تماس چشمیِ مناسب در تاثیر زبان بدن در استخدامی از موثرترین راه‌ها است برای این‌که به طرف مقابل نشان دهید آدمی قابل‌اعتماد هستید.

صاف و مرتب بنشینید

اگر روی صندلی لم بدهید نشانه بی علاقگی و بی حوصگلی است.

هرزگاهی کمی به جلو خم شوید

یکی از مهم ترین تاثیر زبان بدن در استخدامی این است که با خم شدن رو به جلو، روی صندلی‌تان به مصاحبه‌کننده نشان می‌دهید کاملا درگیر و علاقه‌مند به بحث با وی هستید.

دست به سینه نباشید و پا روی پای‌تان نیندازید

به گفته‌ی آگوستین، دست به سینه نشستن و پا روی پا انداختن ظاهری تدافعی و بی‌تمایل از شما به نمایش می‌گذارد.

جایی برای دست‌های‌تان پیدا کنید

نوک انگشت‌های‌تان را جوری به هم بچسبانید تا شبیه مناره‌ّهای کلیسا شوند؛ این کار باعث می‌شود بیش‌تر با اعتماد به نفس به نظر برسید.

سرتان را تکان دهید

به گفته‌ی گلیزر، سر تکان دادن نشانه‌ی علاقه‌مندی به گفت‌وگو و موافقت‌تان با مصاحبه‌کننده است؛ هم‌چنین نشان می‌دهد حرف‌های طرف مقابل‌تان را درک کرده‌اید.

یک ورود مناسب داشته باشید

لحظه ورود به آنجا آراسته مرتب و با لبخند و اعتماد به نفس باشید یعنی مصاحبه گر با خود این را بگوید این همان است.

به آرامی محل را ترک کنید

هنگام خروج، عجولانه و پر شتاب عمل نکنید. به آرامی وسایل‌تان را جمع کنید، لب‌خند بزنید و یک خداحافظی مودبانه انجام بدهید.

به روی موها یا صورت‌تان دست نکشید

ممکن است عاشق موهای‌تان باشید؛ بسیار خب، اما ور رفتن با آن یا مالیدن بینی‌، سر یا گردن باعث می‌شود ناصادق، بی‌تحمل یا عصبی به نظر برسید.

بیش از حد تکان نخورید

حرکات بیش از حد بدن نشان از آن می‌دهد ککه معذب یا عصبی هستید. با انگشتان ضربه نزنید یا پاهای‌تان را هی تکان تکان ندهید. این حرکات بدن می‌تواند باعث شود ناشکیبا و نامصمم به نظر برسید.

 به مصاحبه کننده خیره نشوید

حفظ تماس چشمی با مصاحبه کننده مهم است اما نه آنقدر زیاد که انگار به او خیره شده‌اید! پس باید حواس‌تان باشد چه وقت نگاه‌تان را از او بر دارید و به جای دیگری معطوف کنید.

به این ور و آن ور نگاه نکنید

به اطراف اتاق یا وسایل روی دیوارها نگاه نکنید.وقتی به اینور آنور نگاه میکنی یعنی علاقه ای به کار نداری وقتی بالا پایین نگاه کنید یعنی بی اعتمادی.

 مثل ضبط صوت عمل نکنید

یعنی هرچیزی که از قبل تمرین کردی عین ضبط صوت بگویی

در استفاده از عطر و ادکلن زیاده روی نکنید

اگر عطر یا دئودورانتی بسیار قوی استفاده کرده باشید، آن وقت چنین به نظر خواهد رسید که فقط به فکر خودتان هستید و به سایرین اهمیتی نمی دهید.

سعی نکنید اعتماد به نفس بیش از حد نشان بدهید

اعتماد به نفس زیاده از حد با غرور و تکبر هم معنی است.

پاسخ دهید